کد خبر: ۲۹۴۴۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶

واعظی: افزایش پهنای باند ادامه خواهد داشت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ایراد مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه پهنای باند نباید تا قبل از راه اندازی شبکه ملی اطلاعات افزایش می یافت، گفت: این صحبت ها غیرکارشناسی است و افزایش پهنای باند در آینده نیز ادامه خواهد داشت.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، محمود واعظی روز سه شنبه در حاشیه برگزاری همایش پست هوشمند درخدمت مردم، در مرکز همایش های شهید قندی وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات در جمع خبرنگاران، افزود: نمی توان کار کشور را تعطیل کرد تا شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شود، به همین منظور افزایش پهنای باند باید صورت می گرفت و در آینده نیز توسعه آن ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه، رویکرد دولت یازدهم رویکرد توسعه ای است، گفت: براساس برنامه پنجم توسعه افزایش پهنای باند باید صورت می گرفت و چون شبکه ملی اطلاعات شبکه ای مبتنی بر خدمات است که ما آن را داشته ایم، در حال توسعه است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: باید تلاش کنیم دستگاه ها، بانک ها و دانشگاه ها برنامه های خود را روی فضای مجازی واگذار کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 80 درصد فضای مجازی برای شبکه داخلی و 20 درصد آن برای اینترنت بین المللی در نظر گرفته شده، افزود: این وزارتخانه قصد دارد تا مردم بتوانند 80 درصد نیاز خود را از شبکه داخلی برآورده کنند و در این ارتباط مردم در روز جهانی ارتباطات حجم کار انجام شده بر روی شبکه ملی را خواهند دید.

واعظی با تاکید بر اینکه قرار نیست تعرفه های مخابراتی در سال جاری افزایش داشته باشد، در عین حال افزود: در صورتی که دستگاهی تصمیم به افزایش تعرفه داشته باشد باید براساس بخشنامه معاون اول رییس جمهور از توجیه اقتصادی برخوردار باشد و در صورت تصویب نیز سقف این افزایش بیش از 15 درصد معادل تورم فعلی نخواهد بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با اشاره به افزایش سود شرکت پست جمهوری اسلامی، گفت: خوشبختانه با توجهی که دولت در برنامه پنجم توسعه به شرکت پست داشت، برای نخستین بار این شرکت در سال گذشته به سوددهی رسید.

وی با اشاره به عدم توانایی سوددهی شرکت پست در دهه های گذشته به علت بدهکاری و ضعف شدید مالی، گفت: این مسائل باعث عدم توانایی در اجرای برنامه های شرکت پست شده بود که امیدواریم این شرکت در سال جاری برنامه های خود را در زمینه پست هوشمند اجرایی کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با اشاره به ضرورت تجهیز پست کشور به ابزار IT ، گفت: این اقدام در جهت خدمات سریع پست در حوزه پست مالی، لجستیکی و پست الکترونیک لازم است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
نگار ايماني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
0
0
لطفا" اين مطلب را هم درج كنيد:
مركز مخابرات شهيد تندگويان تهران يكي از بدترين و بي مسئوليت ترين مراكر تلفن مخابراتي است.
من و همسرم هردو دانشجوي ارشد هستيم و به واسطه كار تحقيقاتي نياز به اينترنت پرسرعت ارزان داشتيم اين بود كه به اين مركز كه در نزديكي محل سكونت است مراجعه كرديم پس از گذشت ماه ها و ارائه مدارك مثبته به ما اينترنت 5 مگ اختصاص داده شد ولي از روز كه نصب شد سرعتش هيچ گاه به 512 كيلوبايت هم نرسيد مداوم دچار قطعي هاي مكرر است حتي بعد از اتصال به اينترنت بارها خط تلفن دچار قطعي شده كه با 17 خراب تماس گرفتيم 48 ساعت طول كشيد تا ارتباط برقرار بشه و عموما پنج شنبه و جمعه جوابگو نيستند خصوصا زمان پيك مصرف اينترنت كاملا" صفر ميشه و روزهاي عادي هم با قطعي و بالاو پايين شدن سرعت مواجه است بطوريكه اصلا" قابل استفاده نيست.
با 2020 تماس گرفتيم گفتند مشكل از مركز تلفنتونه (شهيد تندگويان) به 2090 اطلاع داديم گفتند بضاعت اين مركز همينه نميخواين بريد انصراف بديد ولي هزينه مودم و ... را از حسابتان كسر مي كنيم.
شماره بازرسي مخابرات را از 118 گرفيتم كه اين شماره ها اعلام شد: 88294143-88294367-88294388-88294392 كه تو ساعت اداري هم تماس گرفتيم ولي هيچ كسي پاسخگو نبود مكانيزه تو سايت ثبت نام كرديم و شكايت خودمون را نوشتيم ولي با گذشت چند هفته هيچ اقدامي نشده......! لطفا" به جاي افزايش پهناي باند كمي هم به فكر خدمات پس از فروش باشيد!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین