کد خبر: ۲۹۴۴۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹
وزیر کار در جشن روز کارگر؛

کارگران خواستار چرخیدن چرخ کارخانه ها و سانتریفیوژها به طور همزمان هستند

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارگران هم دلواپس ارزش های انقلاب و هم دلواپس مزد و زحمت خود هستند، ضمن آنکه آنها خواهان چرخش کارخانه ها و سانتریفیوژ ها باهم به طور همزمان می باشند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، علی ربیعی روز سه شنبه در اجتماع 12 هزارنفری کارگران که با حضور رییس جمهور برگزار شد، با بیان اینکه کارگران با هیاهوی سیاست بیگانه هستند، افزود: کارگران مذاکرات وزیر امور خارجه را با گوشت و پوست خود احساس می کنند و سیاست خارجی و تاثیر دیپلماسی بر کار خود را بخوبی می دانند و قدردان زحمات رییس جمهور در عرصه های مختلف می باشند.

وزیر کار با اشاره به حضور و تاکیدات رییس جمهور درباره تلاش برای بهبود وضعیت کارگران، گفت: جنابعالی سال گذشته از همین تریبون دستوراتی به وزارت رفاه در جهت بهبود وضعیت حال کارگران دادید که مفتخرم اعلام کنم که به بخش بزرگی از آنان جامه عمل پوشاندیم.

وی درباره شرایط درمان کارگران، تصریح کرد: با افتخار اعلام می کنم که تمام کارگران که در مشاغل غیررسمی بودند و چیزی ازدرمان بهره نمی بردند، امروز همه آنها بیمه شدند و هیچ کارگری چه رسمی و غیررسمی و هیچ کشاورزی نداریم که فاقد دفترچه درمان باشند. این درحالی است که 8.5 میلیون نفر از حاشیه نشینان شهری و روستایی نیز از بیمه درمانی بهره مند شده اند.

ربیعی با بیان اینکه با تمام تلاش هایی که در جهت رفاه حال کارگران انجام دادیم، هنوز نارسایی ها داریم، افزود: تامین اجتماعی هر روز بهتر از دیروز شده و در خدمت کارگران است.

وزیر کار گفت: آقای رییس جمهور به درستی نگران وضعیت کارگران ساختمانی بودید و امروز در خدمت شما عرض می کنم که تا پایان سال بیمه کارگران ساختمانی را به سرانجام خواهیم رساند.

ربیعی با بیان اینکه از ریزش بیش از240 هزار شغل جلوگیری کردیم، اظهار داشت: آقای روحانی با افتخار می گویم که هم کارفرمایان و هم کارگران به وزیر شما در وزارتخانه شان اعتماد کامل دارند و 2 سال برای تعیین حداقل دستمزد به شکل سفید امضا به وزیرتان اعتماد کردند و این نشان از اعتماد به دولت تدبیر و امید است.

وی با تاکید بر اینکه در سال گذشته همچنین بیش از 10 میلیون نفر که دچار فقر غذایی هستند را شناسایی کردیم، ادامه داد: آقای رییس جمهور از همان ابتدا دستور دادند که هیچ سفره ای خالی از پروتئین و کالری نباشد و ما هم این برنامه را با جدیت دنبال می کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طرح ایجاد حداقل یک شغل در هر خانه خبر داد و تصریح کرد: کار سخت و طولانی در این زمینه داریم، اما تلاش می کنیم به هدف مورد نظر برسیم.

ربیعی در پایان از تعریف سبد بیمه اجتماعی در وزارت راه در جهت افزایش رفاه کارگران خبر داد و خاطرنشان کرد: با این طرح هیچ ایرانی بدون تامین اجتماعی نخواهد بود و هیچ بیمی از بازنشستگی خود نخواهند داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
عموک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
0
0
از چرخ کارخانه تا چرخ سانتری فیوژ و چرخ ماشین و دوچرخه هر کدام توجیه اقتصادی برای ملت ایران دارد باید بچرخد اگر ندارد نچرخد چون نخ جیب قشر کارگر را قبل از دیگر اقشار بیرون میکشد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین