کد خبر: ۲۹۴۰۵۹
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰

سوال از رئیس‌جمهور کلید خورد

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس از جمع آوری امضاء برای سوال از رییس جمهور درباره دلایل عدم ارائه جزییات توافقات اخیر به مردم و عدم انتشار فکت شیت خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران و نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، از جمع آوری امضا برای سوال از رییس جمهور درباره دلایل عدم ارائه جزییات توافقات اخیر به مردم (انتشار فکت شیت) خبر داد.

وی با اشاره به اینکه علی رغم تاکید رهبر انقلاب مبنی بر ارائه جزییات مذاکرات به مردم و نخبگان، دولت بنایی بر این کار ندارد و همچنان بر مخفی کاری اصرار دارد، اظهار داشت: پیگیری های ما نشان می دهد که  مانع اصلی ارائه جزییات توافقات صورت گرفته هسته‌ای به مردم، شخص آقای روحانی است و وزیر خارجه در این باره تصمیم گیرنده نیست.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس اضافه کرد: آقای روحانی با رای مردم پشت میز مذاکره نشسته‌ اما معلوم نیست چرا وقتی دشمنان ملت ایران از ریز توافقات و مذاکرات مطلع هستند، چرا باید مردم را نامحرم تلقی کنند، خصوصا که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که در موضوع هسته ای و توافقات آن ما چیز محرمانه ای نسبت به مردم نداریم و ارائه جزییات توافقات و مذاکرات هسته ای به مردم و نخبگان را مصداق همدلی دولت با مردم دانستند.

وی ادامه داد: 213 نماینده مجلس در نامه این مطالبه رهبر انقلاب را به دولت یادآوری کرده اند تا جزییات توافقات به مردم و نمایندگان ارائه شود اما آقای روحانی قصد چنین کاری را ندارد و این یعنی نتیجه مذاکرات برد-برد نیست و ما از رییس جمهور سوال می کنیم تا ایشان توضیح دهد که دلیل استنکاف از مطالبه رهبری انقلاب و ارائه جزییات توافقات به مردم چیست.

رسایی در پایان خاطرنشان کرد: مطابق آیین نامه بعد از امضای یک چهارم نمایندگان، هیات رییسه موظف به ارسال سوال برای رییس جمهور است و ظرف یک هفته نماینده رییس جمهور باید در کمیسیون مربوطه حضور یابد و در صورت عدم اقناع سوال کنندگان، ظرف یک ماه وی باید در صحن علنی حاضر شود و پاسخ دهد و در نهایت چنانچه مجلس از این پاسخ قانع نشود، موضوع به قوه قضاییه ارجاع می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۸
منصف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
1
32
آقایون داداشام ما نمیخوایم جزییات رو بدونیم. ما مردم نمیخوایم آقا . شما خواهشا همه چی رو به اسم مردم نزنید
جانباز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
1
30
مردم یا شما چون اگر دلتان بحال مردم می سوخت در هشت سال دولت قبل بابت این همه خرابی ها وبی تدبیری ها وبرباد دادن هزاران ملیارد پول بیت المال وتحریم فقر گرونی فساد اقتصادی وغیر ه ریس جمهور سابق را برای دل خوشی ملت هم که شده احضار می کردید
توحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
0
3
امان از دست آقای رسایی!
در مواردی آقای دکتر ظریف گفتند که در مورد مسائل فنی من نمی توانم توضیح دهم و برادرم آقای دکتر صالحی توضیح خواهند داد.
ما به دکتر روحانی و همراهانش اعتماد داریم.
رئیس جمهور محترم تشخیص می دهد که جزئیات به صورت علنی برای افراد جامعه با سطح معلومات 0 تا 99 گفته نشود و لزومی هم ندارد چرا که مردم نماینده های مجلس را فرستادند که در چنین مواردی همه ملت درگیر جزئیات نشوند.
مجيد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
0
2
رسايى فقط به فكر منافع خودش اينهاييكه مشكل صلاحيت خواهند داشت دست پيش ميگيرند...
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
0
2
اقای رسایی خدامی داندشماحامی رهبرنیستید,ولی نمی توانیدصراحتا بیان کنید لذا گیر به دولت مردم می دهیدشماهمان کسانی هستیدکه درهشت سال گذشته هم نمایندگی مردم رایدک می کشیدیدولی نه چشم بیناداشتیدنه فسادهای دولت پاکتان رامی دیدحالازبان بازکرده ایدشما دلتان می سوزدازاینکه مثل گذشته نمی توانید ... خواری کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
0
2
من موندم چرا اينا دوره احمدي نژاد و جليلي دنبال جزئيات مذاكرات نبودند.
foredon
|
-
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
0
0
کجای کار به اینها میخوره که صدایشان دراومده
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
0
1
پیر موذن 5ادیبهشت: اسامی نمایندگانی که از رحیمی پول گرفته اند به زودی منتشر می شود !
محمدعلی اسفنانی، نماینده فریدون شهر وسخنگوی کمیسیون قضائی مجلس گفت که بررسی بحث پول های کثیف در مجلس منتفی شده است. آقای رسایی مثل اینکه نمایندگان مجلس ازمردم رای نگرفتند!!!یامردم نامحرم اند!!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین