کد خبر: ۲۹۴۰۵۷
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸

اجرای سمفونی 9 بتهوون در تالار وحدت

او در این برنامه سعی دارد شیوه کلاسیک اجرای موسیقی ایرانی را - که دستخوش گذر زمان و متاثر از مدرنیته شده و تغییر یافته است- برای مخاطبان خود بازنمایی کند.
آفتاب‌‌نیوز : ارکستر سمفونیک ملی ایران به مدیریت هنری و رهبری علی رهبری، سمفونی شماره 9 بتهوون را برای دو شب در تالار وحدت اجرا می کند.

به گزارش ایرنا، ارکستر سمفونیک ملی ایران با مدیریت هنریِ علی رهبری که در روز 25 اسفندماه سال گذشته با نواختن سمفونی شماره 9 بتهوون با حضور مقامات، ناظران، سفرا و مهمانان خارجی کار خود را آغاز کرد، اولین اجرای عمومی را با عنوان سمفونی شماره 9 بتهوون در تالار وحدت اجرا می کند.

سمفونی شماره 9 بتهوون 9 و 10 اردیبهشت ماه، ساعت 21:30 توسط ارکستر سمفونیک ملی ایران در تالار وحدت نواخته می شود و علاقمندان برای تهیه بلیت می توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه نمایند.

** کنسرت داریوش طلایی در نیاوران

داریوش طلایی نوازنده برجسته تار و سه تار 10 و 11 اردیبهشت ماه در فرهنگسرای نیاوران به صحنه می رود.

در این کنسرت که از دو بخش تشکیل شده است، داریوش طلایی تجربه جدید و نگاه تازه ای از تکنیک نوازندگی تار و سه تار را با مخاطبان خود ارائه می کند.

او در این برنامه سعی دارد شیوه کلاسیک اجرای موسیقی ایرانی را - که دستخوش گذر زمان و متاثر از مدرنیته شده و تغییر یافته است- برای مخاطبان خود بازنمایی کند.

این نوازنده تار در قسمت اول می کوشد با نگرشی متفاوت به نوازندگی سازهای تار و سه تار، سونوریته، تکنیک و زمانبندی­ را که اساتید گذشته- قبل از تاسیس رادیو- در اجراهای خود داشتند، برای مخاطبان زنده کند چرا که معتقد است با تأسیس رادیو، تغییرات عمده ای در شرایط ارائه موسیقی ایرانی به وجود آمده که آن را تا حد زیادی از شکل کلاسیک خود دور کرده است.

طلایی در قسمت دوم این اجرا قصد دارد به شیوه معمول کنسرت های خود- که سال گذشته نیز با عنوان سایه روشن برگزار شد- قطعاتی را به صورت بداهه اجرا کند تا به نوعی مخاطبان خود را در این دو بخش، با دو نوع برداشت متفاوت و ممکن از موسیقی ایرانی آشنا کند.

کنسرت داریوش طلایی 10 و 11 اریبهشت ماه ساعت 21 در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

علاقه مندان برای تهیه بلیت این کنسرت می توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین