کد خبر: ۲۹۵۷۴۱
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲

بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه های روسیه؛ ایران مذاکره زیر سایه تهدید را نمی پذیرد

بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار وزیر و مسوولان آموزش و پرورش و جمعی از معلمان سراسر کشور با ایشان که در آن دیپلماسی هسته ای و رویکرد کشورمان در مذاکرات با گروه 1+5 تشریح و تبیین شددر رسانه های روسی بازتاب داشت و این رسانه ها به نقل از حضرت آیت الله خامنه ای اعلام کردند: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه مذاکره زیر سایه تهدید را نمی پذیرد.
آفتاب‌‌نیوز : خبرگزاری روسیا سگودنیا روز چهارشنبه به نقل از بیانات رهبر معظم انقلاب، نوشت: تهدیدهای مقامهای آمریکایی علیه ایران مذاکرات هسته ای را به خطر می اندازد.

در این گزارش گفته شد: رهبر عالی ایران تصریح کرد ملت ایران مذاکره در سایه تهدید را هرگز برنمی تابد و نیاز آمریکا به مذاکرات هسته ای کمتر از ایران نیست.

تارنمای اوکراینی به نقل از اظهارات حضرت آیت الله خامنه ای، نوشت: دوره ای که آمریکا می توانست حمله کند و از مسئولیت عواقب آن بگریزد به سر آمده است.

در ادامه گزارش خبرگزاری روسی گفته شد: روز 12 ماه جاری میلادی مذاکرات ایران و مدیران سیاسی وزارت خارجه کشورهای اروپایی عضو گروه 1+5 در وین ازسرگرفته می شود. روز 15 ماه می هم مدیران سیاسی سایر کشورهای عضو این گروه به مذاکرات می پیوندند.

تارنمای روسی 'وزگلیاد رو' هم روز چهارشنبه بیانات رهبر معظم انقلاب را بازتاب داده و نوشت: رهبر عالی ایران نسبت به تهدید کشورش از سوی آمریکا هشدار داده و مذاکره در سایه تهدید را غیرقابل قبول دانست.

این گزارش افزود: ایران هیچگاه زیر بار زور و نخواهد رفت و با تهدید و فشار از مواضع خود عقب نشینی نمی کند.

'رهبر انقلاب اسلامی ایران در اظهارات امروز خاطرنشان کرد،دوره ای که آمریکا بدون هر گونه پیامد و مساله ای به حمله به کشورها می پرداخت به سر آمده است.'

در گزارش یادآوری شد: ایران و گروه 1+5 از روز سوم ماه آوریل گذشته تنظیم متن توافق نهایی در مورد برنامه هسته ای ایران را آغاز کردند.

تارنمای وزگلیاد رو در گزارش امروز خود همچنین به تفاهم لوزان اشاره کرد و نوشت: مطابق این تفاهم، ایران بخشی از برنامه هسته ای خود را محدود می کند و برنامه غنی سازی اورانیوم این کشور هم تحت نظارت بین المللی ادامه می یابد.

تارنمای روسی در پایان این گزارش به نقل از اظهارات سرگئی ریابکوف مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه خاطرنشان کرد: مسکو از نتیجه مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 رضایت دارد.

هفته نامه روسی آرگیومنتی ایفاکتی هم در بخش اخبار آنلاین به بازتاب اظهارات مقام معظم رهبری پرداخته و نوشت: آیت الله خامنه ای مقامهای آمریکایی را از تهدید ایران برحذر داشته و درمورد عواقب چنین تهدیدی به واشنگتن هشدار داد.

در این گزارش آمده است: رهبر عالی ایران هشدار داد که ادامه تهدید ایران از سوی آمریکا بر روند و نتیجه مذاکرات هسته ای تاثیر منفی خواهد گذاشت.

هفته نامه روسی به نقل از رهبر معظم انقلاب نوشت: آمریکا بیشتر از ایران به مذاکرات هسته ای نیاز دارد. ایران هیچکگونه تهدیدی را نخواهد پذیرفت.

در ادامه گزارش نشریه آرگیومنتی ایفاکتی به نقل از مقامهای ایرانی یادآوری شده است که ایران فقط در صورت لغو تحریم ها، توافقنامه هسته ای را امضا می کند.

به گزارش ایرنا؛ نشریه روسی در پایان گزارش خود با اشاره به ادعاهای آمریکا و اتحادیه اروپا در مورد برنامه هسته ای ایران نوشت: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران تاکید کرده است که کشورش ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای خود را اثبات می کند و در ان صورت تمام تحریم های اعمال شده در مورد این کشور،باید لغو شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین