کد خبر: ۲۹۴۶۰۳
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶

رایزنی نوبخت با معاون رییس جمهوری اندونزی/ تاکید بر توسعه مناسبات اقتصادی و بازرگانی

معاونین رییس جمهوری ایران و اندونزی روز چهارشنبه در جاکارتا دیدار و توسعه بیش از پیش مناسبات دوجانبه در تمامی زمینه ها بویژه حوزه های اقتصادی و بازرگانی را مورد تاکید قرار دادند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور که برای شرکت در اجلاس منطقه ای کمیسیون اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل برای آسیا و اقیانوسیه موسوم به اسکاپ به جاکارتا پایتخت اندونزی سفر کرده است ظهر چهارشنبه با یوسف کالا معاون رییس جمهور اندونزی دیدار و رایزنی کرد.

در این دیدار که در فضایی دوستانه برگزار شد، طرفین بر نیاز به توسعه مناسبات دوجانبه در تمامی زمینه ها بویژه حوزه های اقتصادی و بازرگانی تاکید کردند.

معاون رییس جمهوری ایران در این دیدار که ولی الله محمدی سفیر کشورمان در اندونزی نیز حضور داشت با اشاره به ظرفیت های بالای جمهوری اسلامی ایران در حوزه انرژی، فناوری های پیشرفته و خدمات فنی و مهندسی، از آمادگی دولت و بخش خصوصی ایران برای توسعه روابط اقتصادی با اندونزی خبر داد.

نوبخت خاطر نشان کرد: ظرفیت و توانایی های ایران و اندونزی این مهم را آشکار می کند که سطح روابط اقتصادی میان دو کشور نسبت به داشته ها بسیار پایین است.

وی تاکید کرد تسهیل روابط بانکی و حمایت مقامات عالی رتبه از بسط مناسبات سبب می شود در سال های آینده شاهد افزایش مبادلات اقتصادی ایران و اندونزی باشیم.

رایزنی نوبخت با معاون رییس جمهوری اندونزی/ تاکید بر توسعه مناسبات اقتصادی و بازرگانی

معاون رییس جمهور اندونزی نیز در این دیدار با تاکید دو باره بر نیاز به توسعه روابط اقتصادی میان جاکارتا و تهران، گفت: اندونزی در بخش فناوری های نوین پیشرفت قابل قبولی داشته است، از طرف دیگر ایران نیز ظرفیت بسیاری در حوزه انرژی دارد و به یقین گسترش روابط و همکاری ها منافع طرفین را به همراه دارد.

یوسف کالا، تمرکز بیشتر و حل مسائل برای اجرای برخی توافقنامه های اقتصادی از جمله توافقنامه احداث کارخانه تولید کود شیمیایی در ایران را خواستار شد.

رایزنی نوبخت با معاون رییس جمهوری اندونزی/ تاکید بر توسعه مناسبات اقتصادی و بازرگانی
شرکت پتروشیمی پوسری اندونزی سال 2007 میلادی قرارداد احداث کارخانه تولید کود شیمیایی را با شرکت ملی پتروشیمی ایران امضا کرد، اما اجرای این طرح 600 میلیون دلاری به تاخیر افتاد.

معاون رییس جمهوری اندونزی در ادامه خاطر نشان کرد : اخیرا شاهد تحولات سیاسی مثبت قابل توجهی هستیم که این مهم بستر مناسبی را برای توسعه روابط دو کشور در حوزه های مختلف به وجود آورده است.

معاونین رییس جمهوری ایران و اندونزی در پایان بر تعامل نزدیک تر مقامات عالی میان دو کشور تاکید کردند.

پس از مذاکرات سران ایران و اندونزی و دیگر مقامات بلندپایه دو کشور قرار است کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اندونزی بار دیگر فعال و نشست آن برگزار شود.

رایزنی نوبخت با معاون رییس جمهوری اندونزی/ تاکید بر توسعه مناسبات اقتصادی و بازرگانی

یازدهمین کمیسیون مشترک ایران و اندونزی اردیبهشت ماه سال 1390 در تهران برگزار شد.

حجم روابط تجاری دو جانبه بین ایران و اندونزی در سال های 2013 و 2014 به ترتیب 568 و 430 میلیون دلار بود.

صادرات ایران در سال 2009 میلادی به اندونزی 309 میلیون دلار بود که این میزان در سال 2012 میلادی به یک میلیارد و 100 میلیون دلار افزایش یافت، اما در سال 2013 میلادی با توجه به موضوع تحریم ها کاهش یافت و به 55 میلیون دلار رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین