کد خبر: ۲۹۳۷۰۴
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱

آلودگی بصری پایتخت نشینان راآزارمیدهد

آلودگی بصری از جمله آلودگی‌های موجود در شهر تهران بوده، که امروزه به یکی از معضلات پایتخت تبدیل شده است.
آفتاب‌‌نیوز :  چندی است که مردم کلانشهر تهران با مشکل آلودگی هوا مواجه هستند که به طوریکه در میان سازمان های مسئول تلاش هایی را جهت رفع این مشکل به عمل آورده‌اند ولی نتیجه این تلاش ها فقط به صورت مقطعی مقداری از آلودگی‌ را کم کرده است و تنها چند روزی مرهمی بر آلودگی هوای تهران گذاشته است.

از آلودگی هوا که بگذریم ، آلودگی صوتی و آلودگی بصری نیز یکی دیگر از معضلات زیست محیطی شهر تهران است در گذر از کوچه ها و خیابان‌ها و میادین شهر هر روی چشمانمان به تبلیغات خیره می‌شود، تبلیغاتی که گرچه می‌تواند به شهروندان اطلاع رسانی کند اما از سوی دیگر آلودگی‌های بصری را برای سیمای شهر در پی داشته است.

بر اساس قوانین و مقررات زیبایی شهر، نصب آگهی و اعلامیه ‌های تبلیغاتی نه تنها در مکان های عموم شهر و در دیدارهای ممنوع است بلکه از لحاظ قانونی قابل پیگری بوده و مستلزم پرداخت جریمه نیز هستند. این در حالیست که هر روز افزایش تبلیغات محیطی و برچسب گذاری در جای جای کوچه و خیابان‌ شهرمان هستیم البته که شهرداری سالانه میلیون ها تومان بودجه برای پاکسازی این تبلیغات هزینه می‌کند اما روند تبلیغات همچنان ادامه دارد.

تبلیغاتی که می‌توان از روی شماره تلفن هایی که در آن ثبت شده پیگیری شود اما! حال این سوال مطرح است که چرا این روند ادامه دارد و کسی هم پیگیر تبلیغات محیطی نیست؟!

شهرداری می‌تواند برای جلوگیری از این آلودگی‌هایبصری ایستگاه‌های تبلیغات در مکان‌های پر بیننده برای رویت اطلاعیه های کاریابی و استخدام فراهم کند و تا حدودی از سردرگمی مردم و صاحبان مشاغل و خدمات بکاهد.

امید است خود شهروندان نیز در معرفی کالاها و خدمات‌شان فرهنگ شهروندی را مراعات کنند و برای کسب درآمد بیشتر به هر شیوه‌ای متوسل نشوند و زیبایی شهر خود را فدای اهداف اقتصادی خود نکنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین