کد خبر: ۲۹۵۲۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲

قالیباف: مسئول رسیدگی به بحران در پایتخت هستم

شهردار تهران با اشاره به اقدامات انجام شده برای افزایش ایمنی شهر تهران در برابر بحران گفت: تا رسیدن به شرایط مطلوب راه زیادی است.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدباقر قالیباف صبح امروز در کنفرانس بین‌المللی کاهش خطرپذیری و مدیریت بحران در مناطق شهری با بیان اینکه این کنفرانس فرصتی برای شناسایی نقاط آسیب‌پذیر شهر تهران است، تصریح کرد: کشور ما جزو مناطق آسیب‌پذیر است که باید نسبت به مدیریت آن اقدام کرد.

وی با بیان اینکه از سن نوجوانی تاکنون در 4 بحران بزرگ از جمله 3 زلزله طبس، رودبار، بم و جنگ تحمیلی حضور داشته‌ام، افزود: مطالعات نشان داده است که ما باید موضوع کاهش خطرپذیری در مناطق و به خصوص شهرها را جدی بگیریم، چراکه شهرها جان و مال مردم را دردل خود جای داده‌اند و باید نسبت به مدیریت بحران در این شهرها اهتمام ویژه داشت.

شهردار تهران با بیان اینکه کاهش خطرپذیری بحران در شهرها را باید به عنوان یک فرآیند طولانی‌مدت در نظر گرفت، به تاثیر رسانه‌ها در موفقیت کاهش خطرپذیری اشاره کرد و گفت: هنگامی که حادثه‌ای بزرگ همچون نپال و بم رخ می‌دهد، رسانه‌ها افکارعمومی را بیدار می‌کنند؛ این در حالی است که این مساله اثرات منفی در پی دارد و باید رسانه‌ها و سازمان‌های مسئول همچون هلال‌احمر اطلاع‌رسانی را در طول زندگی مردم و نه فقط در هنگام زلزله، انجام دهند.

قالیباف یادآور شد: باید پیشگیری و کاهش آسیب‌پذیری به واسطه آموزش و در زمان‌های مختلف و به صورت مداوم ایجاد شود.

وی با بیان اینکه بنده به عنوان شهردار تهران مسئول رسیدگی به بحران در پایتخت هستم، گفت: هرچند ما تا رسیدن به شرایط مطلوب راه زیادی داریم اما آموزش، پیشگیری و اقدامات موثر قبل از وقوع حادثه نقش تعیین کننده‌ای درکاهش خطرپذیری دارد.

به گزاش ایسنا، شهردار تهران با اشاره به جمعیت 10 میلیونی شهر تهران خاطرنشان کرد: شهر تهران به دلیل جمعیت بسیار بالا به صورت محله‌ای اداره می‌شود، به گونه‌ای که در هر مرحله گروه‌های دوام برای پوشش حوادث احتمالی با اولویت زمین‌لرزه تشکیل شده است. همچنین 100 سوله مدیریت بحران در شهر تهران ایجاد شده و تجهیزات نیز افزایش سه برابری داشته‌اند و با اینکه در شرایط خوبی به سر می‌بریم؛ اما کافی نیست.

قالیباف افزود: تجربه بین‌المللی کشورهای شرکت‌کننده در این کنفرانس می‌تواند برای بهتر شدن وضعیت در شهر تهران کمک‌کننده باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
0
2
به جای این بهتر است اینهمه ساختمان بلند در کوچه ها وخیابانهای باریک نسازید که در زمان زلزله حتی اگر به خارج از ساختمان هم بروی ساختمانهای دیگر رویت خراب شود.و هیچ راه فراری نماند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین