کد خبر: ۲۹۴۲۷۳
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸

مک‌کین: اتحاد بین ایران و آمریکا پس از توافق، خیالی باطل است

'جان مک کین' سناتور جمهوری خواه ایالت آریزونا آمریکا که به اتخاذ مواضع تند و افراطی علیه ایران مشهور است،در ادامه مخالفت های همقطاران خود با دولت اوباما گفت: این تصور که ایران و آمریکا پس از حصول توافق نهایی متحدان جدیدی شوند، خیالی باطل است.
آفتاب‌‌نیوز :
 مک کین که در رقابت انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا از اوباما شکست خورده است در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی سی.ان.ان در پاسخ به این پرسش که آیا دیپلماسی بر سر برنامه هسته ای ایران کارساز خواهد بود، گفت: به نظرم باید به دیپلماسی فرصت داد.

وی در عین حال مدعی شد که ایران، مذاکرات هسته ای را کلا مغایر با آنچه که جان کری و وزارت امور خارجه در مورد نگرانی ها در زمینه بازرسی ها، برداشته شدن تحریم ها و دیگر موارد وجود دارد و به ما می گویند، ترسیم می کند.

نامزد شکست خورده جمهوریخواهان در رقابت با اوباما، افزود: هنری کسینجر و جورج شولتز (دو وزیر خارجه اسبق آمریکا) در مقاله ای که اخیرا در نشریه وال استریت ژورنال نوشته اند، درست گفته اند زیرا مذاکرات در ابتدا به منظور گرفتن هرگونه توان هسته ای ایران آغاز شد.

این سناتور جمهوریخواه در بخش دیگری از این مصاحبه همچنین از حملات هوایی عربستان در یمن حمایت کرد و آن را ستود.

وی از اینکه مدام خواسته می شود تا این عملیات متوقف شود انتقاد کرد و افزود: خیال باطلی است که تصور شود پس از نهایی شدن توافق هسته ای، ایران و آمریکا متحدان جدیدی شوند.

این اظهارات سناتور جمهوری خواه ایالت آریزونا آمریکا در حالی است که مقامات جمهوری اسلامی ایران نیز بارها و بارها اعلام کرده اند که در مذاکرات فقط قصد حل و فصل بحران ساختگی هسته ای را دارند.

رییس کمیته خدمات نظامی سنای آمریکا در بخش دیگری از این مصاحبه اختصاصی به اختلاف نظرهای درونی آمریکا بر سر چگونگی هدایت حملات پهپادهای نظامی اشاره کرد و گفت هدایت و کنترل و مسولیت آنها بیشتر باید برعهده وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) باشد تا سازمان اطلاعات مرکزی آن (سیا).

مصاحبه سی ان ان با مک کین در قالب برنامه ای موسوم به State of the Union انجام شد.

تلاش های جمهوریخواهان برای ایجاد اخلال در روند دستیابی به توافق نهایی و لغو تحریم های غیرقانونی علیه ایران درحالی شدت گرفته است، که هیات مذاکره کننده هسته ای کشورمان به ریاست محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه به منظور شرکت در اجلاس بازنگری معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای ( ان پی تی) در نیویورک بسر می برند.

به گزارش ایرنا،پس از مذاکرات هسته ای لوزان سوییس، چارچوب تدوین متن توافقنامه نهایی میان ایران 1+5 مشخص شد و طرفین هفته گذشته در نشستی در سطح معاونان وزیر و مدیران سیاسی هیات ها، کار نگارش متن را با محوریت لغو تحریم ها آغاز کردند.

قرار است در حاشیه اجلاس بازنگری ان پی تی در نیویورک ، دور جدیدی از مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 برگزار شود و امروز نیز جان کری وزیر امور خارجه آمریکا با همتای ایرانی اش دیدار دو جانبه ای خواهد داشت .

گفته شده درصورت نیاز جلسه ای نیز با حضور وزیران امور خارجه کشورهای 1+5 و ایران در نیویورک تشکیل خواهد شد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین