کد خبر: ۲۹۳۶۶۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵

تجمع ارامنه مقابل سفارت ترکیه در تهران

جمع کثیری از ارامنه تهران به نشانه محکومیت کشتار ارامنه توسط دولت عثمانی (سال 1915میلادی) ظهر امروز(جمعه) مقابل کلیسای خلیفه گری ارامنه تجمع کردند.
آفتاب‌‌نیوز : این گروه از ارامنه ساکن در تهران ضمن محکوم کردن اقدام دولت عثمانی در کشتار ارامنه به عنوان نخستین نسل کشی قرن بیستم، خواستار اقدام سازمان های بین المللی برای احقاق حقوق کشته شدگان و بازماندگان این واقعه شدند.

ارامنه شرکت کننده در این تجمع با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامین 'به خاطر می آوریم حق می طلبیم' اقدام دولت عثمانی برای کشتار ارامنه در سال 1915 میلادی را محکوم و خواهان رسیدگی به این موضوع از طریق سازمان ها و مجامع بین المللی و مدافع حقوق بشر شدند.

شرکت کنندگان در این تجمع همچنین با حرکت به سمت سفارت ترکیه در تهران و تجمع مقابل این سفارتخانه، قصد دارند مراتب اعتراض خود نسبت به اقدام دولت عثمانی را اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تعداد ارامنه شرکت کننده در این تجمع هرلحظه روبه افزایش است.

دولت عثمانی در سال 1915 و در خلال جنگ جهانی اول بسیاری از ارامنه ساکن در سرزمین های تحت کنترل خود را به قتل رساند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
گهرخاني
|
Germany
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
5
14
ارامنه و اسوريها هم بايد به قتل عام مردم اروميه و اطراف آن در همان سالها پاسخ بدهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
2
9
بین سال 1290 تا 1298 خورشیدی بیشترین کشتار مردم مسلمان غرب آذربایجان به ویژه مردم شهرهای ارومیه، سلماس توسط جلوها (دسته های وابسته به داشناکسیون ارمنی مسیحی) انجام گرفت، مثلا تنها در روز 25 اسفند 1296 که "مارشیمون" رهبر روحانی مسیحیان ارومیه که به دست "اسماعیل آقا سمیتقو"، از سران کُرد ایل شکاک کشته شد، سران وقت مسیحیان به مدت 12ساعت فرمان قتل عام صادر کردند و "جلوها" بیش از ده هزار نفر از مردم ترک ارومیه و سلماس و روستاهای اطراف را کشتند و اموالشان را به غارت بردند و شخصی به نام "پطروس" را به ریاست شهربانی ارومیه گماردند.
اگر قرار به کنکاش گذشته باشه حرفهای بسیاری برای گفتن هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
4
0
شما از دولت عثمانی طرفداری می کنید؟ نسل کشی با جنگ و قتل و غارت فرق می کنه. صحبت ارامنه از یک و نیم میلیون نفره که اون دوران کشته شدن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
7
4
شما از دولت عثمانی طرفداری می کنید؟ نسل کشی با جنگ و قتل و غارت فرق می کنه. صحبت ارامنه از یک و نیم میلیون نفره که اون دوران کشته شدن.
کامران آزادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
0
1
هوانس کاچازنونی، اولین نخست وزیر ارمنستان در گزارش ارزشمند خود نوشته است که ایجاد واحدهای مسلح ارمنی کاری اشتباه بود. در چنین شرایطی که گروه‌های تروریست ارمنی آشکارا با دولت‌های روس و انگلیس و فرانسه همکاری می‌کردند و با حمله به مواضع ارتش عثمانی در خاک این کشور، راه را برای حمله ارتش‌های خارجی هموار می‌کردند، آیا عاقلانه نبود که حکومت عثمانی چاره‌ای برای این امر بیندیشد؟ آیا عاقلانه نبود که حکومت عثمانی منطقه آناتولی را به طور موقت از وجود گروه‌های تروریست ارمنی خالی کند؟ هوانس کاچازنونی همچنین در گزارش خود اذعان می‌دارد که تصمیم به تبعید ارامنه، اقدام صحیحی بود که توسط ترک‌ها انجام گرفت. آیا نباید امروز از مدعیان نسل‌کشی پرسید که چرا نخست وزیر ارمنستان از تهجیر ارامنه به عنوان یک اقدام صحیح و درست یاد می‌کند؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین