کد خبر: ۲۹۵۳۳۰
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳

مننژیت مرگبار اینبار به شکل سرماخوردگی در یک مرد بزرگسال

بیماری مرگبار مننژیت فقط مخصوص اطفال نیست و بزرگسالان نیز می‌توانند در اثر این بیماری دچار مرگ شوند، چنانچه این مرد در یک قدمی مرگ قرار گرفته بود.
آفتاب‌‌نیوز :
 یک مرد بزرگسال به نام نیک ماس در کشور انگلستان یک روز صبح در اثر سردردی بسیار شدید از خواب بیدار شد و پس از بروز علائم شبیه به آنفولانزا گمان کرد که به این بیماری مبتلا شده است در صورتی که بیماری او مننژیت بوده است. 


گفتنی است، از زمان بروز علائم تا هنگام تشخیص مننژیت توسط پزشکان 8 روز به طول انجامیده است. 

بررسی‌ها نشان می دهند، اغلب افراد گمان می‌کنند ابتلا به مننژیت مخصوص اطفال است اما این تصور اشتباه است و این بیماری می‌تواند بزرگسالان را درگیر کند. 


مننژیت یا همان تورم غشای خارجی مغز به دو حالت باکتریایی و ویروسی وجود دارد و بویژه نوع باکتریایی آن بسیار خطرناک است و حتی می‌تواند در عرض کمتر از 4 ساعت از ابتلای فرد منجر به مرگ او شود.

همه ساله تنها در کشور انگلستان 3 هزار و 200 نفر به این بیماری مبتلا می شوند و اغلب علائم آن با آنفولانزا اشتباه گرفته می‌شود. 

این مرد پس از داشتن علائم آنفولانزا به پزشک مراجعه نکرده و تنها استراحت کرده اما در روز پنجم از ابتلا در حالی که وضعیت سلامتی او بغرنج شده بود با اورژانس تماس گرفت و پس از نمونه گیری از نخاع او پزشکان بیماری او را مننژیت تشخیص داده‌اند. 

خوشبختانه این مرد دچار نوع ویروسی مننژیت شده بود که درمان پذیر است و معمولا اثرات جانبی طولانی مدت مانند اضطراب افسردگی، خستگی،‌از دست دادن حس شنوایی و سرگیجه را به وجود می‌آورد. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، این مرد در حال حاضر دوران نقاهت را بیشتر سر می گزارد و به خانواده‌ها توصیه می‌کند در صورت داشتن علائم بیماری به جای خود درمانی سریعا به پزشک مراجعه کنند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین