کد خبر: ۲۹۴۴۲۹
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲
طی 30 روز

9700 کشته و یا زخمی در تجاوزعربستان به یمن

موسسه مبارزه با فساد ودفاع از حقوق وآزادی ها در صنعا (بیت الحریه) در چهارمین گزارش خود با بررسی آمار قربانیان تجاوز عربستان به یمن وخسارت های وارده به این کشور از 26 مارس( 6 فروردین) گذشته تا 25آوریل (5 اردیبهشت) اعلام کرد تاکنون 3512 تن کشته شدند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش پایگاه خبری یمنی الخبر، در تجاوز عربستان به یمن تاکنون سه هزارو 512 تن کشته شدند که 492 کودک زیر 15 سال و209 زن در میان آنها وجود دارد.

بر اساس گزارش موسسه بیت الحریه شمار زخمی های تجاوز عربستان به یمن شش هزار و 189 تن می باشد که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است واز این تعداد 978 کودک زیر 15 سال و713 زن می باشند.

بر اساس این گزارش این آمار اولیه قربانیان شهروندان یمنی درتجاوز عربستان در تاریخ 26 مارس تا 25 آوریل 2015 می باشد.

موسسه یمنی بیت الحریه (فریدوم هاوس) اعلام کرد طی 30 روز تجاوز وحشیانه عربستان به یمن بین 90 تا 95 هزار خانواده از خانه های خود در روستاها وشهرهای یمن آواره شدند.

بر اساس گزارش موسسه بیت الحریه شمار خانه های ویران شده در تجاوز عربستان به یمن بالغ بر چهار هزار و 898 خانه که 129 خانه در 504 مجتمع مسکونی در استان های مختلف یمن به طور کامل بر سر ساکنان آن ویران شد.

این گزارش می افزاید تاکنون 857 تاسیسات شهری خدماتی عمومی وخصوصی به طور کامل ویران شده است این در حالی است که 51 درمانگاه و23 مسجد و155 آموزشگاه شامل 3 مدرسه به ویرانه ای تبدیل شده است.

موسسه بیت الحریه با اظهار نگرانی شدید از اوضاع اسف بار شهرهای یمن ناشی از تداوم تجاوز وحشیانه عربستان علی رغم اعلام توقف تجاوز نظامی موسوم به طوفان قاطعیت یا بازگشت امید، بار دیگر خواستار اجرای تحقیقات بین المللی بیطرفانه وبررسی مناطق مسکونی ویران شده وشناسایی اجساد شهروندان بی دفاع یمنی که در بمباران شیمیایی متجاوزان عربستان به قتل رسیدند شد.

این گزارش به کشته وخفه شدن دهها شهروند یمنی بر اثر استشاق گاز سمی در مناطق مختلف یمن از جمله فج عطان بیت معیاد واطراف جبل نقم در صنعا وبمباران مناطق مسکونی ، بازار ومحل تجمع مردمی در استان صعده اشاره کرد.

موسسه بیت الحریه نسبت به تداوم استفاده عربستان از سلاح های ممنوعه وگاز های سمی که شمار قربانیان را به طور فجیعی افزایش و ویرانی زیادی از جمله تخریب خانه ها وتاسیسات شهری به بار می آورد وهر موجود زنده ای را از بین می برد هشدار داد.

این موسسه از بان کی مون دبیرکل سازمان ملل ودیگر سازمان های بشر دوستانه وحقوقی، رسانه های جهان خواست به سرعت برای توقف تجاوز عربستان به یمن وارد عمل شوند.

جنگنده های 9 کشور عربی از جمله کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (به جز عمان) و آمریکا از ششم فروردین تاکنون، عربستان را در تجاوز هوایی به یمن همراهی می کنند.

در حملات وحشیانه هوایی عربستان و همپیمانانش به یمن، تاکنون بیش از سه هزار غیرنظامی کشته و هزاران نفر دیگر مجروح شده اند .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین