کد خبر: ۲۹۵۱۹۲
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹

دیدگاه ترکان پیرامون خصوصی سازی باشگاههای پرسپولیس و استقلال

مشاور ارشد رییس جمهوری گفت: دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به مردم تعلق دارند، میلیونها نفر در سراسر کشور علاقه زیادی به این دو تیم دارند و بر همین اساس نباید تصمیمی اتخاذ شود که فاصله ای بین سهامداران و ذینفعان ایجاد شود.
آفتاب‌‌نیوز : اکبر ترکان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: در مورد این باشگاهها دو موضوع سهامداران و ذینفعان باید مورد توجه قرار گیرد زیرا علاوه بر اینکه علاقه مند هستیم سهام آنها به بخش خصوصی انتقال یابد در نظر داریم حقوق طرفداران نیز از بین نرود.

وی در ادامه به حضور بخش خصوصی در ورزش کشور اشاره و بیان کرد: باید هیاتهای ورزشی در شهرستانها، فدراسیونهای ورزشی به ویژه فوتبال و کمیته ملی المپیک به سمت خصوصی سازی و بخش خصوصی حرکت کنند.

مشاور ارشد رییس جمهوری با اشاره به اینکه خصوصی سازی باشگاهها به تنهایی کفایت نمی کند افزود: در سطح جهان هیاتهای ورزشی در اختیار بخش خصوصی هستند اما در کشور ما طی سالهای گذشته این وظیفه در اختیار دولت بوده است.

وی گفت: وظیفه دولت طبق قانون اساسی ترویج ورزش قهرمانی نیست بلکه دولت باید در زمینه ترویج ورزش همگانی و عمومی فعالیت کند.

ترکان ادامه داد: هر چند دولت تسهیلات ویژه ای را برای حضور بخش خصوصی در ورزش در نظر گرفته اما باید این موضوع را مدنظر داشت که خصوصی سازی در ورزش باید به صورت جامع و در تمامی ابعاد آن انجام شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین