کد خبر: ۲۹۴۱۵۰
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵

نخست‌وزیر ژاپن در آمریکا

نخست‌وزیر ژاپن در چارچوب سفری یک هفته‌ای روانه آمریکا شد.
آفتاب‌‌نیوز :
شبکه خبری ان‌.اچ‌.کی گزارش داد، شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن پیش از سفر خود به آمریکا نسبت به تحکیم روابط کشورش با واشنگتن در جریان سفر هشت روزه خود به این کشور متعهد شد و گفت که این سفر با هدف "حفظ صلح و تحقق آبادانی در قرن 21" صورت می‌گیرد.

شینزو آبه در چارچوب سفرش به آمریکا به بوستون می‌رود و در آن‌جا قرار است توسط جان کری، رییس دستگاه دیپلماسی آمریکا مورد استقبال قرار بگیرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری شینهوا، فومیو کیشیدا، رییس دستگاه دیپلماسی ژاپن نیز در این سفر شینزو آبه را همراهی می‌کند.

قرار است آبه امروز (دوشنبه) در نشست کمیته رایزنی امنیتی آمریکا-ژاپن که در نیویورک برگزار می‌شود، شرکت کند. علاوه بر آبه،‌ کیشیدا و کری، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا نیز در این جلسه حضور خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، روز سه‌شنبه نیز آبه به واشنگتن خواهد رفت و با باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا دیدار خواهد نمود؛ دیداری که محوریت آن مسائل بین‌المللی و همکاری‌ها در حوزه‌های دفاعی و اقتصادی اعلام شده است. مسائل امنیت منطقه‌ای نیز از جمله دیگر سرفصل‌های دیدار رهبران آمریکا و ژاپن خواهد بود.

همچنین قرار است نخست‌وزیر ژاپن روز چهارشنبه با حضور در جلسه مشترک سنا و مجلس نمایندگان آمریکا به سخنرانی بپردازد. بدین ترتیب، شینزو آبه اولین نخست وزیر ژاپن در طول تاریخ خواهد بود که در جلسه مشترک نمایندگان و سناتورهای آمریکایی سخنرانی می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین