کد خبر: ۲۹۵۳۳۶
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱

بازداشت ۱۰ بدهکار بانکی با مبالغ بالا/ ادامه برخورد دستگاه قضا با بدهکاران بانکی

سخنگوی قوه قضائیه از بازداشت ۱۰ بدهکار بانکی با مبالغ بالا در هفته گذشته خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
در هشتاد و هشتمین نشست قوه قضاییه خبرنگار فارس خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت در اردیهبشت ماه سال گذشته خبرگزاری فارس گزارشی را منتشر کرد با این عنوان که «950 بدهکار بزرگ بانکی را بشناسید». پس از این گزارش اسامی‌ای مطرح شد مانند بدهکار 6500 میلیاردی که گفته می‌شد بخشی از اموال خود را به صورت دلار از کشور خارج کرده است.

آیا از سال گذشته تاکنون به لیست این بدهکاران بانکی نام افراد جدیدی اضافه شده است یا خیر؟ آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده این افراد را توضیح دهید.

اژه‌ای در پاسخ گفت: افرادی که در این پرونده‌ها بودند پس از مذاکره با بانک‌ها درخواست استمهال بیشتر را داشتند. عده‌ای گفتند قصوری در عدم پرداخت نداشتند به همین جهت هم بانک‌ها با آنها همکاری کردند.

اژه‌ای ادامه داد: برای برخی از این افراد بانک تقسیط را در نظر گرفت اما در بخشی دیگر سازمان ثبت اجراییه‌ها را به اجرا گذاشت و مبالغ را وصول کرد.

معاون اول قوه قضاییه با تأکید بر اینکه تعداد معدودی از این افراد هفته گذشته بازداشت شدند، گفت: افرادی که بازداشت شدند تقریباً مشخص بود اقدام جدی نمی‌کنند الان هم در مقام رسیدگی به اموال‌شان هستیم و اگر جرمی مرتکب شده باشند به جرم‌شان رسیدگی می‌شود.

به گزارش فارس، وی خاطرنشان کرد: به طور نسبی اگر به همین ترتیب جلو برویم وضع بهتر می‌شود به شرط اینکه بانک‌ها مسیر گذشته را تکرار نکنند و دستگاه‌های نظارتی و بانک‌ مرکزی هم نظارت را اعمال کنند.

سخنگوی دستگاه قضا تأکید کرد: تعداد بازداشتی‌ها بالا نبوده شاید حدود 10 نفر باشند اما مبلغ همین 10 نفر، بسیار قابل توجه است.

اژه‌ای تصریح کرد: امیدواریم رسیدگی‌ها و نظارت‌ها از سوی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی و همچنین دستگاه‌های نظارتی به گونه‌ای باشد که مجدداً پس از وصول معوقات با معوقات جدیدی روبه‌رو نباشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین