کد خبر: ۲۹۴۲۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰

بیش از 1 میلیون کودک نپالی از زمین لرزه آسیب خواهند دید+تصا.یر

روز شنبه، کشور 27 میلیونی نپال در اثر زلزله ای به قدرت 7.8 ریشتر لرزید. دو روز پس از این فاجعه، آمارها از کشته شدن بیش از 3 هزار نفر خبر می دهند؛ که البته این تعداد حداقلی است و می تواند طی روزهای آینده افزایش پیدا کند.
آفتاب‌‌نیوز :
این در حالی است که ، کارشناسان از قبل می‌دانستند که زمین‌لرزه‌ای بزرگ در نپال قریب الوقوع خواهد بود. همچنین یک هفته قبل نزدیک به ۵۰ کارشناس زلزله از نقاط مختلف جهان کنفرانسی در کاتماندو برگزار کردند که هدف آن آمادگی برای وقوع زمین‌لرزه و بهبود شرایط ساختمان‌سازی در این شهر اعلام شده بود.

به گزارش «آفتاب» به نقل از گاردین، براساس گزارش سازمان ملل متحد که ساعتی پیش منتشر شد، بیش از 1 میلیون کودک از اثرات این زمین لرزه آسیب خواهند دید و هر چه زودتر به کمک یونیسف تدابیری در جهت پیشگیری از بیماری های عفونی بیاندیشند.

به دنبال این زلزله، درارتفاعات اورست سقول بهمن نیز باعث کشته شدن دست کم 17 نفر شده است.این درحالی است که هزاران نفر از مردم برای دومین شب پس از زلزله مرگبار در پایتخت این کشور، در فضای آزاد به سر بردند. همچنین یک مقام صلیب سرخ گفت برخی از نیروهایش را در جریان عملیات نجات از دست داده است.

بسیاری از خانه ها در کاتماندو از بین رفته است. برای اسکان بازماندگان این زلزله در پایتخت صدها چادر برپا شده است و تخمین زده می شود که یکشنبه شب هم صدها هزار نفر در مرکز نپال دومین شب را در هوای آزاد سپری کرده اند.

نپال یکی از مناطق زلزله‌خیز جهان است و پیشتر در سال ۱۹۳۴ بخش وسیعی از پایتخت این کشور در یک زمین‌لرزه از بین رفت.

شهر کاتماندو تراکم جمعیت بالایی دارد و مسائل ایمنی در ساخت بسیاری از ساختمان‌هایش رعایت نشده است.




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
0
0
یک اینچنین وضع اسفباری متوجه تهران هم هست ! متاسفانه مسئولین ما هم در جهت تحکیم ساختمانها و بناهای فرسوده کار نکردند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین