کد خبر: ۲۹۵۴۳۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲

اگر روغن حیوانی کرمانشاهی مصرف میکنید بخوانید

یک کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت: زیاده روی در مصرف روغن حیوانی کرمانشاهی به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب، مصرف کننده را در معرض عارضه قلبی قرار می دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
علی اشرف رشیدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بزرگسالانی که از سلامت جسمی برخوردارند می توانند در حد طبیعی از روغن حیوانی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه کیفیت روغن خوراکی مهم تر از کمیت آن است ادامه داد: روغن خوراکی که به سالاد و پخت و پز تعلق دارد نباید جایگزینی برای سرخ کردن مواد خوراکی شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار کرد: باید بدانیم که هر روغن برای مصرف خاص خود کاربرد دارد و روغن های سرخ کردنی نباید دوبار در معرض حرارت قرار گیرند. 

به گفته این کارشناس ارشد تغذیه، قابلیت افزایش وزن از عوارض مصرف روغن های خوراکی است و هر یک گرم روغن، 9 کالری در بدن مصرف کننده تولید می کند.

بخشی از بیمارستان قلب و عروق امام علی (ع) کرمانشاه به بیماران قلبی ناشی از مصرف غذاهای چرب و تغذیه ای نادرست اختصاص یافته است.

مرگ ناشی از بیماریهای قلبی بیشترین میزان را در استان کرمانشاه به خود اختصاص داده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
دكتر مكّي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
0
0
با سلام و احترام
صدر و ذيل اين خبر در تضاد است و لازم است اين همكار محترم تغذيه رفرانس خود را ارائه دهند .
ضمن اينك ، « حد طبيعي » ؛ يك كيلو روغن اشباع شده و با كلسترول بالا در هفته است ، در ماه است ، در سال است و يا در كل عمر ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
0
0
از روغن پالم که بدتر نیست میکنیش تو حلق مردم .اسید چرب غیر اشباع یا اشباع؟
خانم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
0
0
,والله من 47 سالمه عضو هیات علمی دانشگاه در رشته های وابسته علوم پزشکی هستم . سالیان ساله من و خانواده ام از روغن حیوانی در پخت و پز استفاده می کنیم . جالبه بگم من و هیچکدوم از اعضای خانواده ام چربی خون نداریم . علتش اینه که این روغن با ساختار ارگانیک بدن منافاتی نداره کار تحقیفاتیش هم انجام گرفته نتایج هم تایید این موضوع بوده ولی چون با بیان تحقیق های خارجی امروزی منافات داره چاپ نشده .یه نگاهی به عشایر بکنید با وجود مصرف روغن حیوانی طول عمر بالاتر و کیفیت زندگی ( جسمی ) بهتری دارند ضمن اینکه خانم ها می دونند کدوم روغن در شستشوی ظروف زودتر از دیواره ظرف پاک میشه . روغن مایع که مثله گریس به ظرف می چسبه و به سختی پاک میشه چون تقریبا اغلب روغن مایع ها پارافین خوراکین . فقط حیف روغن حیوانی خیلی گرون در میاد چون آخرین بار 6 ماه پیش من گرفتم کیلویی 65 هزار تومن . اونم روغن حیوانی دشت گرین خرم آباد با طعم و عطر بسیار عالی .......
دکتر علیزاده
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
0
0
پیشنهاد میکنم چند مقاله و کتاب علمی در این زمینه بخوانید یا حداقل مستندهایی مانند magic pill را ببینید تا اینگونه اطلاعات معکوس به مردم ندهید.
همونطور که دوست قبلی گفتن روغنهای مایع بسیار بسیار خطرناک هستن اما روغن حیوانی که بشر در تاریخ صدها هزار سال از اون استفاده کرده بسیار مفید و سازگار با سیستم بدنه.
الان تازه فهمیده ایم که صنعت میلیارد دلاری پشت جا انداختن این فکر بوده که چربی بد است. نه چربی با منشا حیوانی از جمله چربی کرمانشاهی یکی از بهترین مواد غذایی هست اما چربی گیاهی که به سختی و در دمای بالا استخراج میشه یا بدتر از اون روغن مایع بسیار مضر و خطرناکه. در اصل سم هست.
الان در جدیدترین نتایج دنیا غذا بت چربی بالاو کربوی کم پیشنهاد میشه. این چیزی هست که بشر صدها هزار سال خوده نه این غذاهای فراوری شده و دستکاری شده صنعتی مدرن
دلیل مفیدبودن شیر مادر هم همینه: چربی بالا و کربوهیدرات کم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین