کد خبر: ۲۹۴۱۰۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹

علت قیمت بالای مسکن از دیدگاه مشاور وزیر راه

مشاور وزیر راه و شهرسازی، رشد قیمت مسکن در ایران را محصول سیاست‌های غلط دوره‌های پیشین دانست و گفت: در ایران معیاری برای خرید مسکن وجود ندارد.
آفتاب‌‌نیوز : غلام‌رضا سلامی، مشاور حسابداری، حسابرسی و اصول حاکمیتی وزیر راه و شهرسازی درباره احتمال توافق نهایی هسته‌ای و تاثیری که بر بازار مسکن می‌گذارد، گفت: قیمت مسکن در ایران بالاست و این مسئله محصول سیاست‌های غلطی است که در سال‌های گذشته دنبال شده است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی قیمت مسکن در ایران را بالاتر از قدرت خرید طبقه متوسط دانست و افزود: معیاری که برای خرید مسکن در همه جای دنیا وجود دارد این است که یک جوان با چند سال کار بتواند صاحب مسکن شود اما عملا در ایران چنین چیزی امکانپذیر نیست.

وی عدم رشد قیمت مسکن متناسب با درآمد مردم را عاملی برای بروز شکاف طبقاتی دانست و گفت: وام‌های بلند‌مدت با بهره‌های زیاد راهکار مناسبی برای خانه‌دار شدن اکثریت مردم نیست.

مشاور وزیر راه و شهرسازی راه برون‌رفت از مشکلات تامین مسکن را در نظر گرفتن شرابط جامعه دانست و به پایگاه خبری این وزارتخانه پیشنهاد داد: تامین مسکن متناسب با شرایط درآمدی مردم و همچنین ارایه کمک‌هایی تحت عنوان وام اما متناسب با قیمت‌ها می‌تواند روشی مناسب برای خانه دار شدن مردم باشد. با چنین روشی قیمت‌ها به خودی خود تعدیل می‌شوند.

مشاور حسابداری، حسابرسی و اصول حاکمیتی وزیر راه و شهرسازی رفع نیازهای مردم در امر مسکن را پیگیری دولت دانست و افزود: مسکن اجتماعی در شهرک‌های اطراف شهرهای بزرگ راهکاری مناسب برای خانه دار شدن طبقه متوسط است. البته میزان قیمت این خانه‌ها نیز باید با درآمدهای این طبقه همخوانی داشته باشد تا کارگشای بخشی از مشکلات مردم شود.

به گزارش ایسنا، وی توسعه زیرساخت‌ها همچون راه، توسعه شبکه‌های حمل‌و‌نقلی همچون مترو را راهکاری برای سهولت تردد طبقه متوسط برشمرد و اظهار کرد: بیشتر مردم امکان خرید خانه در شهرهای بزرگ را ندارند و این مشکلی است که در دهه اخیر ایجاد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
7
3
قیمت مسکن در مقابل خودرو و نان و پنیر و امثال ان هنوز خیلی پایین است
سعيد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
0
0
مسكن باز هم ارزان مي شود. كسي براي خريد عجله نكند. به زودي بساز و بفروش ها مجبور مي شوند از سودهاي كلان خود كم كنند. آمار منتشر شده در خصوص واحدهاي خالي گوياي اين موضوع مي باشد. يكي از راههاي افزايش درآمد دولت اخذ ماليات از واحدهاي خالي مي باشد كه به زودي اجرائي مي شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
1
1
با توجه به قیمت زمین و هزینه ساخت حدود یک میلیون تومان برای هر متر مربع و هزینه های جانبی از قبیل جواز -خواب سرمایه- کارگر -مصالح-و.......قیمت یک واحد اپاتمان باقیمت فروش ان تفاوت چندانی نداشته و سود کمتر از سود بانکی دارد. پس در مقایسه با قیمت کالاهای دیگر مسکن گران نیست.همچنین ساخت مسکن کار بسیار سخت و هزینه بری میباشد.شاید قبلا کار پر سودی بوده اما الان سودی ندارد و به زحمتش نمی ارزد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین