کد خبر: ۲۹۴۳۶۶
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
لاریجانی:

اگر یارانه ۳برابر شود، باز مشکل مردم حل نمی‌شود

تا زمانی که کشوری رونق تولید نداشته باشد، نمی‌توان با قانون نوشتن مشکل مردم را حل کرد.
آفتاب‌‌نیوز : رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که کشوری رونق تولید نداشته باشد، نمی‌توان با قانون نوشتن مشکل مردم را حل کرد، اگر هم‌اکنون مبلغ پرداختی یارانه نقدی سه برابر شود باز هم مشکل زندگی مردم حل نمی‌شود.

به گزارش تسنیم از قم، علی لاریجانی در مراسم گرامیداشت هفته کارگر که در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) قم برگزار شد، اظهار داشت: اساس و قوام جامعه ایران به بازوان ارزشمند کارگران استوار است و این قشر ستون فقرات کشور محسوب می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور فعال قشر کارگر در جریان پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: کارگران هم در شکل‌گیری انقلاب اسلامی نقش پر رنگی داشتند و هم در دفاع مقدس رشادت‌های بسیاری از خود نشان دادند؛ پس از جنگ نیز این کارگران جامعه بودند که چرخ اقتصاد کشور را فعال کردند.

لاریجانی تصریح کرد: طبقه کارگر وفاداری خود را به انقلاب اسلامی در طول سالیان گذشته ثابت کرده است اما باید بپذیریم که این قشر در شرایط فعلی زندگی سختی دارند و این مسئله در برخی سیاست‌گذاری‌های حوزه تولید در سال‌های گذشته ریشه دارد.

وی با اشاره به لزوم حل مشکلات متعدد جامعه کارگری افزود: زجرآور‌ترین مسئله برای مسئولان کشور این است که یک کارخانه و یا واحد تولیدی تعطیل و عده‌ای از کارگران بیکار می‌شوند چراکه این مسئله خود سرآغاز بسیاری از مشکلات بعدی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید نسبت به مسائل و مشکلات کارگری حساس بود، اظهارداشت: یکی از بخش‌هایی که احتیاج به کمک مستمر دولت از نظر تامین اجتماعی و سایر بحث‌های حمایتی دارد، بخش کارگری است.

وی با تاکید براینکه باید به بیمه بیکاری کارگران توجه بیشتری شود، گفت: بیمه بیکاری باید به نوعی نهادینه شود که مسئله نگرانی از بیکار شدن در خانواده‌های کارگران از بین برود.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی مربوط به دولت نیست بلکه برای کارگران است به همین منظور استفاده از امکانات مالی تامین اجتماعی به هیچ وجه قابل قبول نیست، مگر اینکه برای سرمایه‌گذاری و سودآوری برای کارگران باشد. از سوئی دیگر تلاش نمایندگان مجلس این است که سازمان تامین اجتماعی پشتوانه محکمی برای کارگران باشد.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته سازمان تامین اجتماعی همیشه به بیمارستان‌ها بدهکاری داشت، البته این مسئله در دوره فعلی تاحدزیاد رفع شده است. برای آرام‌کردن تلاطم موجود در هزینه‌های بخش درمان، مجلس شورای اسلامی سال گذشته اعتبارات خوبی برای بخش سلامت در نظر گرفت و این مسئله امسال نیز ادامه خواهد یافت.

لاریجانی خاطرنشان کرد: بیمه کارگران ساختمانی و قالیبافان از جمله مسائلی است که در مجلس و وزارت کار باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت تولید در سطح کشور گفت: تا زمانی که کشوری رونق تولید نداشته باشد نمی‌توان با قانون نوشتن مشکل مردم را حل کرد، اگر هم‌اکنون مبلغ پرداختی یارانه نقدی سه برابر شود باز هم مشکل زندگی مردم حل نمی‌شود. باید توجه داشت که اقتصاد صدقه‌ای هیچ عزتی برای کشور ندارد. دولت قبل متاسفانه به جای پرداختن به مسئله تولید به اقتصاد صدقه‌ای اهمیت می‌داد.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم دولت یازدهم کاهش تورم بود، تاکید کرد: کاهش تورم سبب رونق تولید و سرمایه گذاری می‌شود، اما علی‌رغم این مسائل همچنان در مسئله رکود مشکل داریم. باید توجه داشت که دولت از نظر اقتصادی سیاست‌های درستی را پیش گرفته چراکه بزرگ‌ترین مسئله کشور رونق تولید است و باید برای تحقق این مسئله تلاش‌ها ادامه پیدا کند.

لاریجانی با اشاره به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری که حضور در اقتصاد را مانند جهاد فی سبیل الله دانسته‌اند، گفت: در شرایط فعلی مهمترین و بزرگ‌ترین فعالیت جهادی شرکت در رونق تولید کشور است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب لایحه خروج از رکود در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دغدغه اصلی کشور گره‌گشایی برای سرمایه‌گذاری مردم است، به طور حتم با حضور مردم و سرمایه‌گذاری آن‌ها مشکل ایجاد شغل و تامین معیشت کارگران رفع خواهد شد و باید در زمینه تولید وفاق عمومی به وجود آید.

وی ادامه داد: گاهی بحث‌های سیاسی و حاشیه‌ای سبب فراموشی موضوعات اصلی می‌شود اما مسئله مهم برای خدمت به کارگران و انقلاب اسلامی رونق تولید است و باید توجه کرد دعواهای سیاسی خدمت به انقلاب نیست.

لاریجانی با بیان اینکه در کشورهای دارای دموکراسی اختلاف نظر وجود دارد، گفت: در شرایط کنونی و به‌دلیل شرایط سخت اقتصادی باید برادرانه بر موضوع آبادانی کشور تمرکز کرد و قاعدتاً مسئله‌ای مهم‌تر از آن وجود ندارد. باید توجه داشت که رونق تولید در گرو وفاق عمومی است و تا زمانی که وفاق در جامعه شکل نگرفته اقتصاد سامان پیدا نمی‌کند.

وی با بیان اینکه آرامش درونی جامعه سبب رونق اقتصاد می‌شود، تصریح کرد: دولت یازدهم برای تشکیل فضایی آرام تلاش‌های فراوانی انجام داده تا مردم به آینده امیدوار باشند. همچنین جریان‌های مختلف سیاسی نباید به محض بروز اختلاف نظر آن را به مشاجره تبدیل کنند. اگر ما مسئولیت شناس هستیم، باید اراده‌ها را به سمت تلاش و آبادانی معطوف کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در خاتمه با اشاره به تلاش‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رفع دغدغه‌های کارگران خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس نیز در کنار این وزارتخانه برای بهتر شدن زندگی کارگران تلاش خواهند کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین