کد خبر: ۲۹۵۶۱۶
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹
وزیر ورزش و جوانان خبرداد:

لایحه تفکیک«جوانان»از ورزش،تقدیم دولت شد

وزیر ورزش و جوانان گفت: لایحه تفکیک حوزه جوانان از ورزش تهیه و تقدیم دولت شده که پس از تصویب در هیات دولت تقدیم مجلس خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز : محمود گودرزی در نهمین جلسه شورای معاونین و مدیران کل امور مجلس دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: تلفیق ورزش و جوانان اشتباهی بوده که در گذشته اتفاق افتاده چرا که این تلفیق همخوانی ندارد و این دو بخش نمی‌توانند با هم جمع شوند. به همین دلیل لایحه تفکیک ورزش و جوانان تهیه و تقدیم دولت شده که پس از تصویب در هیات دولت تقدیم مجلس خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه جوانان توسط وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: اعتبار حوزه جوانان 7 میلیارد است، چگونه می‌توان 18 میلیون جوان را با چنین اعتباری اداره کرد؟ البته قانون‌گذار 18 دستگاه را موظف کرده که به امور جوانان رسیدگی کنند ولی به دلیل خطای برداشتی که صورت گرفته فقط وزارت ورزش و جوانان در این زمینه موظف دانسته می‌شود.

گودرزی با بیان اینکه نظام‌نامه فرهنگی ورزش تهیه و تایید شده افزود: این نظام‌نامه را تقدیم شورای عالی انقلاب فرهنگی کرده‌ایم تا وضعیت فرهنگی ورزش که چندان مناسب هم نیست بهتر شود. شفاف‌سازی قراردادها در ورزش، همچنین مبارزه با مفاسد اقتصادی از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در وزارت ورزش و جوانان بوده که آن بخشی که بر عهده ما بوده پیش رفته ولی بخشی که به سایر نهادها ربط داشته هنوز پیش نرفته است.

وی همچنین به پروژه‌های نیمه تمام ورزشی اشاره کرد و گفت: از دولت قبل 3 هزار و 870 پروژه نیمه کاره که کلنگ زده و رها شده بود و از 10 تا 70 درصد پیشرفت داشت به ما به ارث رسیده بود که با تلاش‌های گسترده و جذب منابع از سایر بخش‌ها تا امروز بیش از 400 پروژه افتتاح شده و اگر این روند ادامه پیدا کند امیدواریم تا سه سال دیگر بتوانیم آن‌ها را تمام کنیم. در صورتی که تنها حدود 150 میلیارد اعتبار عمرانی در اختیار وزارت ورزش و جوانان بوده است.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: از روزی که به وزارت ورزش آمدیم یک سری تکالیف قانونی بر عهده داشتیم که بعضی از آن‌ها چندین سال به تعویق افتاده بود مثلا قانون ورزش برای سال 50 است و نوشتن این قانون از تکالیف وزارت به حساب می‌آید که به صورت یک لایحه تنظیم شده و امیدواریم به زودی در هیات دولت مطرح شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به وظایف معاونین پارلمانی دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و افزود: من گاهی به معاونین امور مجلس که برخورد می کنم به آن‌ها می‌گویم خدا صبرتان بدهد باید از آقای انصاری تشکر کنیم که در مجلس از حریم قوه مجریه دفاع می‌کند و برای حل و فصل مشکلاتی که سر راه وزرا وجود دارد تلاش زیادی انجام می‌دهد. البته سیاست دولت براساس تعامل با سایر قواست و در عمل این مساله را مشاهده کرده‌ایم و آقای رییس جمهور هم در جلسات هیات دولت وقتی گلایه‌هایی صورت می گیرد تاکید می‌کند که با سعه صدر و تعامل بهتر در مورد مجلس عمل کنید.

به گزارش ایسنا، گودرزی در پایان خاطرنشان کرد: کلیه امکانات ورزشی که در اختیار وزارت ورزش است در اختیار فدراسیون‌ها قرار می‌گیرد و جمعیت کثیری از طریق ساختارهای موجود در وزارت ورزش به صورت غیرمستقیم از کمک‌های دولتی بهره‌مند می‌شوند و گاه ما در وزارت ورزش به علت خطایی که نمی‌کنیم مورد مواخذه قرار می‌گیریم ولی به هر حال براساس سیاست تعامل تلاش کرده‌ایم به ابهامات پاسخ دهیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین