کد خبر: ۲۹۵۶۶۲
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹

43 کشته و 140 زخمی در تجاوز عربستان به صعده

منابع پزشکی یمن در استان صعده واقع در شمال کشور اعلام کردند تجاوز هوایی شب گذشته عربستان به مناطق مختلف شهر صعده بر اساس آمار اولیه بیمارستان ها 43 کشته و140 زخمی به جا گذاشت.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش شبکه خبری بویمن، منابع محلی استان صعده اعلام کردند: جنگنده های متجاوز عربستان عملیات گسترده پیاده نظام به سمت مقر تجمع نیروهای انصار الله در استان صعده را اجرا کردند.

منابع مذکور افزودند: عملیات پیاده نظام متجاوزان عربستانی تا این لحظه با مشارکت 60 فروند بالگرد آپاچی و بمباران مراکز امنیتی ونظامی انصار الله ادامه دارد.

این منابع افزودند: توپخانه عربستان همزمان با بمباران هوایی، مناطق الحثیره والمداحشه درغرب شهر حرض در نزدیکی مزر یمن با عربستان را به شدت گلوله باران کردند.

جنگنده های عربستان شب گذشته مناطق مسکونی استان صعده وودیگر مناطق القامه، وحیدان، باقم ، الحصامه ومنبه را به شدت بمباران کردند.

منابع محلی از درگیری شدید شب گذشته نیروهای انصار الله ونیروهای مرزبانی عربستان در نزدیکی گذرگاه الطوال خبر دادند.

نیروهای انصار الله در دفاع از خود در مقابل تجاوز شب گذشته عربستان به استان صعده خمپاره وکاتوشا به شهر نجران شلیک کردند.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان از 6 فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه فقیرترین کشور عربی منطقه آغاز کرده است تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله که امنیت شهرهای یمن را تامین می کند، جلوگیری کند.

ریاض بعد از 27 روز بمباران زیرساخت های یمن و از بین بردن تاسیسات حیاتی این کشور بدون آن که به اهداف اعلام شده دست یابد، اعلام آتش بس کرد اما بعد از آتش بس تبلیغاتی اعلام شده همچنان یمن را هدف حملات هوایی قرار داده است و با بمباران فرودگاه بین المللی صنعا از کمک رسانی به مردم این کشور جلوگیری می کند.

از زمان آغاز تجاوز نظامی عربستان به یمن، تاکنون بیش از 3 هزار و 500 نفر از مردم این کشور کشته و 6 هزار نفر دیگر نیز مجروح شده اند.

کارشناسان، حمله های عربستان به یمن و محاصره مردم این کشور را به جنایات رژیم صهیونیستی در قبال ساکنان غزه، تشبیه کرده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین