کد خبر: ۲۹۴۵۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱

بابک زنجانی اموال خود را به نام چه کسانی کرده؟

آفتاب‌‌نیوز : امیرعباس سلطانی، عضو کمیسیون انرژی و عضو کمیته مجلس برای بررسی پرونده بابک زنجانی به روزنامه ایران گفت:

پرونده بابک زنجانی الان در چه مرحله‌ای است؟ فکر نمی‌کنید  16 ماه مدت طولانی ای برای رسیدگی به پرونده است؟  
پرونده در اختیار دستگاه قضایی است و هر وقت  سؤالی می‌کنیم، می‌گویند در حال تحقیق هستیم. در حالی که قوه قضائیه درباره پرونده فساد مالی با این حجم باید حساسیت بیشتری داشته باشد و حداقل طی گزارش‌هایی مردم را در جریان برخی جزئیات آن بگذارد. بخصوص که رهبر انقلاب هم گفته‌اند که مردم محرم هستند. هر جا می‌رویم مردم فرجام این پرونده را دنبال می‌کنند و برایشان محل سؤال است که فردی با داشتن سابقه سوء چطور وارد دولت و مراکز قدرت شده است.


بابک زنجانی چطور به این راحتی توانسته به دولت نفوذ کند؟

بابک زنجانی یک ویترین است و توسط بعضی مراکز قدرت، تبدیل به بابک زنجانی شده است. ما باید دنبال آقایانی بگردیم که وی را حمایت کرده و زمینه را برای برجسته کردن و تخلفات او مهیا کرده‌اند. باید ببینیم این حمایت‌ها براساس چه تحلیل‌ها و اهدافی، چه لابی‌ها و محاسباتی بوده است. به هر حال زنجانی در پشت پرده کسانی و مراکزی داشته که حمایتش می‌کردند. این نهادها و مراکز قدرت معمای پرونده بابک زنجانی هستند.


بحث جدیدی مطرح شده که بخشی از اموال او در روسیه سرمایه‌گذاری شده است. این موضوع را تأیید می‌کنید؟

ممکن است در روسیه هم بخشی از اموالش سرمایه‌گذاری شده باشد همچنان که گفته می‌شود در تاجیکستان، مالزی و ترکیه هم هست. من منکر این نیستم اما به این منتقدم که برخی می‌آیند اعلام می‌کنند می‌خواهیم بدهی بابک زنجانی را بدهیم و فلان کنیم. اینها انحراف در پرونده و افکار عمومی است. 4 ماه پیش گفتند یکی پیدا شده می‌خواهد بدهی او را بدهد اما نداد. این خبرها با اهداف سیاسی و اقتصادی و انحراف افکار عمومی منتشر می‌شود.


آقای اسحاق جهانگیری اخیراً گفته‌اند که این 2 میلیارد و 700 میلیون تومانی که زنجانی برداشته است، مبلغی نیست که با دو سه سال عیش و نوش تمام شود و نتیجه گرفته‌اند که اموال زنجانی جایی پنهان است و باید شناسایی شود
.
بدهی زنجانی حدود 10 تا 12 هزار میلیارد تومان است و اموال او الان هم وجود دارد اما معلوم نیست که کجا و دست چه کسی یا کسانی است. کل اموالی که می‌توانند از او در ایران بگیرند هزار و 500 میلیارد تومان است بقیه‌اش در همین کشورهایی است که نام بردیم. به هر حال این پول خورده نشده است منتها به نام زنجانی نیست. وقتی حساب ارزی او بعد از رفع تحریم‌ها باز شد، دیدیم پولی در حسابش نیست، بنابر این او چون از قبل با هدف کار می‌کرده رد پایی باقی نگذاشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
0
0
بلاخره پول لازم براي آقايون انتخابات در راه است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین