کد خبر: ۲۹۳۶۳۷
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸

تولید روزانه ۷ هزار تن زباله در تهران

رئیس واحد آب و خاک ستاد محیط زیست شهرداری تهران با بیان اینکه روزانه بیش از ۷ هزار تن زباله در تهران تولید می شود، گفت: سرانه تولید زباله ما بیش از ۷۰۰ گرم در طول روز است در حالی که طبق استاندارد جهانی باید ۳۰۰ تا ۴۰۰ گرم باشد.
آفتاب‌‌نیوز : رئیس واحد آب و خاک ستاد محیط زیست شهرداری تهران با بیان اینکه روزانه بیش از ۷ هزار تن زباله در تهران تولید می شود، گفت: سرانه تولید زباله ما بیش از ۷۰۰ گرم در طول روز است در حالی که طبق استاندارد جهانی باید ۳۰۰ تا ۴۰۰ گرم باشد.
 
 حبیب الله فتاحی در مصاحبه خبرگزاری صدا و سیما در حاشیه «طرح پاکسازی کوهستان به مناسبت گرامیداشت روز زمین پاک» با بیان اینکه میزان تولید زباله تر در مقایسه با زباله خشک بسیار زیاد است، افزود: زباله خشک یک ثروت است و اگر زباله خشک از تر جدا شود بسیاری از هزینه هایی که برای مدیریت پسماند می پردازیم کاهش می‌یابد و  می توانیم درآمد زایی کنیم .
 
وی گفت: در هفته زمین پاک قرار داریم که دیروز نیز روز زمین پاک بود و ستاد محیط زیست و مجموعه شهرداری تهران برنامه هایی با هدف آموزش و فرهنگ سازی مردم تدارک دیده اند.
 
فتاحی ادامه داد: از جمله این برنامه ها پاک سازی کوهستان با حضور دوستداران محیط زیست است که امروز رود دره دربند پاکسازی می شود.  
 
رئیس واحد آب و خاک ستاد محیط زیست شهرداری تهران گفت: ما امروز دور هم جمع شدیم تا الگو سازی کنیم و به شهروندان بگوئیم رفتارهای غیر محیطی زیستی را کاهش بدهند.
 
فتاحی افزود: در واقع شهرداری در این خصوص برنامه دارد اما شهروندان نیز با شهرداری و ارگان های خدمت رسان همکاری و همراهی کنند تا آینده ای سالم داشته باشیم.
 
وی با بیان اینکه نقش شهروندان در زمینه های محیط زیستی خیلی پر رنگ تر است ادامه داد: اگر سهم شهرداری و ارگان‌های خدمات سرانی در این خصوص 20 درصد باشد، سهم شهروندان در پاک سازی محیط زیست بیش از 80 درصد است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین