کد خبر: ۲۹۵۵۱۹
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲

مسجد گنبد طلایی در لندن/تصاویر

مسجد مرکزی لندن به صورت رسمی توسط جورج ششم در سال ۱۹۴۴ میلادی افتتاح و به عنوان یک هدیه به جامعه مسلمانان اهدا شد که به علت جنگ و دیگر دلایل افتتاح آن تا سال ۱۹۷۸ میلادی به تعویق افتاد.
آفتاب‌‌نیوز : مسجد مرکزی لندن، همچون مساجد سنتی اسلام یک گنبد طلایی که از محوطه داخلی با اشکال سنتی اسلامی تزئین شده‌ است، دارد.  مسجد مرکزی لندن مسجد بزرگی در محله وستمینستر لندن واقع شده‌ است. این مسجد به مرکز اسلامی لندن متصل است. وینستون چرچیل در سال 1940 میلادی حمایت خود را از ساخت مسجد مرکزی لندن اعلام کرد و در 24 اکتبر همان سال مقامات کابینه چرچیل در زمان جنگ 100 هزار پوند برای خرید زمینی برای ساخت مسجد در لندن اختصاص دادند. این اقدام چرچیل با هدف حمایت کشورهای اسلامی در زمان جنگ صورت گرفت.

مسجد مرکزی لندن به صورت رسمی توسط جورج ششم در سال 1944 میلادی افتتاح و به عنوان یک هدیه به جامعه مسلمانان اهدا شد که به علت جنگ و دیگر دلایل افتتاح آن تا سال 1978 میلادی به تعویق افتاد.

طراحی این مسجد را فردریک گیبرد برعهده داشت که در سال 1978 میلادی تکمیل شد و بر بالای آن چون مساجد سنتی اسلام یک گنبد طلایی که از محوطه داخلی با اشکال سنتی اسلامی تزئین شده‌است، قرار داد.

به گزارش عصر ایران، ساختمان اصلی مسجد شامل دو سالن برای اقامه نماز و یک بخش سه طبقه دربرگیرنده سالن اجتماعات، کتابخانه، اتاق مطالعه، دفتر اجرایی و مناره‌ ها است. سالن اصلی این مسجد که با هدف برطرف کردن نیاز معنوی جمعیت در حال رشد مسلمانان لندن و بازدید کنندگان مسلمان ساخته شده دربرگیرنده بیش از چهار هزار هزار نمازگزار است، اما در عمل این تعداد از 6 هزار نفر نیز تجاور می‌ کند. غیر از چلچراغها و قالیهای بسیار بزرگ، محوطه داخلی مسجد از وسائل چندانی برخوردار نیست.









بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین