کد خبر: ۲۹۴۱۰۱
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹

شهردار تهران در بهارستان/ قالیباف به مجلسی ها گزارش داد

رییس کمیسیون شوراهای مجلس از حضور شهردار تهران در جلسه امروز(یکشنبه) کمیسیون خبر داد و گفت: قالیباف با ارائه گزارشی درخصوص عملکرد شهرداری در طول سال گذشته به چالش های پیش رو در شهرداری اشاره کرد و خواستار توجه دولت به تخصیص یارانه های حمل و نقل، سهم شهرداری، پرداخت جرایم راهنمایی و رانندگی و پیشرفت مترو در تهران شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، امیر خجسته به دستور کار کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس اشاره کرد و گفت: در جلسه کمیسیون شوراها محمد باقر قالیباف حضور پیدا کرد.

وی ادامه داد: توجه به وضعیت کلانشهر تهران به عنوان پایتخت جهان تشیع و دومین شهر مهم جهان اسلام نیازمند بهره مندی از مدیریت جهادی و متخصص است که بر همین اساس، کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور وضعیت این شهر را به دقت و جدیت پایش می کند.

رییس کمیسیون شوراها با تشکر از اقدامات شهردار تهران در طول دوران تصدی این سمت ، افزود: توجه به مبارزه با فساد و ارتقای سلامت نظام اداری، گسترش شبکه های فناوری اطلاعات و زمان بندی دقیق اجرایی پروژه های عمرانی بر اساس طرح های جامع و تفصیلی شهر از جمله اقدامات قابل تقدیر شهرداری تهران به شمار می رود.

خجسته تصریح کرد: در این جلسه صمیمی سوالات نمایندگان از شهردار تهران درخصوص پروژه های شهری و دغدغه های آنان از پیشرفت پروژه ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به نقش محوری شهردار تهران در جمع شهرداران کلانشهرهای دنیا تصریح کرد: اینکه امروز می بینیم پروژه های بزرگی همچون بزرگراه امام علی (ع)، پل طبقاتی صدر و ده ها کیلومتر تونل شهری به دست جوانان مومن و انقلابی و نسل تربیت شده دوران جنگ و جهاد اجرا می شود، این موجب غرور بوده و این افق روشن مدیون خون پاک شهدا و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری است.

**شهردار تهران: تراکم فروشی نداریم

بنابر گزارش خانه ملت، شهردار تهران در جلسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس نسبت به رشد بی رویه ساخت وسازهای غیر مجاز در حاشیه تهران هشدار داد.

قالیباف همچنین با بیان اینکه شفافیت های مالی در شهرداری تهران از اولویت های کاری به شمار می رود، تاکید کرد: در بحث مبارزه با فساد نیز شهرداری تهران اقدامات مهمی را انجام داد؛ ما ادعا نمی کنیم که فساد را به صفر رسانده ایم اما همواره تلاش شد تا فساد گسترش نیابد و سیر نزولی در این زمینه شاهد باشیم.

وی یادآور شد: امروزه علاوه بر به روز شدن درآمد، هزینه ها در خزانه، مبارزه با فساد سیستماتیک شده است همچنین تا قبل از سال 82 و قبل از شورای دوم، شهر تهران سلیقه ای اداره می شد اما از شورای دوم بحث طرح جامع کلید خورد به گونه ای که امروزه شهر تهران دارای طرح جامع و طرح تفصیلی است.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه اقدامات کیفیت داری در مجموعه شهرداری تهران صورت گرفته است، افزود: بر خلاف گفته عده ای، هزینه راه اندازی پروژه صدر حدود هزار و 300 میلیارد تومان برآورد شده است درحالی که برخی ها عنوان کرده اند بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان هزینه این طرح بوده است.

قالیباف تصریح کرد: همچنین در بخش حمل و نقل توجه به بحث خصوصی سازی را در اولویت کاری خود قرار دادیم به گونه ای که امروز 65درصد اتوبوس رانی کشور خصوصی سازی شده و از سویی دیگر درحوزه مترو نیز از 33 ایستگاه مترویی که در روزهای اول فعالیتم شاهد آن بودم اکنون به 90 ایستگاه مترو رسیده است.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای قانون بین همه ارگان ها و نهادهای کشور، افزود: اگر در اجرای قانون بی اهمیت باشیم همه اقدامات ما بی ارزش خواهد شد؛ امروزه شهرداری سیاست هایی درحوزه درآمد پایدار برقرار کرده است که این اقدام مسیر خود را سپری می کند.

شهردار تهران درباره اقدامات شهرداری درزمینه بافت فرسوده ، تاکید کرد: اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته اما براین امر نیز تاکید دارم که کار ما بدون عیب و نقص نیست و در این زمینه جلسات مختلفی را نیز برای رفع این نواقص برگزار کرده ایم؛ تا پایان سال 95 رشد بازسازی بافت فرسوده دو رقمی خواهد شد.

قالیباف اظهار داشت: امروزه در تهران عنوانی به اسم تراکم فروشی نداریم و اوج این تراکم فروشی در دهه 70 صورت می گرفته است.

وی افزود:در بحث مدیریت شهری نیز باید گفت که وزیر راه تلاش زیادی در این راستا می کند اما تک نفره است باید این واقعیت را پذیرفت بلایی که در دهه 70 به شهر تهران وارد شد امروزه در حاشیه تهران به وجود می آید و آن رشد ساخت و سازهای بی رویه است به گونه ای که امروزه 24 درصد جمعیت را در یک بخش از خاک متوجه کرده ایم در این میان اگر نتوانیم مدیریت یکپارچه را ایجاد کنیم، مشکلات امنیتی و اجتماعی پدید خواهد آمد.

شهردار تهران درباره اسکان همراهان بیماران در مهمانسراها، گفت: اقداماتی در این راستا صورت گرفته و تلاش شده تا دغدغه بیمارانی که از راه دور برای درمان به تهران مراجعه می کنند رفع شود و همراهان آنها بتوانند در مهمانسرا اسکان داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین