کد خبر: ۲۹۴۷۱۱
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
نوبخت از معاون رییس جمهور اندونزی برای سفر به ایران دعوت کرد

معاون رییس جمهور اندونزی: خواسته جاکارتا و تهران حل مناقشه یمن از راه صلح آمیز است

یوسف کالا، معاون رییس جمهور اندونزی پس از مذاکره با محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهوری ایران بر حل مناقشات یمن از راه صلح آمیز تاکید کرد و معاون رییس جمهور ایران نیز از همکاری با جاکارتا برای مبارزه با تروریسم خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
رسانه های اندونزی روز پنجشنبه با بازتاب گسترده دیدار و مذاکره معاونین رییس جمهوری ایران و اندونزی به نقل از یوسف کالا اعلام کردند: دیدگاه اندونزی و ایران حل مناقشات کشور یمن از طریق تلاش های صلح آمیزی است که باید هر دو طرف مناقشه انجام دهند.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا)، یوسف کالا روز گذشته به خبرنگاران، گفت که در خصوص جزئیات تلاش ها برای حل وفصل مسالمت آمیز مناقشه یمن بحث نشده است، اما هر دو کشور برای حل بدون خشونت منازعه یمن توافق کردند.معاون رییس جمهور اندونزی: خواسته جاکارتا و تهران حل مناقشه یمن از راه صلح آمیز است

وی گفت که ایران و اندونزی معتقدند حملات نظامی و خشونت راه حل پایان مشکلات در کشورهای دیگر نیست.

معاون رییس جمهوری ایران نیز اعلام کرد تهران و جاکارتا در زمینه مبارزه با تروریسم همکاری می کنند.

نوبخت گفت: ایران و اندونزی مخالف خشونت در اشکال مختلف از جمله تروریسم هستند و تروریسم خلاف ارزش های انسانی و آموزه های اسلام است.

تارنمای خبر 24 اندونزی نیز نوشت: جاکارتا و تهران تاکید کردند سیاست تهاجم و خشونت راه حل مناقشات در کشورهای اسلامی نیست.

به گزارش ایرنا، این تارنما در ادامه به برگزاری نشست نمایندگان ارشد هیئت های کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در حاشیه اجلاس سران کشورهای آسیایی - آفریقایی در اندونزی اشاره کرد که در آن به موضوع یمن پرداخته شد و نوشت: نمایندگان ایران و اندونزی نیز در این نشست شرکت داشتند.

تارنمای روزنامه تمپو اندونزی نیز با بازتاب دیدار یوسف کالا و نوبخت در جاکارتا، نوشت: اندونزی و ایران در حال برنامه ریزی برای بررسی همکاری در بخش صنعت کود شیمیایی هستند.

این تارنما به نقل از دوی فورتونا انور، از مقامات بلندپایه اندونزی، نوشت: همکاری با ایران در صنعت کود شیمیایی مورد بحث است، چرا که ایران به طور بالقوه می تواند از ذخایر فراوان گاز برای این کار استفاده کند.

تمپو نوشت: یوسف کالا و نوبخت علاوه بر همکاری ایران و اندونزی در بخش تولید کود شیمیایی، در مورد همکاری های اقتصادی و تجاری دیگر مذاکره کردند. حجم مبادلات دو کشور از دو سال گذشته با توجه به تحریم ها و کاهش واردات محصولات نفتی از ایران، به طور چشمگیری روند نزولی داشته است.

این روزنامه نوشت: واردات اندونزی از یک میلیارد دلار به 40 میلیون دلار کاهش یافته و این کاهش ارزش تجارت با توجه به اعمال تحریم علیه ایران بوجود آمده است.

تمپو با اشاره به این که ایران با توجه به تفاهم هسته ای به عادی سازی روابط با کشورهای دیگر پرداخته است، نوشت: با لغو تحریم ها به ویژه در بخش مالی امید می رود همکاری با ایران تسهیل شود. 

این روزنامه همچنین از مذاکرات مقامات بانک مرکزی ایران و اندونزی برای سرعت بخشیدن به روند تجارت و سرمایه گذاری خبر داد.

تارنمای بریتاساتو اندونزی نیز با اشاره به مذاکرات معاونین رییس جمهوری ایران و اندونزی به نقل از یوسف کالا، نوشت که ایران و اندونزی در آینده ای نزدیک تیم مشترکی به منظور تحقق طرح کارخانه کود شیمیایی تشکیل می دهند.

این تارنما نوشت: نوبخت نیز نشان داد ایران بسیار علاقه مند به همکاری با اندونزی در زمینه های مختلف صنعتی است و گفت ما مشتاقانه در انتظار همکاری در صنایع گوناگون، خدمات فنی مهندسی و گردشگری با اندونزی هستیم.

بریتاساتو نوشت: معاون بانک مرکزی ایران هم اکنون برای شرکت در نشست اسکاپ در جاکارتا بسر می برد و قرار است در نشستی در خصوص همکاری دو کشور بحث شود.

روزنامه جاکارتا پست نیز با اشاره به مذاکرات معاونین رییس جمهوری ایران و اندونزی، نوشت: دو کشور تیم مشترکی برای بررسی افزایش همکاری ها در بخش تجارت و اقتصاد تشکیل می دهند.

تارنمای صنعت و تجارت اندونزی نیز با انتشار اخبار دیدار محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری ایران و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی: نوشت این مقام بلندپایه ایران از یوسف کالا معاون رییس جمهوری اندونزی دعوت کرد در سفری به ایران مراحل بعدی گسترش روابط بین دو کشور را مورد بحث و گفتگو قرار دهند. 

پایگاه اطلاع رسانی صنعت و تجارت اندونزی نوشت: همکاری در حوزه های مختلف خدماتی از جمله ماشین های صنعتی، خدمات فنی و خدمات مسافرتی مورد بحث قرار گرفته است.

نوبخت در دفتر معاون رییس جمهوری اندونزی گفت ما خواستار افزایش همکاری با اندونزی در بخش های مختلف صنعتی هستم. 

یوسف کالا نیز در این دیدار به ظرفیت بخش های مختلف ایران از جمله حوزه گردشگری اشاره و تصریح کرد شهرها و مناظری در ایران وجود دارند که شمار زیادی از گرشگران خارجی از آنها دیدن می کنند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین