کد خبر: ۲۹۴۴۸۸
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷

تفاهمنامه همکاری هلال احمر و وزارت بهداشت

قبادی دانا افزود: تهیه محتوای آموزشی ویژه مخاطبان مختلف جمعیت هلال احمر و به زبان های متفاوت و برگزاری کمپین های اطلاع رسانی ایدز از دیگر موارد موجود در این تفاهمنامه است.
آفتاب‌‌نیوز : رییس سازمان جوانان هلال احمر از امضای تفاهمنامه همکاری میان این سازمان با ریاست مرکز مدیریت بیماری واگیر وزارت بهداشت، بمنظور آموزش اعضای جوان هلال احمر در زمینه پیشگیری از ابتلا به بیماری ایدز خبر داد.

به گزارش ایرنا از سازمان جوانان هلال احمر، وحید قبادی دانا گفت: این تفاهمنامه بمنظور آموزش جوانان و آشنایی آنها با بیماری ایدز امضا شده و در راستای آن جوانان در گروه های مختلف آموزش می بینند و به اعضای دیگر در استان های مختلف این آموزش ها را انتقال می دهند.

وی ادامه داد: با این تفاهمنامه جوانان علاوه بر آموزش به گروه های همسال خود به سایر اقشار جامعه بصورت چهره به چهره این آموزش ها را انتقال می دهند.

قبادی دانا درمورد موارد مندرج در این تفاهمنامه توضیح داد: این تفاهمنامه در راستای وظایف سازمان جوانان جمعیت هلال احمر مبنی بر کاهش آلام بشری و تامین سلامت و زندگی انسان ها، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و برای بهره گیری از ظرفیت بالای داوطلبان جوان هلال احمر در سطح کشور، جلوگیری از گسترش ایدز و بیماری های آمیزشی و همچنین استفاده مناسب از ظرفیت های وزارت بهداشت در زمینه آموزش های پیشگیری از ایدز و پیشگیری از آسیب های اجتماعی امضا شد.

وی درمورد موضوعات تفاهمنامه گفت: ترغیب، تسهیل و ترویج فعالیت های آموزشی در قالب برنامه پیشگیری اولیه از ایدز با تاکید بر مشارکت جوانان بمنظور کاهش آسیب پذیری افراد و جوامع، برنامه ریزی و آموزش اعضا با محوریت خدمات آموزشی در زمینه «اچ ای وی» و آموزش مهارت های زندگی، توسعه مشارکت اعضا در فعالیت های مرتبط با ایدز و نیز کمک به افزایش آگاهی در زمینه «اچ آی وی»، انجام پژوهش های مشترک در حوزه ایدز و بیماری های مقاربتی موضوعاتی است که در این تفاهمنامه آمده است.

قبادی دانا افزود: تهیه محتوای آموزشی ویژه مخاطبان مختلف جمعیت هلال احمر و به زبان های متفاوت و برگزاری کمپین های اطلاع رسانی ایدز از دیگر موارد موجود در این تفاهمنامه است.

به گفته وی، اجرای پژوهش های مشترک در زمینه موضوعات مرتبط با جوانان و مورد توافق طرفین و برگزاری سمینارها و همایش های علمی مشترک از دیگر موارد موجود در این تفاهمنامه است که هر دو سازمان موظف به انجام آن هستند.

همچنین بر اساس این تفاهمنامه کارگروه ویژه ای متشکل از کارشناسان ستاد(معاونت آموزش و پژوهش سازمان جوانان و مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت) بمنظور برنامه ریزی و نظارت بر حسن انجام برنامه ها و تهیه مطالب آموزشی، ارئه گزارش از روند فعالیت ها و برنامه های آموزشی و شناسایی و ارزیابی نقاط قوت و ضعف برنامه ها در سازمان جوانان هلال احمر تشکیل می شود.

بر اساس این گزارش، تفاهمنامه مذکور تا دو سال قابل اجرا است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین