کد خبر: ۲۹۶۱۸۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲

بودجه دفتر فعلی احمدی‌نژاد از کجاست؟

معاون پارلمانی احمدی نژاد توضیحاتی درباره بودجه و نیروهای دفتر محمد احمدی نژاد داده است.
آفتاب‌‌نیوز : بخشی از گفت‌و‌گوی محمدرضا میرتاج الدینی با شرق را در ادامه می‌خوانید:

درباره منابع تأمین بودجه دفتر ولنجک، شما گفته بودید که در بودجه سنواتی، ردیف دارد. اما به نظر نمی‌رسد در بودجه ردیفی برای این منظور باشد؟

زمان دولت دهم ساختاری تصویب شد. درواقع در معاونت نیروی انسانی، تصویب شد که دفتر رئیس‌جمهور سابق - یعنی همه رؤسای‌جمهور سابق - یک تعداد نیرو می‌توانند داشته باشند و دفترشان را فعال کنند. این نیروها هم نیروهای نهاد ریاست‌جمهوری هستند. پست‌هایی برای آنها تعریف می‌کنند، البته این خیلی محدود است. چنین مصوبه‌ای را داشتند و آن هم عملیاتی شد.

تا قبل از آن، چنین چیزی نداشتیم؟

خیر. تا قبل از آن نبود.

ساختمان لادن هم در همین راستا بود؟

در اختیار آنجا بود، اما دولت آن ساختمان را خواست و اینها هم تحویل دادند.

این مصوبه هیأت دولت نیاز به تصویب در مجلس نداشت؟

خیر، مصوبات دولت فقط به مجلس می‌رود و آن را با قوانین دیگر تطبیق می‌دهند، ولی این مصوبه را هم رد نکرده بودند.

بودجه آن چطور تأمین می‌شود؟

حالا این موضوع یا مصوبه هیأت دولت یا مصوبه معاونت بود؛ چون موضوعات مربوط به ساختارهای اداری را نیاز نیست هیأت دولت تصویب کند. ساختارهای اداری در اختیار رئیس‌جمهور و معاونت آن است که در آن زمان معاونت نیروی انسانی آقای فروزنده بود. در آخرین مرحله هم که آقای دکتر الهام منصوب شد. این مصوبه مربوط به آن زمان است؛ حالا یا مربوط به زمان آقای دکتر فروزنده بود یا آقای الهام. براساس قانون اساسی، ساختارهای اداری و همین‌طور بودجه در اختیار رئیس‌جمهور است. الان هم در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی متمرکز شده، آن‌موقع دو معاونت وجود داشت.

بودجه مربوط به تأمین مکان و نیروها هم در آن مصوبه آمده بوده؟ بالاخره دفتر، کارمند و... می‌خواهد!

من نمی‌دانم بودجه این دفتر از کجاست. آیا برای آن هم بودجه‌ای در نظر گرفتند یا نه، اما آن مصوبه در حد ساختار بود، مبنی بر اینکه پست‌هایی که جزء پست‌های نهاد ریاست‌جمهوری بود و افرادی که در نهاد ریاست‌جمهوری، نیروهای رسمی بودند، برای آن پست‌ها می‌توانند مشغول شوند و کار کنند.

خب، اینها از کجا حقوق می‌گیرند؟

باید دفتر آقای احمدی‌نژاد پاسخ‌گو باشد. من صورت کلی ماجرا را می‌دانم. ساختاری برای دفتر رئیس‌جمهورتصویب شده است؛ اختصاص به آقای احمدی‌نژاد هم ندارد. یعنی دوران رئیس‌جمهوری بعدی هم تمام شد، می‌تواند از این ساختار استفاده کند و یک تعداد نیرو را که در دفتر فعلی خودش است، به دفتر بعدی ببرد. چون هر رئیس‌جمهوری که می‌آید نیروهای خودش را می‌آورد و طبیعی هم هست. باید هم این‌طور باشد. وقتی دوره ریاست‌جمهوری ایشان (احمدی‌نژاد) تمام شد، همه نیروها باید از بین بروند؟ یا جایی باید مشغول شوند؟ هر رئیس‌جمهوری، یک سری کارهایی بعد از دوران ریاست‌جمهوری هم دارد. این مجموعه می‌تواند در آن دفتر قرار بگیرد و به او کمک کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
0
8
یعنی چی آخه ؟ قبلا کجا کار می کردن الان هم برن همون جا کار کنن ، چه منطقیه این حرف آخه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
0
0
دنبال پول هاي گم شده بگرديد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین