کد خبر: ۲۹۵۴۶۷
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳

پنج سال زندگی زیرزمینی با هویت جعلی

کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی روز گذشته به پنج سال زندگی زیرزمینی یک متهم به قتل فراری در حالی پایان دادند که او در این مدت ازدواج کرده و صاحب فرزند هم شده بود.
آفتاب‌‌نیوز :
روزنامه خراسان در ادامه آورده است: شامگاه 23 مرداد سال 1389، فردی در تماس با پلیس 110 از وجود جسد خون‌آلود جوانی در حاشیه جاده خاکی روستای کلاته شورک به میرزاخان مشهد خبر داد.

به دنبال این تماس تلفنی، گروهی از ماموران پاسگاه آبروان به محل اعلام شده عزیمت کردند و پس از تأیید درستی خبر، ماجرای جنایت هولناک را به قاضی ویژه قتل عمد اطلاع دادند. دقایقی بعد با حضور قاضی علی‌اکبر صفائیان در محل کشف جسد، تحقیقات قضایی و پلیسی در این باره آغاز شد.

جسد خون‌آلود مربوط به جوانی 25 ساله بود که آثار ضربات تبر و چاقو بر پیکرش نمایان بود. موتورسیکلت تریل قرمز رنگی نیز که داخل کال حاشیه جاده و در کنار جسد قرار داشت بیانگر آن بود که عامل یا عاملان جنایت موتورسوار مجهول‌الهویه را با ضربات متعدد تبر و چاقو کشته و متواری شده‌اند.

این گزارش حاکی است: تحقیقات میدانی مقام قضایی در حالی تا سپیده‌دم روز بعد به طول انجامید که سرنخی از عامل یا عاملان جنایت به دست نیامد، اما چند روز بعد دو مظنون در این ارتباط شناسایی و دستگیر شدند اما آن‌ها ارتکاب قتل را انکار کردند. از سوی دیگر نیز بررسی کارآگاهان اداره جنایی با صدور دستورات ویژه‌ای از سوی «قاضی صفائیان» روی افرادی متمرکز شد که احتمال می‌رفت با مقتول اختلاف داشتند تا این‌که نتیجه تحقیقات پس از چند ماه فعالیت اطلاعاتی و غیرمحسوس نشان داد جوان 23 ساله‌ای که در اطراف همان روستا زندگی می‌کند آخرین بار با مقتول در ارتباط بوده است.

با بدست آمدن این سرنخ، عملیات دستگیری وی در دستور کار قرار گرفت، اما او متواری شده و به مکان نامعلومی گریخته بود. بنابراین گزارش پس از گذشت حدود پنج سال از این ماجرا، کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی که با فرماندهی سرهنگ غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی) پیگیری پرونده‌های جنایی طولانی‌مدت را با استفاده از شیوه‌های فنی در دستور کار داشتند به سرنخ‌هایی از متهم فراری دست یافتند که نشان می‌داد او با هویت جعلی در یکی از روستاهای میان جلگه نیشابور زندگی می‌کند.

بنابراین گروهی از کارآگاهان به سرپرستی سرگرد رمضانپور با تحلیل این اطلاعات و راهنمایی‌های مقام قضایی، عملیات غیرمحسوس و پوششی را برای به دام انداختن متهم به قتل آغاز کردند و با کسب نیابت قضایی عازم روستای همایی شدند و در اطراف روستا به کمین نشستند تا اینکه متهم سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت وارد روستا شد و بدین ترتیب در محاصره کارآگاهان قرار گرفت.

متهم این پرونده جنایی پس از انتقال به مشهد در حضور قاضی ویژه قتل عمد لب به اعتراف گشود و به صراحت قتل جوان 25 ساله را به گردن گرفت. او گفت: جوان مذکور مدام برای خواهرم ایجاد مزاحمت می‌کرد که چند بار به او تذکر دادم ولی توجهی نمی‌کرد و حتی مرا تهدید کرد؛ به همین خاطر او را به داخل کال کشاندم و با ضربه تبر و چاقو به قتل رساندم. پس از آن هم به میان جلگه گریختم و در آن جا با دختری ازدواج کردم که هم‌اکنون صاحب فرزندی نیز هستم. گزارش خراسان حاکی است به دستور «قاضی صفائیان» متهم این پرونده با صدور قرار بازداشت موقت در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت تا بررسی‌های بیشتری درباره ادعاهای وی انجام شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین