کد خبر: ۲۹۴۰۴۱
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱

المیادین: ظریف در گفتگوی تلفنی با کری چه هشداری داد؟

هشدار ایران به عربستان سعودی درباره تاثیر منفی ادامه حملات هوایی این کشور به یمن بر امنیت و صلح منطقه ای نشان می دهد صبر تهران در برابر این تهاجم در حال تمام شدن است.
آفتاب‌‌نیوز : المیادین گزارش داد: هشدار ایران به عربستان سعودی درباره تاثیر منفی ادامه حملات هوایی این کشور به یمن بر امنیت و صلح منطقه ای نشان می دهد صبر تهران در برابر این تهاجم در حال تمام شدن است.

به گزارش انتخاب، سخنان حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر امور خارجه ایران درباره به خطر افتادن امنیت و صلح منطقه، نشانه نگرانی منطقه ای و بین المللی از ادامه جنگ در یمن است.

امیرعبداللهیان چند روز پیش به جهان بشارت داد در مدت چند ساعت جنگ عربستان علیه یمن متوقف خواهد شد. پس از آن ریاض پایان عملیات طوفان قاطعیت را اعلام کرد و از آغاز آنچه عملیات بازگرداندن امید خواند، خبر داد. اما در واقع جنگ پایان نیافت. امیرعبداللهیان بار دیگر به جهان هشدار داد ادامه حملات هوایی عربستان به یمن صلح و ثبات منطقه ای را به خطر می اندازد و سعودیها در مسیر نادرستی حرکت می کنند. علامت های سوال مهمی در برابر تصمیم گیران در ریاض، صنعا، تهران و واشنگتن مطرح است.

در ادامه این گزارش آمده است: جنبش انصارالله می گوید ریاض میزبان هیچ گفتگویی نخواهد بود و امکان برگزاری گفتگوها در مسقط پایتخت عمان وجود دارد. امیرعبداللهیان بار دیگر اعلام کرد کسانی که در ریختن خون ملت یمن دست داشته اند در گفتگوها جایی نخواهند داشت. این سخنان امیرعبداللهیان حامل پیام های مهم منطقه ای بود.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در تماس با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود پرونده های مختلف از جمله یمن را بررسی کرد. کری و ظریف موفق شدند یخ روابط بین تهران و واشنگتن را بشکنند.

ظریف در این تماس تلفنی تاکید کرد تهران با اینکه متحد جنبش انصارالله است، اما نمی تواند مانع از پاسخ دادن آن به حملات هوایی عربستان شود. مسئولان جنبش انصارالله هشدار می دهند ادامه حملات هوایی عربستان به یمن باعث خواهد شد این جنبش پاسخ قاطعی به این حملات بدهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین