کد خبر: ۲۹۴۰۲۸
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
جهانگیری در همایش سلامت؛

موفقیت بیش از 90 درصدی طرح تحول سلامت

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه بیش از 90 درصد اهداف طرح تحول سلامت تحقق یافته است گفت: این میزان از تحقق طرح تحول سلامت صرفا بر اساس گزارش وزارت بهداشت نیست بلکه گزارشات متعدد بیانگر موفقیت کامل این طرح است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا ؛ اسحاق جهانگیری صبح یکشنبه در همایش هفته سلامت که با شعار ایمنی غذا از مزرعه تا سفره در سالن همایش های رازی برگزار شد ، افزود: همه دستگاه هایی که به نوعی با اجرای این طرح مرتبط هستند موظفند در سطوح ملی و استانی با مجریان آن همکاری کنند.

وی با بیان اینکه سلامت یکی از مهم ترین نیاز های اساسی مردم هر جامعه است ، ادامه داد: سلامت زیربنای هر فعالیت اقتصادی و اجتماعی است و تنها در جامعه سالم است که مردم قادرند فعالیت های جدی را برای توسعه کشور انجام دهند.

معاون اول رییس جمهوری اظهار داشت: مولفه سلامت یکی از اصلی ترین مولفه های حکمرانی خوب محسوب می شود. جناب دکتر روحانی و دولت تدبیر و امید به دلیل آنکه جهت گیری توسعه کشور را همه جانبه تعریف کردند رفع نگرانی در حوزه سلامت را در اولویت کار دولت قرار داده اند.

جهانگیری تاکید کرد: کاهش هزینه های درمانی در بیمارستان های دولتی یکی از اهداف این طرح بود که بر اساس گزارش های رسیده این میزان در شهرها به شش درصد و در روستاها به سه درصد رسیده است.

وی مسئله دارو را از دیگر موضوعات طرح تحول سلامت یاد کرد و افزود: در طول یک سال گذشته بحرانی به نام دارو در کشور نداریم و طرح به نحوی اجرا شد که این معضل وجود نداشت.

معاون اول رییس جمهوری بیمه فراگیر را یکی از آرزوهای مسئولان عالی رتبه کشور از دوران جنگ تاکنون دانست و گفت: خوشبختانه در مدت کوتاه اجرای این طرح توانستیم هشت میلیون نفر را بیمه درمانی کنیم و تقریبا می توان گفت که کسی نیست که بیمه درمانی نداشته باشد.

جهانگیری تامین تجهیزات مورد نیاز بیماران بستری در بیمارستان های دولتی را از دیگر مولفه های طرح تحول سلامت برشمرد و گفت: حفظ کرامت بیماران از اهداف این طرح بود و تلاش شد که تجهیزات مورد نیاز بیماران بستری در داخل بیمارستان تامین شود و بیماری برای تهیه تجهیزات به خارج از بیمارستان ارجاع داده نشود.

وی با بیان این که دستیابی به توفیقات در این طرح به خوبی نمایان است ، اظهار داشت: تمام آمار و ارقام که در اختیار ماست اعم از نظرسنجی ها ، گزارشات و مراجعاتی که در سفرهای استانی داشته ایم نشان می دهد که مردم از اجرای این طرح رضایت بسیار خوبی دارند و هیچ رضایتی برای مسئولین اجرایی طرح نباید مهم تر از رضایت و لبخند مردم ایران باشد.

معاون اول رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که استمرار این طرح جزو سیاست های قطعی دولت است، تاکید کرد: این طرح مرحله به مرحله با جدیت به پیش می رود و قطعا طرحی به این بزرگی در برخی زمینه ها نیازمند اصلاحاتی دارد که هم مسئولان اجرایی طرح به آن رسیده اند و هم از نقد منصفانه منتقدین در این زمینه استفاده خواهند کرد.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود به بایدهای این طرح اشاره کرد و گفت: یکی از موفقیت های جمهوری اسلامی ایران شبکه وسیع بهداشت و درمان در تمام روستاها بوده است که حتما باید در این طرح با جدیت آن را دنبال کنیم.

وی افزود: همچنین باید کاری کنیم که رضایتمندی مردم ، دائمی و پایدار باشد و مردم بدانند که کار لحظه ای و مقطعی اجرا نشده است و جهت گیری کلی در این زمینه شکل گرفته است.

معاون اول رییس جمهوری پایدار بودن تامین منابع مالی این طرح را از بایدهای دیگر دانست و گفت: هزینه های بخش درمان اعم از بیمه و بهداشت قابل توجه است و علاوه بر این که بخشی از این هزینه ها از طریق هدفمندی یارانه ها به دست می آید اما دولت هم تلاش دارد در حد توان خود منابع مالی آن را تامین کند.

وی در این زمینه یادآور شد: کنترل هزینه ها یک نیاز جدی است. همانطور که می دانید دولت در شرایط سختی قرار دارد و نفت از بشکه ای 80 دلار به بشکه ای 50 دلار رسیده است که تامین منابع اجرای این طرح با دشواری انجام می شود اگرچه نباید مردم را نگران کرد اما کنترل هزینه ها بسیار جدی است.

معاون اول رییس جمهوری در بخش پایانی سخنان خود به ورود بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان تاکید کرد و افزود: نباید به بهانه اجرای این طرح بخش خصوصی احساس کند از میدان بدر شده است بلکه باید اطمینان داد و بخش های خصوصی دیگر هم وارد چرخه بهداشت و درمان شوند.

جهانگیری تاکید کرد: مطمئن باشید کارها نباید منحصر به دولت شود و اگر مردم وارد شوند قادر به حل مشکلات هستیم.

معاون اول رییس جمهوری عدالت در اجرای طرح تحول سلامت را در همه سطوح درمانی ضروری دانست و گفت: همه باید احساس کنند که این طرح از یک توازن بهره مند است و باید راهکار لازم را در تثبیت و تقویت طرح بیابیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین