کد خبر: ۲۹۵۵۷۰
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸

روسیه: مذاکرات هسته ای ایران در جهت مثبت پیش می رود

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: مذاکرات هسته ای ایران در مسیر مثبت و درست پیش می رود و این یک واقعیت بدیهی است.
آفتاب‌‌نیوز : لاوروف روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سباستیان کورتس وزیر امورخارجه اتریش گفت: مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 در مسیر درست پیش می رود و دو طرف به حل مسایل موجود از راه مذاکره ادامه می دهند.

وی افزود: هیچ دلیلی ندارد که پیش بینی کنیم مذاکرات هسته ای پس از سی ام ماه ژوئن تاریخ توافق شده از سوی ایران و گروه 1+5 تمدید شود.

وزیر خارجه روسیه گفت: البته اگر لازم باشد در مذاکرات کیفیت توافق ها و نه تاریخ زمانی تعیین شده را در اولویت قرار می دهیم.

لاوروف گفت: در حال حاضر مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 بطور فشرده جریان دارد و کاملا مشخص است که در مسیر درست پیش می رود.

وی ادامه داد: متن توافق جامع در مورد برنامه هسته ای ایران با موارد معین فنی و حقوقی پر می شود.

ایران و گروه 1+5 در فروردین ماه گذشته در جریان یک هفته مذاکره در لوزان سوییس به تفاهمی دست یافتند که بر اساس آن تهران برخی محدودیت ها در برنامه هسته ای را رعایت و در ازای آن تحریم ها در مورد کشورمان بطور کامل لغو خواهد شد.

طرف ایرانی و گروه 1+5 تا سی ام ماه ژوئن آینده به مذاکره در مورد متن توافق جامع می پردازند و نگارش متن این توافق از هفته گذشته در نیویورک آغاز شده است.

به گزارش رسانه ها، تیم مذاکره کننده هسته ای ایران عصر امروز سه شنبه دور پایانی مذاکرات برای نگارش متن توافق جامع را درنیویورک برگزار می کند و بعد از وقفه ای یک هفته ای، سه شنبه آینده در وین این گفت و گو ها را از سر خواهد گرفت.

بعد از این مذاکرات سیدعباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه به مذاکره با هلگا اشمید معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا پایان می دهند ولی کارشناسان تا روز پنج شنبه به کار بر روی ضمائم متن توافق نهایی ادامه خواهند داد.

به گزارش ایرنا، دور آینده مذاکرات برای بحث بر سر متن توافق، سه شنبه 22 اردیبهشت در وین انجام خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین