کد خبر: ۲۹۳۷۵۵
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴

جنگنده های عربستان جنوب صنعا را بمباران کردند

جنگنده های متجاوز عربستان پس از گذشت چهار روز از ادعای توقف تجاوز خود به یمن موسوم به طوفان قاطعیت صبح امروز اردوگاه السواد وابسته به نیروهای گارد ریاست جمهوری در جنوب صنعا را بمباران کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش پایگاه خبری یمنی الخبر، شاهدان عینی گفتند: سه انفجار صبح امروز این اردوگاه واقع در جنوب صنعا را لرزاند.

جنبش انصار الله با شلیک گلوله های ضد هوایی به جنگنده های متجاوز عربستان در آسمان صنعا وعدن به مدت بیش از یک ساعت موجب فرارمتجاوزان شد. 

از سوی دیگر یک منبع امنیتی گفت: به دلایل امنیتی از ساعت 7 شب گذشته تا 7 صبح امروز در استان مارب حکومت نظامی وقانون منع رفت وآمد اجرا شد.

شیخ صالح الانجف رئیس تشکل قبایل مارب با اشاره به درگیری روز پنجشنبه وجمعه افراد قبایل با نیروهای جنبش انصار الله ونیروهای علی صالح رئیس جمهوری سابق یمن گفت: درگیری ها در نهایت منجر به تسلط انصار الله بر بخش هایی از مارب شد. 

وی افزود: در این درگیری ها شش تن از افراد قبایل کشته ودهها تن دیگر از آنها زخمی ودهها تن دیگرنیز به اسارت انصارالله در آمدند. 

جنگنده های عربستانی به کمک ارتش 9 کشور عربی منطقه و آمریکا به غیر از (عمان) از ششم فروردین و به بهانه حمایت از عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن اقدام به بمباران مناطق مسکونی، کارخانجات و تاسیسات حیاتی و پادگان های نظامی یمن کردند که در اثر آن تاکنون حدود 3 هزار شهروند یمنی کشته و چندین هزار نفر دیگر زخمی شده اند. 

متجاوزان عربستانی پایان هفته گذشته پس از 27 روز حمله سخت به غیر نظامیان و کشتار مردم بی دفاع یمن، از پایان عملیات نظامی خود در این کشور فقیر عربی خبر دادند اما دو ساعت پس از زمان اعلام شده برای آغاز آتش بس از سوی عربستان هواپیماهای عربستان چندین بار اردوگاه الاستقبال واقع در شمال صنعا و دیگر مناطق یمن را هدف حمله قرار دادند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین