کد خبر: ۲۹۳۶۸۱
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱

روز پرکار مذاکره کنندگان ایران در وین؛ نماینده 1+5 به مذاکرات پیوستند

همزمان با نشست های طولانی و مداوم کارشناسان ایران، آمریکا و اروپا برای نگارش متن توافق جامع در سومین روز مذاکرات وین ، معاونان وزیر خارجه ایران رایزنی های فشرده ای با همتایان خود در 1+5 دارند.
آفتاب‌‌نیوز : کارشناسان تیم های مذاکره کننده ایران، اروپا و امریکا از صبح جمعه تاکنون دو دور مذاکره داشته اند و همزمان با آنها سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی با همتایان خود در 1+5 نشست های دوجانبه برگزار کرده اند.

این ملاقات ابتدا با نماینده روسیه و سپس با چین در ساعت 14 به وقت محلی - 16 و 30 به وقت تهران- انجام شد و قرار است پس از رایزنی با چین، عراقچی و روانچی نشستی معاونان وزیران خارجه سه کشور اروپایی 1+5 یعنی انگلیس، المان و فرانسه خواهند و آنگاه با هلگا اشمید معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا تشکیل جلسه خواهند داد.

نشست معاونان وزیران خارجه ایران و 1+5 در ساعت 16 به وقت محلی - 18 و 30 دقیقه به وقت تهران - پایان بخش مذاکرات سه روزه وین خواهد بود.

مذاکرات ایران و 1+5 از روز چهارشنبه در وین آغاز شد. روز نخست دو دور مذاکره با هلگا اشمید و کارشناسان تیم اروپا و روز دوم دو دور مذاکره با تیم امریکایی در سطح معاونان بود. همزمان، کارشناسان تیم ها به طور جداگانه برای تدوین متن توافق جامع و بویژه بحث بر سر لغو تحریم ها به طور جداگانه تشکیل جلسه دادند و در برخی موارد در جلسه معاونان هم شرکت می کردند.

در این مذاکرات ، مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه و حمید بعیدی نژاد مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین المللی وزارت خارجه هم حضور دارند.

عباس عراقچی بحث های دو روز گذشته با امریکا و اروپا بر سر تحریم ها را مفید ارزیابی کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین