کد خبر: ۲۹۴۲۰۰
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳

میانجی‌گری امام جماعت کعبه برای بهبود روابط ایران و عربستان

همزمان با بالاگرفتن تنش در روابط دیپلماتیک ایران و عربستان بر سر موضوع یمن و همچنین تعرض به دو نوجوان ایران در فرودگاه توسط ماموران سعودی، امام جماعت کعبه تاکید کرده که ایران و عربستان سعودی باید اختلافات با یکدیگر را کنار گذارند.
آفتاب‌‌نیوز :
 شیخ "خالد الغامدی" امام جماعت کعبه از ایران و عربستان سعودی خواسته تا دوکشور بر سر قرآن کریم و سنت پیامبر (ص) با یکدیگر متحد شوند. 
 
به گزارش خرداد، همزمان با بالاگرفتن تنش در روابط دیپلماتیک ایران و عربستان سعودی بر سر موضوع یمن و پس از تجاوز نظامی سعودی‌ها علیه مواضع حوثی‌ها در آن کشور و اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران به این موضوع و همچنین تعرض به دو نوجوان ایران در فرودگاه توسط ماموران سعودی، امام جماعت کعبه در مصاحبه اختصاصی با "ژئو نیوز" تاکید کرده که ایران و عربستان سعودی باید اختلافات با یکدیگر را کنار گذارند.
 
این چهره بلندپایه سعودی در این باره گفته است: "دشمنان می‌خواهند از طریق ایجاد تفرقه در صفوف مسلمانان وحدت امت اسلامی را از بین ببرند. به عنوان امام حرمین شریفین، از تماس مسلمانان می‌خواهم که در ایجاد وحدت میان برادران ایرانی و سعودی بر سر قرآن کریم و سنت پیامبر (ص) با یکدیگر تلاش کنند. امروز دشمنان ما نمی‌خواهند وحدت ما را ببینند. آنان می‌خواهند که ما دچار اختلاف باشیم. یک مسلمان پرچمش قرآن کریم و سنت رسول الله است. این موضوعی مهم و حیاتی برای ماست و بر اختلافات فرقه‌ای اولویت دارد." 
 
این چهره مهم مذهبی سعودی درباره داعش و طالبان نیز اظهار داشت که آنان تفسیر نادرستی از آیات قرآن دارند و همردیف با "خوارج" و "کفار" می باشند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین