کد خبر: ۲۹۴۴۰۱
تعداد نظرات: ۷۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
خسارت‌های‌ جبران‌ناپذیر احمدی‌نژاد به کشور

احمدی‌ن‍ژاد نسل‌کشی كرد؛ چطور به‌راحتی تبرئه شود؟!

هشت سال تخريبي كه در بخش اقتصادي كشور و به‌خصوص در حوزه كشاورزي به وجود آمد در تاريخ ايران بي سابقه بود و بي انصافي است اگر فكر كنيم دولت يازدهم تنها در يك سال و نيم بتواند بر تمام اين ويراني‌ها پيروزشود. چطور ممكن است احمدي نژاد از آن 75 ميليارد متر مكعب اضافه برداشتي كه از آب‌هاي زيرزميني كرد و دشت‌هاي ايران را كشت، به راحتي تبرئه شود؟
آفتاب‌‌نیوز :
راضي نشد گفت و گو را بدون انتقاد از دولت احمدي نژاد و آسيب‌هايي كه به بخش كشاورزي زده است، آغاز كند. براي مثال در واكنش به اين پرسش كه‌: طي سال‌هاي گذشته شايد به حد كافي خرابي‌هاي دولت احمدي‌نژاد در اقتصاد و به‌خصوص در بخش كشاورزي نمايان شده است، لطفا شما ارزيابي خودتان را از سياست‌هاي دولت يازدهم در بخش كشاورزي بفرماييد، گفت : "چطور ممكن است احمدي نژاد از آن 75 ميليارد متر مكعب اضافه برداشتي كه از آب‌هاي زيرزميني كرد و دشت‌هاي ايران را كشت، به راحتي تبرئه شود؟" دكترعيسي كلانتري وزير اسبق كشاورزي و دبيركل خانه كشاورز در ميان صحبت‌هايش بارها تاكيد كرد: نسل‌هاي آينده احمدي نژاد را به خاطر صدماتي كه به منابع آب و خاك اين سرزمين زده است نفرين خواهند كرد. كلانتري بدون جبران خرابي‌هاي هشت سال گذشته در حوزه كشاورزي هيچ آينده اي را براي اين بخش متصور نيست. به همين دليل پاسخ هر پرسشي از وي در خصوص تصميمات آينده در بخش كشاورزي و ارزيابي سياست‌هاي دولت يازدهم برگشت داده شد به اما و اگرهاي جبران خسارت‌هاي دولت احمدي نژاد در اين بخش. آنچه در پي مي‌آيد مشروح گفت و گوي «قانون» با وزير كشاورزي دولت‌های میر حسین موسوی ، سازندگی و اصلاحات است :


  در چند سال گذشته به حد كافي از خرابي‌هاي دولت نهم ودهم در اقتصاد و به‌خصوص در حوزه كشاورزي گفته شده است. حالا مي‌خواستم ارزيابي  شما را از سياست‌هاي دولت يازدهم و تاثير آن بر بخش كشاورزي كشور بدانم.  

ارزيابي من اين است دولت يازدهم هرچقدر تلاش كند باز هم نخواهد توانست خراب كاري‌هاي دولت نهم و دهم را در اين دو سال باقي مانده از عمر دولت يازدهم جبران كند. هشت سال تخريبي كه در بخش اقتصادي كشور و به‌خصوص در حوزه كشاورزي به وجود آمد در تاريخ ايران بي سابقه بود و بي انصافي است اگر  فكر كنيم دولت يازدهم تنها در يك سال و نيم بتواند بر تمام اين ويراني‌ها پيروزشود. 

  پس بيشتر در خصوص خسارات ناشي از سياست‌هاي نادرست احمدي نژاد در بخش كشاورزي ايران توضيح دهيد.  

فقط  دردولت نهم و دهم به رياست محمود احمدي‌نژاد  75 ميليارد متر مكعب آب شيرين اضافی و بدون پشتوانه از منابع آب زيرزميني كشور برداشته شده است. اين حجم اضافه برداشت به اندازه بيش از دو برابر كل برداشت اضافی آب در 27 سال قبل از خودش بوده است. اينها فقط يك سري آمار و ارقام نيستند، اين يك خسارت تاريخي است كه به منابع كشور وارد شده است. در مقابل اما كوچك‌ترين اقدامي‌براي بهره وري و حفاظت از سرمايه‌هاي پايه كشاورزي در كشور صورت نگرفته است .چطور مي‌شود از دولت احمدي نژاد حرفي نزد ؟ همه چيز به تاراج رفته و بازگرداندن اين سرمايه‌ها سال‌ها سرمايه گذاري و تلاش مي‌خواهد . 

  برنامه تيم اقتصادي دولت يازدهم براي ترميم اين خرابي‌ها چه بوده است ؟ 

درحال حاضر فعاليت‌هاي  دولت يازدهم براي افزايش توليدات و حفظ منابع پايه كشاورزي و نيز تدبيري براي حفظ ذخاير آبي كشور است .اين منابع بسيار گرانقيمت است و بازگرداندن اين ذخاير به حجم چهل سال پيش  به اين معني است كه بايد به اندازه چهل سال عرق ريخته شود و برداشت آب نيز بايد به يك دوم ميزان برداشت فعلي برسد؛   همه اين معضلات نتيجه خسارت‌هايي است كه به نسل ايران خورده و راه بازگشتي نيز برايش وجود ندارد. نسل‌هاي  بعدي دولت نهم و دهم را نفرين خواهند كرد. نخواهيم كه با به فراموشي سپردن اين خيانت‌ها و اينكه مي‌گوييم نگاه‌مان بايد رو به آينده باشد دولت احمدي نژاد را تبرئه كنيم . 

  حالا كه بحث به انتقاد از دولت احمدي نژاد كشيده شد بحران كم آبي و خشكسالي هم از معضلاتي بود كه دو دولت گذشته سعي در كتمان آن داشتند. لطفا قدري در خصوص وضعيت فعلي بحران آبي كشور توضيح دهيد . 

طبيعي هم هست، وقتي همان زمان كه بسياري از دست اندركاران در خصوص كم آبي در ايران هشدار مي‌دادند احمدي نژاد به فيروزكوه رفت و گفت: چه كسي گفته است بيلان  سفره‌هاي آبي در اين منطقه و کشور منفي است؟ واينكه هركس بخواهد مي‌تواند هرحجم آبي كه لازم داشت را از چاه‌هاي زير زميني پمپاژ كند در واقع فاجعه بحران آب در ايران تشديد شد. 

  اين چاه‌ها بعد از صحبت احمدي نژاد حفر شدند، درست است ؟ 

 بله با اجازه مجلس حفر شده بودند كه در واقع مجلس با اين مجوز به يك دزدي آشكار وجاهت قانوني بخشيد . 

  بيشتر توضيح مي‌دهيد ؟ 

پس از آنكه احمدي نژاد اين موضوع منفي نبودن بيلان آب را  در فيروزكوه عنوان كرد، به موازات آن مجلسي كه در آن سال يعني سال 89 برسر كار بود، براي حمايت از رئيس جمهور مجوز حفر چاه‌هايي كه غيرمجاز بودند را صادر كرد ، يعني به دزدان آب مشروعيت داد  و آن را قانونمند كرد كه اين خود نوعي ديگر از نسل‌كشي به حساب مي‌آيد. اينها خسارات سنگين زيربنايي است كه هرچند سال هم بگذرد احمدي نژاد و مردانش بايد پاسخي براي اين خراب كاري‌ها داشته و در برابر ملت توضيح دهند، آن وقت شما مي‌گوييد به اندازه كافي اطلاع رسانی  از خراب كاري‌هاي دولت احمدي نژاد صورت گرفته است؟ نخير به اندازه كافي نبوده است. 

  آقاي كلانتري با توجه به اينكه شما در دولت‌های پیش وزير كشاورزي بوده ايد اين چند دوره را چگونه مقايسه مي‌كنيد؟ آيا قانون‌شكني‌هايي كه در دولت احمدي نژاد صورت گرفته و دولت يازدهم را با مشكلات عديده مواجه ساخته، مشابه آن در دولت‌هاي پيش از اين هم وجود داشته است؟ 
در دولت آقاي مهندس ميرحسين موسوي حدود 2 ميليارد مترمكعب از ذخاير آب زيرزميني اضافه برداشته كرده ا يم و اين رقم در دولت سازندگي به يازده ميليارد ، در دولت اصلاحات به 30 و در دولت احمدي نژاد  به 75 ميليارد متر مكعب رسيد. اين موضوع را در خصوص اهميت دادن دولت‌هاي گذشته به حفظ منابع طبيعي كشور طرح كردم که البته در دولت اصلاحات نیز تا حدی بی توجهی  نسبت به  منابع زیر زمینی  صورت پذیرفت . 

  موارد ديگري را هم مي‌شود مثال زد ؟ مثل موضوع  انبارهاي خالي .  

اين مهم ترين قسمت ماجرا است . بازهم تاكيد مي‌كنم در دولت احمدي نژاد از همه منابع كشور سوءاستفاده شده و به تاراج رفته و اكنون هيچ ابزاري براي كشاورزي اقتصادي در ايران وجود ندارد. متاسفانه در بخش‌هاي عمده اي از كشور دشت‌ها مرده اند و رسيدگي به آنها دير شده است. اين‌ها گناهاني است كه حكومت‌ها و دولت‌ها بايد در قبال آن پاسخگو باشند. لذا دولت يازدهم همه تلاش خود را به كار گرفته است. وقتي حسن روحاني و كابينه اش دولت را از احمدي نژاد تحويل مي‌گرفتند همه انبارهاي تداركاتي كشور خالي بود . خوراك دام،  كود،  سم،  بذر و همه اينها صفر بود. از آنجا كه من در تغيير و تحول دولت‌ها حضور داشته ام، در جريان هستم وقتي مهندس موسوي امور را به دولت آقای‌هاشمی رفسنجانی  تحويل مي‌داد خود مهندس موسوي تاکید كرد و در تحویل دولت سازندگی  همین‌طور آقای‌هاشمی سفارش کردند  که برای چند ماه تدارکات وجود داشته باشد  و در زمان انتقال به دولت آقای احمدی نژاد طبق دستور آقای خاتمی  اين انبارها بايد تا چند ماه پر باشند تا دولت جديد بتواند تداركات خود را انجام دهد . اما دولت احمدي نژاد ناجوانمردانه عمل كرد. ابتدا كه تحريم‌ها را بهانه كرده بودند و بعد هم كمبود ارز را، هرچند كه ارز به ميزان كافي در اختيار داشتند. اما دولت يازدهم توانست بهترين فصل تداركات را براي كشاورزان به وجود بياورد يعني دوسال است كه كشاورزان حداقل از نظر تداركاتي با كمترين مشكل رو به رو هستند . نمي‌گويم صفر اما كمترين مشكلات را در اين خصوص داريم . 

  عملكرد دولت يازدهم با توجه به بحران آب را چگونه ارزيابي مي‌كنيد ؟ 

دولت آقاي روحاني براي حل اين بحران تلاش مي‌كند. حداقل در مورد بحث كم آبي  وزارت نيروي فعلي سياست‌هاي معكوس اين وزارتخانه در زمان احمدي نژاد را پيش گرفته است. يعني برداشت آب را به صورت محدود كرده اند. اين توضيح را هم بدهم تنها كشوري هستيم در دنيا كه بيش از 50 درصد از آب‌هاي تجديد پذير استفاده مي‌كنيم. البته عدد ما نزديك به 90 درصد است و بقيه كشورهاي دنيا به‌غیر از مصر زير چهل  درصد هستند . وزير نيرو آقاي چيت چيان مي‌خواهد اين 90 درصد را برساند به زير پنجاه درصد كه اين اقدام از بعد سياسي يك خودكشي به حساب مي‌آيد اما خب وزير دولت يازدهم اين خودكشي را ترجيح داده است تا اينكه بخواهند منابع ملي را ويران تر كنند.  وزارت نيرو برخلاف دولت‌هاي قبل ترجيح داده است كه بیش از  50درصد از آب بهره برداري نشود  تا شايد بتوانند ويراني‌هاي گذشته را تا حدي جبران كنند. بهانه خشكسالي را مي‌آورند اما اين بحث بخشي از اين ويرانه است و بخش عمده سوء استفاده از منابع است . 

  در خصوص بهره برداري از آب يكي از اقداماتي كه در دولت گذشته موفقيت به حساب مي‌آمد افزايش ميزان توليد محصولات كشاورزي بود اينكه دولت يازدهم قصد دارد كمتر از آب بهره‌برداري كند يعني توليد را كاهش مي‌دهد، اين موضوع را چطور تحليل مي‌كنيد ؟ 

در دو دولت گذشته به دليل علم و آگاهي پايين  تصور شد  افزايش توليد كشاورزي با اضافه برداشت از آب‌هاي زير زميني خدمت است و البته بخشي از اين معضل از روي نا آگاهي و بخشي ديگر يك خيانت آشكار بوده است. لذا دولت يازدهم دقيقا مي‌داند چه‌كار مي‌كند. هرچند در بسياري از مناطق خيلي دير شده است . وحشت من از اين است كه تلاش دولت براي ترميم خرابي‌ها به هيچ نتيجه اي نرسد چرا كه نياز نسل موجود به مواد غذايي به منابع ما فشار آورده است. و لازمه این کار آگاهی دادن  به تصمیم گیران  و مردم کشور است  که واقعیت‌ها را بدانند  و اگر خواستند خودکشی کنند  آگاهانه  خودکشی کنند یعنی به وضعیت موجود ادامه دهند !

  در خصوص بهره بانكي بخش كشاورزي كه از 14 به 21 درصد رسيد چه تحليلي داريد ؟ 

بهره بانكي بخش كشاورزي را از 14درصد به 17 ودر نهايت به 21 درصد رسانده اند. اما بخش كشاورزي پاسخگوي 21 درصد بهره بانكي نيست. من از آقاي دكتر روحاني و جهانگيري درخواست دارم اين سود را به همان 14 درصد برگردانند. بخش كشاورزي نمي‌تواند، چون خواست و ميل بانك مركزي اين بوده است،  خود را با 21 درصد بهره بانكي تطبيق دهد. ما به التفاوت اين سود بايد پرداخت شود. البته اين اشكالات در دولت يازدهم كم و بيش وجود دارد اما به هيچ عنوان قابل مقايسه با كاستي‌هايي كه دولت قبل داشت نيست. 

  آن‌طور كه شما ارزيابي مي‌كنيد دولت يازدهم يك دولت بي نقص است! همين موضوع افزايش بهره بانكي بسيار به اقتصاد كشاورزي ضربه خواهد زد . اين‌طور نيست ؟ 

البته هیچ دولتی بدون نقص وجود ندارد اما واقعا دولت آقاي روحاني شاهكار كرد با آن آگاهي كه من داشتم از تداركات بخش كشاورزي در تابستان سال 92 و اينكه  وحشت همه ما اين بود سكته بزرگي به بخش كشاورزي وارد شود بسيار عالي عمل كرده است .حالا ممكن است آقايان در مجلس بگويند برخي از اقدامات دولت يازدهم براي جلوگيري از هدر رفت منابع آبي كشور غير قانوني بوده است. اما در همان سال اول انبارهاي تداركات مرغ و تخم مرغ جارو زده شده بود و شخص دكتر روحاني آمد تعهد داد كه شما وارد كنيد و من همه هزينه‌ها را پرداخت مي‌كنم . همين شده است كه حالا همه مجلسي‌ها و دلواپسان به جان دكتر روحاني افتاده اند.  بزرگ‌ترين اشكالي كه من هم در كاردولت يازدهم مي‌بينم همان افزايش سود بخش كشاورزي از 14 به 21 درصد است. در بقيه زمينه‌ها اين‌ها تلاش‌هاي خودشان را كرده‌اند كه هم اشتباهات دو دولت گذشته را جبران كنند و هم در راستاي حفظ منابع پايه و كشاورزي پايدار حركت كنند. همچنین وزیر نیرو را هم بايد دولت  پشتیبانی  کند تا منابع آبی کشور  را پايدار كرده  و بهره برداری  از آن‌را کاهش دهد .
  اين بهره چرا افزايش پيدا كرد؟ 

بانك مركزي به بخش كشاورزي زور گفت و گويا دولت هم تسليم شده است. وقتي نرخ بازگشت سود بخش كشاورزي به 15 درصد هم نمي‌رسد چطور مي‌تواند 21 درصد سود بانكي پرداخت كند. الان بانك كشاورزي مفهوم خودش را از دست داده است. يعني از نظر ما بانك كشاورزي با هيچ يك از اين بانك‌هاي تجاري تفاوتي ندارد وقتي قرار است بهره اش 21 درصد باشد و فقط در اينجا از كلمه كشاورزي سوء استفاده صورت گرفته است . خود وزارت جهاد كشاورزي عملكرد نسبتا قابل قبولي دارد و اين موضوع بر مي‌گردد به سياست‌هاي پولي و بانكي وزارت اقتصاد و دارايي ؛ به نوعي سياست تحميلي اقتصاد و دارايي است. اگر مي‌خواهند در كشاورزي سرمايه گذاري شود و يا اينكه بهره وري اين بخش افزايش پيدا كند و استفاده از منابع پايه بدون تخريب منابع موجود صورت گيرد راهكارش سرمايه گذاري است . 
 
  آقاي كلانتري،  با نگاه به آينده و همه تلاش‌هايي كه در حال انجام است به نظر شما چگونه مي‌توانيم در ايران يك كشاورزي رقابتي ايجاد كنيم ؟ 

اگر ايران مي‌خواهد كشاورزي رقابتي با دنيا داشته باشد بايد توجه كنيم حداقل 20 تا 25 درصد از هزينه‌هاي كشاورزي مربوط به  آب است كه در بسياري از كشورهاي پيشرفته حتي  اين هزينه وجود ندارد. 21 درصد سود بهره كه ما در ايران داريم در ديگر كشورها براي كشاورزان يك تا دو درصد است. ما به لحاظ هزينه اي حداقل چهل درصد عقب‌تر از كشاورزان رقيب هستيم،  چطورمي‌توانيم به رقابتي شدن كشاورزي در ايران با ديگر كشورها فكر كنيم ؟ مشكلات داخلي را هم كه براي شما شرح دادم. در يك جنگ نا برابر امكان رقابت وجود ندارد. آن‌هم  با از بین بردن  منابع تولید  مثل آب  و خاک  و پوشش گیاهی و منابع ژنتیکی .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
32
227
به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه در گروه کشاورزی تایید میکنم که موارد فوق کاملا صحیح است و اضافه بر این مجوز مجلس برای صدور پروانه به تفنگهای شکاری بدون مجوز هم محیط زیست و حیات وحش را از بین برد هشت سال قبل هر چقدر اعتراض کردیم گفتند شما نمیفهمید آقای احمدی نژاد میفهمد هر چقدر گفتیم چطور به چاه های غیر مجاز که دزدی آب میکنند پروانه میدهید گفتند شما نمیفهمید غافل از اینکه نفهم خودشان بودند و آنهایی که نظرشان به ایشان نزدیک تر بود
پاسخ ها
عبدا...
| - |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
استاد اگر راستی میگی دانشگاه و مشخصاتت را می نوشتی ای ناشناس؟؟
قند علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
میگم تو هم ... دنبال ادرس میگردی فکر نمیکنی جرم احمدی نژاد خیلی بیشتر از این حرفها است
ایرانی
| Netherlands |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
روزی که در دادگاهی صالحه ، احمدی نژاد و رفقای با سوادش !! محاکمه شود ، روز خوبیست ...
معظمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
بنده دل خوشی از احمدی نژاد ندارم ولی ادب هم خوب چیزیست
نفهم جنایعالی هستی که اینقدر راحت توهین میکنی
آفتاب متاسفم به خاطر تایید نظر ایشان...
رضا
| - |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
مطمئنيد عضو هيئت علمي هستيد؟
بدبخت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
31
199
خدایا از گناهانی که ما را به حاکمانی چون احمدی نژاد مبتلا ساخت عذر خواهی میکنیم و خود را در مقابل نسل آینده گناهکار میبینیم خدایا ما را ببخش
عموک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
18
92
سال 89 در 2 شرکت مشغول به کار بودم جمع حقوقم بیش از 35 میلیون ریال بودآماده خرید خونه بودیم تصمیمات اقتصادی دولت وقت باعث شد نتوانیم خونه بخریم امثال من میلیونها نفرند که هیچ وقت آقا رو نمیبخشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
22
123
خدایا چه خسارتی به مملکت زد و داره راست راست می گرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
موافقم راست میگی به خدا.
صادق
| Japan |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
همچنان خظرش هم بیشتر میشه
انتخابات مجلس هم در پیشه و....
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
14
65
اولین خیانت را به دریاچه اورمیه اقای کلانتری
پاسخ ها
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
دریاچه ارومیه ؟ هههه
بدبخت ایرانی دلمون به چی خوش باشه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
12
49
خدایا مارو ببخش به خاطر این درختان بیگناهی که به خاطر برنامه ریزیهای غلط خشک شدند
خدایا خودت به این مملکت رحم کن .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
18
93
واقعا نسل کشی واژه درستیه برای دوران احمدی نژاد
بخش جوان و پر انرژی مملکت آسیب جدی دیده
طرفدار دولت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
94
27
این قدر افراطی تیتر نزنید اینقدر تهمت نزنید لطفا جانب اعتدال را رعایت فرمائید نسل کش واقعی اون کسیه که به جای بیان وقایع به نشر اکاذیب می پردازد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
هنوز خوابی؟این گرد وغبار والودگی رو نمی بینی؟تا متوجه شی جانها به سر اومده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
49
20
شما هم مانند دیگران برای همیشه از صحنه سیاست خارج می شوید به فکر دوره بعدی باشید و همه پل ها را پشت سر خود خراب نکنید که دیگر نمی توانید برگردید
صبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
61
22
نظر دهنده اولی از نظر فرهنگی در حد آدمهای بیسواد ته کوچه ای است. یک عضو هیئت علمی با فرهنگ است و ادب را حتی برای مخالفان هم رعایت می کند
پاسخ ها
سام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
گل گفتی
هادي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
56
24
با سلام چقدر كينه توزانه
پاسخ ها
مهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
لایک داری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
11
58
خدا لعنتتون کنه که تشخیص راست و دروغ حرفاتون معلوم نیست
اگه شما راست میگی خدا احمدی نژادو رسوا کنه
اگه احمدی نژاد راست میگه خدا شما رو رسوا کنه
تا مردم دروغگو رو بشناسن
محمد بجنوردی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
69
28
احتمالا زلزله نپال و سونامی ژاپن از جنایتهای احمدی نزاد نیستند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
ان کنتم صادقین
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
اینا رو که من میبینم همه گند کارهای خودشونو میندازن گردن احمدی نژاد بی خیال میگذره دیگه چیزی نمونده تا تموم بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
چطور اون زمون که محمود جونتون بود حتی خشکسالی را کار اروپایی ها و غربی ها می دانست و به همه انگ میزد! نکنه حرفهای ایشان در مورد سوء قصد امریکایی ها و ... را یادتون رفته!؟
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
99
29
احمدی نژاد مختار زمان است آقای کلانتری تو و آقای روحانی به گرد پای او هرگز نخواهید رسید
پاسخ ها
عموک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
ای کاش مختار زمان میشد و میرفت در یه گوشه ای دور از سیاست گندم درو میکرد دستش از برنامه های کشوری دور میشد
کامران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
اقای کلانتر فقط غر میزنه نگاش کنین افتاب ندیده اصلا همش از پشت میز دستور میده بیا تو میدون اقا بیا یکم درد مردمو حس کن بعد حرف بزن
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
89
29
بی عرضگی خودشونا دراداره کشوربه گردن احمدی نژادمی اندازند.ازتخریب اوهیچ نتیجه ای نمی گیرن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
شاید اونا هم عرضه ای نداشته باشند اما مطمئنا به قدر احمدی نژاد به این مملکت خیانت نکرده اند اینو از رای های داده شده تو همین کامنت به خوبی می فهمی.
رضائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
16
52
آیا فقط احمدی‌ن‍ژاد مقصر است ؟ پس بقیه کجا بودند ؟ ۸ سال برای پی بردن به اشتباهاتش کم بود ؟
همه مسيولین باید محاکمه شوند.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
مسیولین ؟؟ سوادت در حد المپیکه ههههه
خسروی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
20
23
چنین تیترهایی نه تنها دردی از ما دوا نمیکنه بلکه باعث کینه و نفاق میشه . از کجا معلوم که حرفهای شما درست باشه . از این متن من فقط بوی کینه به مشامم رسید
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
15
42
احمدی نژاد اگر می دانست انرژی ناشی از شکافت هسته اتم کاری نیست که یک دختر دانش آموز از پس آن بر آید . حال آنها که اورا معجزه هزاره سوم نامیدند در چه ابعادی از آگاهی قرار دارند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
19
25
بله راست است نسل رانت خوارها واقازاده ها و اريستوكراتهايي كه از زمان هاشمي اغاز شد وانقلاب را به بيراهه كشيد را كشت
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
24
55
متاسفانه طرفداران آقاي احمدي نژاد كودكاني هستند كه با يك آبنبات راضي شده اند و چشم به روي حقايق بسته اند
دوستان آقاي احمدي نژاد بلايي كه سره اين مملكت آورد رو واقعاً چطور ميخواهيد توجيه كنيد؟!!!!
سر از برف بيرون بياريد و واقعيات رو ببينيد البته تخريب هيچكس درست نيست اما لطفاً درست فكر كنيد و از روي تعصب از آقاي احمدي نژاد طرفداري نكنيد
والسلام
پاسخ ها
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
مسکن مهر ابنباته ؟ یارانه هاتو که قطع کردن گرچه تو و امثال تو پشتتون گرمه میدونم
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
29
20
فردا روز تاریخ هم در باره شما قضاوت خواهد کرد این چه تیتر ناحقی است که شما زدید۰شما که افراطی تر هستید بله دارید فرافکنی میکنید این سیاستها دیگه نخ نما شده و دستتان رو شده از درگاه خداوند متعال توبه کرده و الان که همه امکانات کشور دست شماست فکر خدمت به مردم باشید
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
23
16
فردا روز تاریخ هم در باره شما قضاوت خواهد کرد این چه تیتر ناحقی است که شما زدید۰شما که افراطی تر هستید بله دارید فرافکنی میکنید این سیاستها دیگه نخ نما شده و دستتان رو شده از درگاه خداوند متعال توبه کرده و الان که همه امکانات کشور دست شماست فکر خدمت به مردم باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
36
21
قصه کینه اصلاح طلب ها و کارگزاران علیه اقای احمدی نژاد از خرداد سال 1384 در تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری اغاز شد و در انتخابات 1388 و ناکامی انان در انتخابات تشدید شد اینها اولا مشغول تخلیه کینه ها و عقده های خود هستند و در ثانی نگران بازگشت مجدد وی به قدرت .بنابراین تا می توانند به ایشان اتهام می زنند .غافل از اینکه عزت دست خداست .مکرو و مکرالله والله خیرا ماکرین .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
34
19
سلام
شما دارید به بهترین وجه برای آقای احمدی نژاد تبلیغ میکنید در این دوسال دایما در مورد احمدی نژاد قلمفرسایی نمودید و در حقیقت یکی از بهنرین تابلوهای معرفی احمدی نژاد بودید هر چند ما میدانیم کجایتان می سوزد و چقدر ایشان دلالی شما را کساد کرد و لی من موافقم به همین روش ادامه دهید.
پاسخ ها
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
لایک داری هزار بار
علیرضا
|
-
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
27
23
سلام زمان آقای احمدی نژاد خیلی بهتر از الان بودچون در روستا برای ما خانه ساخت وام دامداری داد ضمنا در دوره ی ریاست جمهوری ایشان زمینهای چند چاه کشاورزی که در اطراف روستای مان سنتی آبیاری می شد بصورت کاملا نوین(قطره ای وبارانی)آبیاری میشود شاید بگی برای توی روستایی خوب بوده اما نه اگر اینکارها نمیشد مثل خیلی ازدوستام الان منم یک شهر نشین بودم که.... معضلات شهرنشینی را برای یک روستایی خودتون ازمن بهتر میدونید که هم سربار شمایند هم سرافکنده جلوی زن وبچه ها شون ولی اگه در این دولت همان وامها پرداخت بشه حتی شما دوست شهر نشین با مهاجرت معکوس به روستا تبدیل به یک تولید کننده گوشت یا لبنیات حتی در سطح کوچک میشوید آدرسم بدم که نگید همش دروغه خراسان رضوی شهر رباط سنگ روستای فخرآباد رخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
رحمت بر پدرت
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
21
17
بنظر من که دولت احمدی نژاد خیلی بهتر بود چون خیلیا رو صاحب مسکن کرد تازشم به کشاورزا بیشتر رسیدگی میشد من خودم کشاورزم الان محصول گوجه فرنگی و سیفی جات ما دو ساله که خراب میشه بخاطر اینکه نمیذارن صادر بشه و گمرکی بستن روش کلی ضرر کردیم بعضی از کشاورزا حتی خود کشی کردن واقعا تاسف باره
کشاورز خراسانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
21
17
اقای کلانتری شما 12سال وزیر این مملکت بودی گند زدی بیشتر از احمدی نزاد برادر عزیز 2ماه از دولت 11میگذرد هنوز خانه های که دولت دهم ساخته شما توانایی شیشه زدنشو ندارید چرا به دولتی که 8سال این همه کارخانه ومردم روستا وشهر را خانه دار کرده توهین میکنید اولین کسی که محاکمه شود شمائید که کشاورزی این کشور رانابود کردید از کشاورزان حمایت نکردید مرتب گندم وارد میکردید محشول ما کشاورزا ن میپوسید فراموش نکردیم چرت نگو یادهمه کشاورزان هستش
پاسخ ها
اميد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
آقاي كشاورزي خراساني
من يكي از پيمانكاران مسكن مهر هستم. شما فكر ميكنيد اين خانه ها برايتان خانه مي شود . خانه اي كه با 50ميليون ساخته مي شود خانه نيست. اين خانه ها با زلزله 2ريشتري تخريب 100درصد ميشوند.
پس يه كم فكر كن و بعد در مورد اين ............حرف بزن.
حقانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
11
7
حیف اسم افتاب صد رحمت به کدورت خطی مباش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
11
19
بازهم ساندیس خورها به این سایت سرمی زنند بد نیست کمی ازحقایق را بدانند
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
10
25
خدا از دار دسته احمدی نژاد و دلواپسان نگذرد که کشور و جوانان را نابود کرد ن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
10
25
احمدینژاد مملکت رو ویران کزد
محمد علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
4
7
ترسیدین نظره قبلی منو بذارین اشکال نداره خودتونو نشون دادین ادعاهای دموکراسی،برای شما دموکراسی ابزاره بازیتونه
سيد علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
10
20
واقعا الان چرا بعضي ها از احمدي نژاد حمايت ميكنن؟!

ديگه بابد اين چطور بايد ميدزديد يا چكار ميتونست واسه نابودي مملكت بكنه و نكرد؟!
هم وطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
14
11
آقایان می بینم که داغی که احمدی نژاد گذاشته تو دلتون اون هست که حالا حالا ها ولش نمیکنید .
فلاح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
14
11
شما لطف کنید راجع به کارنامه سیاهی که دارید توضیح دهید.
کاش می دانستم احمدی نژاد با شما چه کار کرده؟!
کاش می دانستم؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
اقای فلاح بیدار شوید
مهم این است که ما می فهمیم که احمدی «زاد با کشور ما چه کرده خوردی نه ؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
9
13
تحصیل کرده های ایران متوجه اند که احمدی نزاد چه خیانتی کرده است یک عده احساسی چه میدانند
در تصورشان هنوز ایشان پاک دست ترین دولت هستند از کدوم طرف معلوم نیست
فرح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
20
8
احمدی نژاد پر تلاش دزد ستیز بود مرد بود برای امدنش هر روز دعا میکنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
9
15
احمدی نژاد پدر ما را در اورد هنوزم ول کن نیست چون یک عده هنوز خوابند
حدي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
6
7
با تفاخر به خودش دكتر دكتر ميكويد ولي در ديدار با بوتين ابروريزي كرد و با وجود تلاش فراوان نتوانست با وي احوالبرسي كند وحرف ديكري زد بطوريكه بوتين از خنده روده بر شده بود . اخه اين جه جور دكتريه كه يككلمه زبان خارجي نميداند دكتراي صلواتي
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
6
14
به غیر خسارات مالی و سر افکندگی ملی که دولت آقای احمدی نژاد به این مملکت روا داشت باید از بین بردن اعتقادات دینی این مردم رو هم بهش اضافه کرد با اون داستان های تخیلی که از خودش در میورد. هاله نور و پیش دستی خالی سر میز هیئت دولتش. اینا نمونه های کوچیکی از این دست کاراشه
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
5
12
خدایا کی این اسمو دیگه نشنویم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی لطفی از ارومیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
1
7
آقای کلانتری مدیریت شما را هم دیدیم زمانی که وزیر بودید وضع زندگی کشاورزان چطور بود ؟ من یک کشاورز هستم و 52 سال سن دارم نمی خواهم از احمدی نژاد دفاع کنم خدا وکیلی وضع کشاورزان خیلی خیلی بهتر از حالا بود الان 2 سال است که روز به روز وضع بدتر شده من خودم هنوزپول محصولی که شهریور ماه فروختم نگرفتم پپس بیخودی به خاطر منافع خود یاوه سرایی نکنید.
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
4
6
حدود 2 سال از رياست آقاي روحاني مي گذرد و هنوز حرف احمدي نژاد است آقاي روحاني در اين دوسال چه گلي به روي ملت زده است ؟ متاسفانه كسي كه با وعده هاي زياد رئيس جمهور شده تنها اقدام ايشان و اطرافيانشان حمله به دولت قبلي بوده و خودش در پشت آن مخفي مي كند . جناب آقاي رئيس جمهور شما با ملاحظه ودر نظرگرفتن همه اين به اصطلاح خرابيهاي موجود قول هاي زيادي به مردم داديد ولي حالا تنها شما واطرافيانتان با حمله به دوليت قبلي سعي در كتمان كارايي خودتان داريد لطفا در مورد اقداماتي كه انجام داده ايد صحبت كنيد نقد دولت قبلي ديگر بس است در مورد قيمت بنزين و فرآورده هاي نفتي همواره بهانه شما و البته دولت قبلي قيمت بالاي اين فرورده ها در جهان بوده حالا كه قيمت نفت حدود 40% قيمت قبل شده چرا قيمت بنزين وفرآورده هاي نفتي كاهش نمي يابد . اين را فراموش نكنيد كه اگر بي اعتنايي هاي احمدي نژاد به كشورهاي اروپايي و آمريكا نبود حالا حاضر به مذاكره با شما نمي شدند . مذاكراتي كه يكبار در زمان آقاي خاتمي انجام شده ونتايج آنرا همه ديدند كه چگونه به شعور ملت ايران توهين شد و تنها راه پاسخ به آن همان واكنش احمدي نژاد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
وعده های زیاد
یاد اون روزوم بخیر
نفت را سر سفره شما می اورم
که صنعت نفت تعطیل شد البته جیب خودشان پر شد بعد
همه دزدان را معرفی میکنم توی جیبم است خودشان شدن مسخره همه دزدای عالم
و بسیاری از این وعده های عوام فریب اخرشم هاله نورمون کجاست
وو النم دیوانگی و هذیان گفتن نیدانید چرا چون عاقبت خیانت به کشور و ملت همین است حالا لابد میخوامید شب خوابیدید روز روحانی درست کنه
بقول احمدی نادتون بیایید از مغازه سر کوچه ما خرید کنید ارزون میده هاهاهاها
یک جو عقل هم تعریف داره
علی رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
3
8
شما که دم از اعتدال و عدالت احمدی نزاد می زنید کدوم رئیس جمهوری به خوش برای ساخت دانشگاهش وام چند میلیاردی داده اعتدال رو برید از علی(ع) یاد بگیرید
امسال بابک زنجانی و خاوری و معاونش فکر کردی از کجا به وجود اومدن رئیس جمهوری که ندونه معاونش چه کاره هست چه طور می تونه بفهمه که درد مملکت چیه درد منو جوان چیه با واردات بی رویه کالا از چین
اقتصاد رو داغون کرد
وقتی یک نادان یک سنگی بندازه تو چاه صد تا عاقل نمی تونن اون سنگ رو از چاه در بیارن نسل ماها سوخت امیدوارم نسل بعد از ما توی اسایش باشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
3
8
احمدی نژاد عامل اصلی فتنه و اختشاش و بی قانونی و تحریم و بدبختی مردم با ان همه اختلاس است
اگر در جایگاه ریاست جمهور بلد بود حرف بزنه و هی داد و بیداد راه نمی انداخت قطعنامه دونشون پاره بشه و کاغذ پاره و از این دسته ... شعرها باد نمیداد امثال زنجانی ظهور نمیکرد نفت ما رو نخریدند زنجانی شد همه کاره ما این یک قلمش
یک قلم دیگش هم اینه برای طرفداران متعصب و کور ایشان
به خود و ملت و کشور ظلم نکنید بیدار شوید
یک عده هم منتظرند گندهای ایشان را دکتر روحانی سه سوت درست کنه
اگر ده تا رییس جمهور هم میگرفتیم ایران و گند اون اقا رو نمیتونستند درست کنند
این همه ادم میگن این اقا کشور را شخم زده یم عده بخور های اون دوره باز میخواهندهمه را دزد کنند و خودشان را پاک دست بابا شما یکبار همه را دزد کردید و قرار شد مملکت را درست کنید که گند زدید الان باز میگویید .....
کمی حیا کنید و از خدا بترسید به جوانان کشور نگاه کنید خجالت بکشید ایران را تعطیل کردید رفت هنوز دست بر دار نیستید یکسری کلمات من در اوردی شده واسه یک عده نون دونی تا یکی میخواد کمی اوضاع کشور را درست کنه انگ خیانت ووووووو سازش گر وووووو بهش میزنند ما به عنوان یک کشور بزرگ و سرمایه دار باید با جهان تعامل کنیم تا کشورمان قوی و قویتر شود اگر خودمان میتوانستیم در عرض سی و شش سال ایران را درست کنیم کرده بودیم اره دشمن اشتیم ووووو جنگ شد ووو اما باز میتوانستیم بسیار بهتر از این باشیم دلیلش وجود ادمهایی مثل احمدی نزاد بود که عقب افتادیم
اهای بیدار شوید
محمد
|
-
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
2
5
با سلام . هرکی به مملکت خیانت کرده خدا اورا نبخشد.دکی بی سواد و عوام فریب حیف نونت باد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
1
4
احمدی نژاد نسل کشی کرد ، مملکت رو شخم زد و آبادیها رو ویران کرد به همه این گفته ها ایمان دارم اما آقایون شماها کجا بودید ؟ کم مونده بود دست احمدی نژاد رو ببوسید تا وقتی بود خوب بود چون براتون نفع داشت حالا که نیست یادتون افتاده که چه خیانتی به این کشور کرد ؟!
مطمنم اگه بازم بیاد اولین کسانی که تعریف و تمجید ازش میکنید شماهایید !
آقایون مسولین کجا بودید آقای رسایی .... کجا بودید تازه بیدار شدید ؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
2
7
انشاالله هرچه زودتر خیانتهای احمدی نژاد فاش بشه وطرفداران بیسوادش به حقیقت کامل برسن
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
1
1
بجای صفحه گذاشتن پشت سر هم دیگه بیاید به ی جوان کمک کنید ی چک دوستانه بیست میلیون دادم چک شو پاس نکرده من باید برم جا بخوابم حالا هرکدام هزاربریزی به این حساب بیست میلیون پاس شه 63753 بانک تجارت حسین دلیری فر
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
2
1
باسلام به همه.هیچکس در زندگی از خطا واشتباه مبرا نیست.من اصولا از انسان مقتدر و طرفدار مظلوم خوشم می آیدوحمایت می کنم.آقایان مشکل احمدی نژاداین بود که با اقتدار جلو بعضی که بارانت حق 70ملیون رابه جیب می زدندگرفت متاسفم آقایان به اصطلاح روشنفکر کمی به مناطق محروم سربزنید تا کارهای مثبت احمدی راببینیدوبیجاقضاوت نکنید.امام فرمودندهرکس رامیخواهیدبشناسیدببینید بیگانگان درباره اوچه می گویندبعد برعکس آنهاقضاوت کنید
پریسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
0
0
هه متأسفم...
حقیقت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
0
2
آفرین به احمدی نژاد از طرف مدیران کره و پراید که ارزش پراید! را ظرف چند ماه سه برابر کرد و از نزدیک هفت میلیون به بیشتر از 20 میلیون رساند! همینطور ارزش خانه و اجاره خانه و غیره را!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین