کد خبر: ۲۹۵۴۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵

طنز/ نامه لوترکینگ به مردم ایران درباره تبعيض‌نژادي

اینجانب مارتین لوترکینگ مبارز ضد نژاد پرستی در آمریکا بعد از بررسی‌های لازم درباره کشور ایران به نکات مهمی درمورد کشورتان رسیدم که من را بر آن داشت تا از دیار باقی برایتان نامه‌ای بفرستم.
آفتاب‌‌نیوز :
سعید هوشیار در قانون نوشت: 1: ظاهرا در کشور شما تفسیر درستی از نژاد پرستی وجود ندارد! اینکه یک جماعتی را در دنیا و در همسایگی‌تان ملخ خور و سوسمار خور می‌دانید، عین نژاد پرستی است! به جان بچه‌ام که می‌خواهم او باشد، دنیا نباشد قصد بی احترامی ندارم، ولی شما از هر فرصتی استفاده می‌کنید که به این نژاد فحش و بدو بیراه دهید! ضمنا نژاد عرب که فقط شامل  عربستان و امارات و قطر نمی‌شود! مثلا عراقی‌ها هم عرب هستند! 

2: افغانستان در همسایگی شماست! خدایی در سال به چند نفر از افغان‌ها بد و بیراه می‌گویید! به من خبر رسیده که مثلا جوانی در ایران که تحصیلاتش سیکل  بوده و بزرگ ترین کار زندگی‌اش آسانسور بازی در آخر هفته است و با ماشین ددی صبح تا شب دور دور می‌کند، مردم کشور افغانستان را افغانی خطاب کرده و معتقد است که آنها لهجه‌شان خنده‌دار است! بعدش که از این جوان می‌پرسند هنرت چیست؟ می‌گوید دو کام حبس می‌روم لالیگا!

3: حالا کشورهای دیگر را بی خیال، به مردم کشور خودتان هم رحم نمی‌کنید؟ بابا زمان ما نژاد پرستی این طور نبود اصلا! اساسا به این شدت نبود! نژاد پرستی هم یک حرمتی و حیایی داشت! هرکس سرش را پایین نمی‌انداخت و نمی‌آمد بگوید که من نژاد پرستم! الان ماشاا... شما دیگر دست همه را در این مورد بسته‌اید، کسی جرات حرف زدن به شما را ندارد! 

4: شما که این طور نژادهای مختلف را با خاک یکسان می‌کنید، چرا وقتی در کشورهای غربی با شما بد برخورد می‌شود ناراحت می‌شوید؟ شنیده‌ام که کل مردم دنیا را به پایین‌تر از خودتان و بالاتر از خودتان تقسیم کرده‌اید و پایینی‌ها را تحقیر می‌کنید! همان طور که بالایی‌ها شما را تحقیر می‌کنند!

5: چند وقت پیش با روح نلسون ماندلا رفته بودیم تایلند، واسه سمینار! نلسون به فارسی یک سلام گفت، 8000 تا چاکرم و مخلصیم و خیلی آقایی به زبان فارسی شنید، ماشاا... هزار ماشاا... همه ایرانی بودند! نمی‌گیم بده ها، ولی این همه ادعا که ما نژاد برتریم و تمدنمون فلانه و بهمانه، کجا داره استفاده میشه؟ 

با تشکر مارتین لوترکینگ‌

احتمالا شمایی که این یادداشت را می خوانید به دو دسته تقسیم می شوید، عده ای که فحش می دهید و عده ای که قبول می کنید. خواهشا فحش هایتان را یادداشت کرده و برایمان ایمیل کنید تا کتاب دایره المعارف فحاشی مان تکمیل شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
0
3
دمتون گرم . خيلي نزديك به واقعيت را نوشته بوديد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین