کد خبر: ۲۹۵۳۹۲
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴

واعظ آشتیانی: واگذاری استقلال و پرسپولیس هیچ توجیه اقتصادی ندارد/ کسانی که با بازار اقتصاد آشنا هستند،‌ جلو نمی‌آیند

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در شرایط کنونی هیچ گونه توجیه عقلی و عملی ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
امیررضا واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در خصوص اینکه مزایده سوم سرخابی‌ها هم بدون نتیجه به پایان رسید، اظهار داشت: در مصاحبه‌های قبلی خود مکرر گفته‌اند که متاسفانه واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هیچ گونه توجیه اقتصادی ندارد. زیرا در ورزش ما اقتصاد جایگاهی ندارد. وقتی دولت برای تولید و صنعت حمایتی انجام نمی‌دهد چگونه انتظار داریم این موضوع در ورزش صورت بگیرد.

وی ادامه داد: بارها گفته‌اند حتی اگر رایگان هم دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را در اختیار بخش خصوصی قرار بدهند بیشتر از یک فصل اینگونه مدیریت دوام نخواهد داشت. زیرا در فوتبال ما پتانسیل درآمدزایی بسیار پایین است. افرادی که در فوتبال هم حضور دارند و کار مدیریتی انجام می‌دهند نگاه‌شان حرفه‌ای نیست. شما مدیران عامل دو باشگاه را ببینید. در 4 سال گذشته 80 تا 100 میلیارد بدهی بر جای گذاشتند.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال تاکید کرد: وقتی بدهی‌ها زیاد می‌شود نشان می‌دهد که مدیران در بحث مدیریت ناکارآمد بودند. مدیرانی که در بحث آماتوری ناموفق بودند امروزه ادعای مدیریت در بحث حرفه‌ای‌گری را دارند. نمی‌دانم چرا این واقعیت را نمی‌خواهند بپذیرند که در بحث اقتصادی کارآمدی وجود ندارد.

واعظ‌ آشتیانی در مورد اینکه چه پیشنهادی در خصوص برگزاری مزایده دارد، تصریح کرد: در کل مزایده جواب نمی‌دهد زیرا هر کسی که در کشور ما با شرایط اقتصادی آشنا است، هیچ توجیه عقلی و عملی برای خود نمی‌بیند تا برای خرید این دو باشگاه اقدام کند. زیرا درآمدزایی وجود ندارد و عملا فقط بحث هزینه مطرح می‌شود اگر این دو باشگاه واگذار هم شوند پاشنه آشیلی برای دولت یا دولت‌های آینده خواهند شد. شاید کسانی هم باشند که پول هنگفتی داشته باشند و بتوانند 290 میلیارد بدهند اما باید دید هدف آنها از این بابت چیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین