کد خبر: ۲۹۵۱۵۰
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰

مکاتبات جدید نفتی زنگنه و نوبخت

معاون وزیر نفت از مکاتبات جدید وزارت نفت با سازمان مديريت و برنامه ريزي به منظور تامین منابع مالی مورد نیاز برای ساخت یکی از بزرگترین پروژه‌های نیمه کاره صنعت پتروشیمی خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : عباس شعری مقدم درباره آخرین وضعیت تکمیل خطوط لوله انتقال اتیلن کشور گفت: در مسیر خط لوله اتیلن غرب ساخت و راه اندازی دو ایستگاه جدید تقویت فشار از پیشرفتی بیش از ۵۰ درصدی برخوردار است و پیش بینی می شود این تاسیسات جدید تا پایان سال جاری نصب و به طور کامل در مدار بهره برداری قرار بگیرند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه در ادامه تکمیل فاز دوم خط لوله اتیلن غرب باید یک خط لوله حدود ۱۸ کیلومتری از مهاباد تا میاندوآب احداث شود، تصریح کرد: در حال حاضر لوله هاي مورد نیاز این پروژه خریداری شده و لوله گذاری در حال انجام است.

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه احدث و راه اندازی خط لوله تامین خوراک مجمتع پتروشیمی همدان هم در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: از این رو با توجه به اینکه طرح پتروشیمی همدان از پیشرفت اجرایی بالایی برخوردار نبوده، احداث این خط لوله جدید فعلا در اولویت نیست.

نائب رئیس هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با یادآوری اینکه هم اکنون شاخه دنای خط لوله غرب نيز به دو دلیل معطل مانده است، اظهارداشت: مجتمع های استفاده کننده از این خط لوله هنوز پیشرفت چندانی نداشته اند و دوم آنكه با اجراي خصوصی سازي، عملا شرکت ملی صنایع پتروشیمی پولی برای تکمیل آن ندارد.

به گزارش مهر، این مقام مسئول از مکاتبات جدید وزارت نفت با سازمان مديريت و برنامه ريزي به منظور تامین منابع مالی مورد نیاز برای ساخت یکی از بزرگترین پروژه‌های نیمه کار صنعت پتروشیمی خبر داد و افزود: در این نامه خواستار تخصیص بودجه ای از منابع عمومی برای تکمیل این خط لوله پتروشیمی شده است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین