کد خبر: ۲۹۳۷۰۹
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰

هشدار درست دادکان،فردوسی پور و خیلی های دیگر/حمله به ورزش برای رسیدن به مجلس!

با نزدیک شدن به انتخابات باید منتظر حضور بیشتر چهره های سیاسی در ورزش بود.
آفتاب‌‌نیوز : آریا صالحی؛یک بار دیگر انتخابات مجلس شورای اسلامی و یک بار دیگر قربانی کردن ورزش برای رسیدن به صندلی های بهارستان.در حالی که همیشه و در آستانه انتخابات، مسئولان ورزش و آنهایی که دلشان برای ورزش می سوزد هشدارهای لازم را می دهند اما باز هم این ورزش است که قربانی بازی های سیاسی و انتخاباتی می شود.

پس از اینکه دوشنبه شب عادل فردوسی پور در برنامه نود از نژاد فلاح خیلی رک و پوست کنده پرسید:«آیا هدف از حضور شما در پرسپولیس برای رسیدن به مجلس است؟»امروز هم محمد دادکان هشدار لازم را داد و عنوان کرد که به زودی سر و کله خیلی از چهره هایی که می خواهند پایشان از طریق ورزش به مجلس برسد باز می شود.

در آن برنامه وقتی نژاد فلاح با این سوال فردوسی پور روبرو شد این واکنش را نشان داد:«چطور وقتی آقای نجف نژاد را به عنوان رییس هیات مدیره انتخاب می کنند کسی واکنشی نشان نمی دهد و این انتخاب شائبه انگیز نیست؟»

نکته ای که در این زمینه وجود دارد و بارها هم بعضی از مسئولان ورزشی به صورت غیر رسمی به آن اشاره کرده اند این است که گاهی اوقات تحت فشار قرار می گیرند تا یک نمانیده مجلس حتما عضو هیات مدیره شان باشد.شاید به همین دلیل هم بود که نژاد فلاح به پرسپولیس ورود کرد و در آستانه انتخابات قائم مقام این باشگاه شد.

این اتفاق در حالی افتاده است که وزیر ورزش و جوانان که این روزها یک پایش در مجلس است و باید پاسخگوی سوالات نمایندگان باشد همین چند روز پیش حکم نجف نژاد را برای ریاست باشگاه استقلال امضا کرد.وزیری که چند وقت پیش و در گفت و گویی بی پرده عنوان کرده بود بیش از 155 نماینده مجلس در فدراسیون های ورزشی پست و مقام دارند.

با این شرایط هر چه روزها به سمت انتخابات نزدیک می شود احتمال زیادی وجود دارد که نماینده ها یا آنهایی که می خواهند به بهارستان برسند بلیت شان را در ورزش خرج کنند.در حال حاضر افراد سیاسی زیادی وارد ورزش شده اند و در رشته های مختلف در شهرستان ها سرمایه گذاری کرده اند.سرمایه گذاری ای که خیلی از آنها از بودجه بیت المال است.همین اتفاق باعث شده تا شائبه ها هر روز بیشتر از دیروز شود و آنهایی که قصد شرکت در انتخابات را دارند گلوی ورزش را بیشتر فشار بدهند.

همین حالا تیم هایی مثل فولاد نوین اهواز،پدیده خراسان(که سال آینده نمی تواند با شریاط فعلی در لیگ برتر تیمداری کند) و حتی استقلال و پرسپولیس بهترین جا برای چهره هایی هستند که یا در مجلس هستند و یا می خواهند برای شرکت در انتخابات کاندیدا شوند.هنوز خاطره انتقال تیم نفت تهران که جنگ قدرت بین چهره های سیاسی بود از یاد کسی نرفته است و بدون شک امسال هم این اتفاقات ادامه خواهد داشت.به همین دلیل هم هست که محمد دادکان،رییس سابق فدراسیون فوتبال یک بار دیگر هشدار می دهد و از ورود افرادی به ورزش حرف می زند که هدفشان فقط اهداف سیاسی است.دادکان در گفت و گو با سایت 90 در این مورد می گوید:« اینها برای این می آیند که خدمت کنند؟ خدا شاهده برای اینکه خودشان را مطرح کنند می آیند. خدا شاهده.کسی که برای خدمت می آید دور شکمش نود است، می رود ۱۱۰ می شود؟ می شود؟ خدمت بکنی ۲۰-۳۰ کیلو اضافه وزن بیاوری؟ غصه مردم را باید بخوری. همین ها دنبال این هستند که کدام کانال صدایشان می کند که صبح بروند. خودشان را مطرح کنند، در آینده هم برای نمایندگی مجلس ثبت نام کنند. حالا شما صبر کن، ببین همه آنهایی که آن زمان گفتم چه کسانی برای مجلس ثبت نام می کنند.»

دادکان با اشاره به حضور نژاد فلاح در پرسپولیس می گوید:« من این سوال را دارم، آقای نژاد فلاح قابل احترام. اصلا فکر می کرد مدیرعامل پرسپولیس شود؟ یعنی ما یک صف بندی نمی کنیم؟ اینها اصلا می دانند مدیریت در فوتبال یعنی چی؟مدیریت در ورزش یعنی چه؟ همین که به آنها پست را می دهی، می گیری؟ برای چی می آید؟ برای خدمت؟ قران را بگذارید جلویش بگوید من برای خدمت آمده ام، به ولله فقط برای مطرح خودشان می آیند. جیب خالی، پز عالی، برای مطرح کردن خودشان می آیند. شما می دانی اینجا کار کردن سخت است. شرایط مهیا نیست، برای چی می آیید؟»

دادکان،فردوسی پور و خیلی های دیگر.همیشه این هشدارها داده شده اما کسی توجهی به آن نمی کند.شکی وجود ندارد که در انتخابات پیش رو باز هم بازی سیاسیون با ورزش وجود خواهد داشت و باز هم هستند نفراتی که ورزش را قربانی می کنند برای اینکه یکی از صندلی های صحن مجلس را به نام خودشان کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین