کد خبر: ۲۹۵۵۲۴
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
رییس کمیسیون عمران:

حمایت‌های رهبر انقلاب از تیم مذاکره کننده تداوم دارد

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: تداوم حمایت مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده هسته‌ای تاثیر بسزایی در تامین منافع ملی کشور دارد.
آفتاب‌‌نیوز : سید مهدی هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در مسئله مذاکرات هسته‌ای، مقام معظم رهبری از هر آنچه که موجب شود منافع ملت بیشتر و بهتر تامین شود به طور جدی حمایت می‌کنند؛ ایشان در روند طی شده در پرونده هسته‌ای همواره از مسئولان دستگاه‌های اجرایی در چارچوب قانون حمایت حداکثری کرده‌اند.

به گفته نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی افزود: بخش عمده‌ای از دستاوردهای دولت‌ها در مذاکرات هسته‌ای متاثر از این پشتیبانی‌ها بوده است، این پشتیبانی‌ها علاوه بر ارتقای کمی و کیفی کار موجب جلوگیری از تحمیل درخواست‌های نامتعارف و پیشگیری از انحرافات و فریب‌ها توسط آمریکا و سایر کشورهای غربی شده است.

وی با بیان اینکه حمایت‌های مقام معظم رهبری در ادامه مذاکرات از وزیر امور خارجه، رییس سازمان انرژی اتمی و سایر اعضای تیم مذاکره کننده تداوم خواهد یافت، خاطرنشان کرد: این حمایت‌ها به این معنا نیست که اگر معظم‌له ایراد و اشکالی در روند کار شنیدند یا مشاهده کردند با کسی تعارف داشته باشند بلکه حتما تذکرات لازم را صادر می‌کنند.

هاشمی متذکر شد: اگر از یک سو همه ابعاد تفاهم صورت گرفته در بیانیه لوزان مورد بررسی قرار گیرد و نگرانی‌های نمایندگان پاسخ داده شود و از دیگر سو تیم مذاکره کننده مراقبت و هوشمندی بیشتری در ادامه مذاکرات به خرج دهد، شرایط جدیدی برای گسترش تعاملات و همکاری‌های بین‌المللی و اقتصادی برای جمهوری اسلامی ایران رقم خواهد خورد.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه غیر علنی مجلس با مقامات ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای، گفت: در بیانه لوزان هنوز ابهاماتی وجود دارد که باید رفع می‌شد که حضور وزیر امور خارجه و رییس سازمان انرژی اتمی در جلسه غیر علنی 17 فروردین ماه نیز برای پاسخ به این ابهامات بود، البته این جلسه دو ساعته به دلیل زمان محدود وزیر امور خارجه مانع از مطرح شدن همه ابهامات و شنیدن پاسخ‌های ظریف و صالحی شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین