کد خبر: ۲۹۴۴۴۸
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
گزارش اینستاگرامی مدیرکل سیاسی و امنیت بین الملل وزارت خارجه:

فلسطین عضو کنفرانس ان.پی.تی شد

حمید بعیدی نژاد مدیرکل سیاسی و امنیت بین الملل وزارت امور خارجه گفت که با حمایت جنبش عدم تعهد به ریاست ایران که محمد جواد ظریف آن را اعلام کرد، کشور فلسطین عضو کنفرانس ان.پی.تی شد.
آفتاب‌‌نیوز : بعیدی نژاد در گزارش اینستاگرامی خود تصویری از هماهنگی سه نفری خود، ظریف و سفیر فلسطین را ارائه کرده نوشته است: یکی از اولین مصوبات اولین روز کنفرانس ان پی تی تصویب عضویت فلسطین به عنوان یک 'کشور' و بعنوان عضو جدید معاهده ان پی تی بود که اهمیت بسیار زیاد سیاسی دارد. در این عکسی که خبرنگاری از بالا گرفته است هماهنگی نهایی بین دکترظریف و سفیر فلسطین صورت میگیرد که بنده نیز برای برخی پیگیریها حاضر هستم. با هماهنگیهای انجام شده و با استقبال و حمایت جنبش عدم تعهد به ریاست ایران که دکتر ظریف آنرا رسما اعلام کرد، عضویت فلسطین بعنوان کشور به تصویب کل کنفرانس درآمد.



همانطور که میدانید بعد از شکست مذاکرات فلسطین و رژیم اسراییل، فلسطینی ها عنوان کردند که فرآیند حقوقی و بین المللی اعلام رسمی 'کشور فلسطین' را شروع خواهند کرد و بر همین اساس هر جا که امکان این کار باشد موضوع را پیگیری می کنند. قبلا نام آنها دولت خودگردان بود، حالا شده اند کشور فلسطین. و این از نظر سیاسی و حقوقی بسیار مهم است. با حمایت ایران بعنوان ریاست عدم تعهد این موضوع سرعت بیشتری هم یافته و حالا در کنفرانس npt هم تصویب شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین