کد خبر: ۲۹۴۳۴۲
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳

اردستانی: وزیر کشور سند نداشت و عقب نشینی کرد

یک نماینده مجلس گفت که وزیر کشور در پرونده پول های کثیف عقب نشین کرده و سندی برای ثابت کردن ورود پول های به انتخابات نداشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
احمد بخشایش اردستانی نماینده مردم اصفهان در گفت و گو با آفتاب در پاسخ به این سوال که چرا وزیر کشور در مجلس در خصوص پرونده پول های کثیف سندی ارائه نکرد، گفت: انصافا وزیر محترم کشور دیروز در جلسه علنی عقب نشینی کردند. در اینکه پول های کثیف در کشور وجود دارد، مجوزهای مختلف توسط اصحاب قدرت برای عده ای از مجاری مختلف اخذ می شود و پول ها و کالاهای قاچاق توسط سازمان های قانونی کشور از طریق گمرگ های مجاز وارد کشور می شود شک نباید کرد. 

او ادامه داد: اما وزیر کشور تنها به بیان قسمت الف پرداختند اما نگفتند این پول ها چگونه به قدرت و انتخابات نفوذ پیدا می کنند. ایشان به طور مشخص انتخابات مجلس را هدف قرار داده بودند. ایشان نتوانستند بین موضوع و معلول رابطه برقرار کند لذا وقتی وارد مجلس شدند گفتند من هشدار داده بودم و رسانه ها افکار و حرف های من را تحریف کرده بودند و من معذرت می خواهم. 

این نماینده مجلس با اشاره به دیگر سناریویی که می تواند علت طرح چنین پرونده در سطح افکار عمومی باشد نیز گفت: البته سناریویی که به ذهن می رسد این است که بخشی از دولت موافق هست تا بخشی از کاندیداهای نزدیک به خودش را وارد مجلس کند. در نتیجه این بحث ها را از زبان وزیر کشور که اصولگرا بوده و رای خوبی در مجلس به دست آورده بیان کرده است. وقتی وزیر کشور در مقابل نمایندگان قرار گرفت دچار استیصال شد و گفت من این صحبت ها را نکرده ام. در صورتی که جنجال های ایجاد شده از سوی ایشان را می بینیم متوجه خواهیم شد که کاملا عقب نشینی کرده اند.

اردستانی با تاکید بر اینکه رحمانی فضلی نباید این اظهارات را مطرح می کرد، افزود:  وزیر کشور باید استنادات را مطرح کنند. ایشان می خواستند جلسه به صورت غیر علنی برگزار شود ولی مجلس زیر بار نرفت و نمایندگان گفتند شما اگر استناد داری بیان کنید تا همگان بدانند چه کسانی پول های کثیف را وارد انتخابات کرده اند.

نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه گروه های اصلاح طلب و اصولگرا از پول های کثیف استفاده می کنند، یادآور شد: در مجلس ششم آقای جزایری پول ها را به نمایندگان و رئیس مجلس می داد که دیدید محاکمه اش صورت گرفت. اصولگرایان هم که در این سمت ماجرا قرار گرفته بودند از آقای رحیمی و آقای باهنر پول گرفتند. 

اردستانی با اشاره اینکه وزیر کشور قرار بود به نوعی مجاری و تریبون دولت باشد و نتوانست ایفای نقش کند و عذر خواهی کرد، گفت:وقتی در دولت این مباحث مطرح شد که پول های کثیفی وجود دارد و در انتخابات دور گذشته مجلس پمپاژ شده، وزیر کشور گمان کرد در صورتی که این مطلب را بیان کند برای مدتی می تواند روی تیتر های روزنامه ها بنشیند و موج ایجاد کند و به پروپاگاندای رسانه ای بپردازد. 

او با بیان اینکه رحمانی فضلی سادگی کرد، افزود: چون به بیان حرف های بخشی از دولت پرداخت که به دنبال این هستند بگویند پول های کثیف در کشور وجود دارد و از دولت قبل به ارث رسیده. 
این نماینده مجلس ادامه داد: قسمت الف این ادعا درست است اما اینکه چه طور به انتخابات ربط پیدا می کند را وزیر کشور نتوانست ثابت کند. 

او در پاسخ به این که آیا وزیر کشور سندی برای ارائه نداشت یا در اثر فشار برخی نمایندگان از افشای پرونده پول های کثیف سرباز زد، گفت: نه تنها سند نداشت که حدس و گمان داشت. رحمانی فضلی می گفت چون یکسری افراد به طرق مختلف صاحب پول می شوند به دنبال حامی می گردند این حامیان بین اصحاب انتخاباتی به دست خواهند آمد بنابراین احتمال دارد که پول ها را در انتخابات خرج کنند و افرادی را روی کار بیاورند. وزیر کشور برای قسمت دوم اظهاراتشان سند نداشتند اگر داشتند شما مطمئن باشید بیان می کرد.

او در ادامه توضیح داد: چون وزیر کشور سند نداشت گفت من از ابتدا چنین چیزی نگفتم من گفتم هشدار می دهم عده ای پول کثیف را می برند، خود را فربه می کنند برای اینکه حامیانی در آینده به دست بیاورند، شاید وارد انتخابات شوند؛ هشدار هشدار هشدار. بنابراین رسانه ها هشدار ایشان را تبدیل به مستند کردند.

این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه پول های کشور در دست دولت حاکم است نه دولت قدیم و افرادی که در حاشیه نشسته اند، گفت: همیشه پول های کثیف در دست دولت های حاکم قرار می گیرد بنابراین ما باید از کسانی بترسیم که مجری انتخابات هستند نه کسانی که می خواهند خود در معرض انتخاب مردم قرار دهند. 

او در واکنش به این سوال که تکلیف پرونده پول های کثیف در مجلس چه خواهد شد، نیز بیان کرد: نمایندگانی هم به تازگی خبر از ورود پول های به میدان انتخابات کرده اند در دام صحبت ها وزیر کشور و رسانه ها قرار گرفتند و با قاعده بازی آنها بازی کردند بعد متوجه شدند اصل ماجرا غلط بوده است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین