کد خبر: ۲۹۳۶۵۵
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶

قتل هولناک یک‎خارجی در لنز عکاس/تصاویر

یک تبعه خارجی اهل کشور موزامبیک در دور جدید حملات خارجی ستیزانه افراطی‌های آفریقای جنوبی کشته شد.
آفتاب‌‌نیوز : ابنا نوشت: پلیس آفریقای جنوبی کشته شدن یک تبعه خارجی در حلبی آباد الکساندرا در ژوهانسبورگ را تایید کرد.

حلبی آباد بزرگ مادالا که حدود پنج یا شش ساختمان دارد از نوع ساخت و سازهای مربوط به رژیم ‌نژادپرست آپارتاید است که در طول آن سیاه پوستان آفریقای جنوبی حق زندگی در شهر‌ها را نداشتند بلکه فقط به صورت موقت بدون خانواده‌های خود در آنجا اسکان داده می‌شدند.

در همین زاغه نشین الکساندرا یک موزامبیکی که «امانوئل» نام داشت در زیر چشم یک عکاس آفریقای جنوبی با ضربات چاقو کشته شد.

«لونگلو دلامینی» سخنگوی پلیس ژوهانسبورگ به خبرگزاری فرانسه گفت: پلیس تحقیق درباره این قتل را شروع کرده است.

وی از فاش کردن ملیت این قربانی خودداری و اعلام کرد این فرد با چاقو هدف حمله قرار گرفته بود و بعد از انتقال به بیمارستان جان باخت اما رسانه‌ها و عکاسی که در صحنه جنایت حضور داشته وی را امانوئل و ملیتش را موزامبیکی اعلام کردند.

«نوزیویوه ماپیسا نکاکولا» وزیر دفاع آفریقای جنوبی روز سه شنبه گفت که این کشور قصد استقرار نیروهای ارتش را در شهرک الکساندرا در ژوهانسبورگ بزرگ‌ترین شهر تجاری این کشور دارد.

دولت آفریقای جنوبی روز یکشنبه به دنبال کشته شدن شهروندان بیگانه در ماه جاری (آوریل) در شهر ژوهانسبورگ، خشونت‌ها علیه مهاجران خارجی را محکوم کرد.

این دولت همچنین از شهروندان خود خواست با خشونت‌های بیگانه ستیزانه که به کشته شدن مهاجران خارجی در ژوهانسبورگ منجر شد، مقابله کنند.

«مالسی جیگابا» وزیر کشور آفریقای جنوبی نیز دراین باره گفت: زمان آن است که مردم آفریقای جنوبی علیه موج خشونت‌هایی که متاسفانه سراسر کشور را فرا گرفته، متحد و بپاخیزند و با این خشونت‌ها مقابله کنند.

بر اساس آمار ارائه شده وزیر کشور آفریقای جنوبی، در مجموع ۳۰۷ نفر از آغاز سال جاری در ارتباط با خشونت‌هایی که جوامع خارجی مستقر در آفریقای جنوبی را هدف قرار داده است، جان خود را از دست داده‌اند.














بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین