کد خبر: ۲۹۶۵۷۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۸

حواشی مناظره زیباکلام و حجت‌الاسلام ذالنور

مناظره زیباکلام و حجت‌الاسلام ذوالنور در دانشگاه علوم پزشکی قم با برخی حاشیه‌ها همراه بود
آفتاب‌‌نیوز :
صادق زیباکلام و حجت‌الاسلام مجتبی ذالنور عصر امروز در دانشگاه علوم‌پزشکی قم به مناظره سیاسی در خصوص مذاکرات هسته‌ای پرداخته بودند.

هنگامی که صادق زیباکلام در حال صحبت در خصوص مذاکرات هسته‌ای بود برخی از دانشجویان اصولگرا شعارهای همچون انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست و زیباکلام حیا کن دانشگاه رو رها کن سر دادند که در این هنگام زیبا کلام گفت: همه چیز برای شماست، حضرت معصومه (س) برای شما است، اما یادتان باشد که هشت درصد بیشتر نیستید و چهار میلیون بیشتر نیستید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: صدا و سیما، روزنامه‌ها، برای شما است اما گمان می‌کنید که اینها برای شما است ، به زور گرفته‌اید به نوعی مصادره کرده‌اید.

حجت‌الاسلام مجتبی ذالنور در پاسخ به این سخنان نیز اظهار کرد: شما باید بگویید که نه چند سال، چند ماه و چند روز در جبهه‌ها حضور داشتید، شما چیزی را که برای خودتان نبوده است را می‌خواهید مال خود کنید، اگر صدا و سیما و روزنامه‌ها برای ما است شما نیز شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، تویتر، بی بی سی را دارید و داعش را چه کسی را تجهیز می‌کند.

وی ادامه داد: باید بر یک سری مبنا سخن گفت، احمدی‌نژاد چند درصد رای آورد، 24 میلیون رای آورد و چرا 24 میلیون هشت درصد است.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره حضور شهید مدرس در انتخابات، گفت: آن زمان به شهید مدرس گفتند شما رای نیاوردید و ایشان گفت پس رای خودم چه شد، از همین رو باید گفت، آیا رای اصولگراها تنها به جلیلی ختم می‌شود.

حجت‌الاسلام ذالنور تصریح کرد: هر کسی که به آقای روحانی رای داد غیراصولگرا بود؟ چگونه می‌توان به سخنان شما اعتماد کرد؟

در برابر این سخنان نیز زیباکلام گفت: من صفر روز در جبهه‌ها بودم، اما به خاطر چسبیدن به قدرت کسانی که عمر خود را در جبهه‌ها گذراندند را در زیر پای خود له نکردم.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه وظیفه نابودی اسرائیل را چه کسانی به ایران محول کرده است، گفت: تمام مذاکرات در راستای اعتمادسازی انجام شده است.

در این حین دانشجویان اصولگرا به دادن شعار مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا پرداختند.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود گفت: می‌توان از مردم قم نظرسنجی کرد تا به این نکته پی برد که چند درصد مردم موافق نابودی اسرائیل هستند.

این سخنان بار دیگر شعار مرگ بر اسرائیل را سر دادند و حجت‌الاسلام ذالنور نیز در پاسخ گفت: مردم قم همیشه با حضور در راهپیمایی 22 بهمن پاسخ این سئوال را داده‌اند.

به گزارش فارس، زیباکلام در پایان سخنرانی گفت: انقلاب ایران برای آزادی زندانیان سیاسی، آزادی انتخابات، آزادی بیان و حاکمیت قانون شکل گرفت اما بنا به دلایلی که نخواستیم به آن بپردازیم انقلاب ایران مصادره شد و به جای آن آمریکا ستیزی شکل گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
4
30
درود بر زیبا کلام مرد روشنفکر ایران زمین
علی
|
Latvia
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
2
9
ببینید بقول اقای روحانی زرو و زور و تزویر در دست کیست بعد قضاوت کنید
علیرضا
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
3
7
آنچه که اصولگرایان نمیفهمند و قادر به درک آن نیستند اینست که آن دینامیسم تاریخی که به بیداری ملتها میانجامد در ایران آغاز شده و هر لحظه هم شتاب بیشتری میگیرد.
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
4
1
خوابی بیدار شو
رزمنده ولایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
3
2
آقای ذوالنور، یکی از عجایب امثال شما این است که اسامیتان با رفتار و کردارتان بشدت در تضاد است. من صفر روز جبهه ندارم، تمام عمرم را از نوجوانی تا این ایام که در آستانه ارذل العمر قرار دارم، در خدمت انقلاب و دفاع مقدس و باورهای ناب شیعی اثنی عشری بوده و مرید امام راحل و امام خامنه ای عزیز هستم، اما با شما و تفکر شما بشدت مخالفم و این تفکر راکه هیچ انسجامی هم در آن نیست و نماد فکری مشخصیب هم ندارد، نه برخاسته از مکتب شیعی و نه برگرفته از انقلاب اسلامی خمینی کبیر نمی دانم. استدلالهای شما ضعیف و جمع نقیضین است و اخلاق در روش و مرام شما هیچ جایگاهی ندارد. من با کلیت شخصیت آقای زیبا کلام اصلا موافق نیستم، اما ایشان بگونه ای سخن می گویند که منطق و استدلال و ادب در آن مشهود است، اما بعکس، شما نه منطق، نه ادب و نه اخلاق را برنمی تابید. من تاسف می خورم از اینکه امروز کسانی مراکز قدرت را در دست دارند که کمتر نشانی از انقلاب و شیعه گری ناب در آنها می توان یافت. آقای محترم، نماد شیعه امام حسین(ع) است، ایشان حر را که باعث و بانی اصلی حادثه کربلا بود، بخشیدند و سرشان را روی زانو قرار دادند و بخل نورزیدند که وی اولین شهید کربلا باشد!!! شما چه؟!شما استناد به آماری از آراء می کنید که حداقل در نحوه به دست آوردن آن آراء اشکالات اساسی وجود داشته و قابل قبول نبوده است. از مناظرات زشت و زننده مورد حمایت صداوسیمای خصوصی ضرغامی تا پخش اطلاعات غلط علیه رقبا و تبلیغ از تریبون های متعلق به اموال عمومی و حکومت همگی تخلفات بنیانی بوده اند. من خود شاهد بودم که چگونه یک فردی معروف در نیروهای مسلح تبلیغ کسی را می کرد که کشور را ویران کرد و من اعتراض کردم که اینجا جای تبلیغات جناحی نیست. خود شاهد بودم که چگونه یک عنصر دولتی در جمع مقامات ارشد یکی از سازمانهای نیروهای مسلح برای محمود جان شما تبلیغ ناحق می کرد که البته تودهنی خوبی خورد.آقای محترم، .واقعا شما برای چه و که تلاش می کنید؟ادبیات توهین و برچسب شما تاریخ انقضا ندارد؟!شما فقط جوانان ما را به طرف دشمن سوق می دهید، چون آنها نیات پلیدشان را با چهره زیبا و منطق بظاهر قابل قبول بیان می کنند، اما شما با ادعای اسلام و انقلاب رفتارها و کلامی ناقض آن ارزشها را دارید و جوانان را دلزده می کنید. کیست که نفهمد این استدلال شما جوک است:
"آن زمان به شهید مدرس گفتند شما رای نیاوردید و ایشان گفت پس رای خودم چه شد، از همین رو باید گفت، آیا رای اصولگراها تنها به جلیلی ختم می‌شود."
بخش اول فرمایشتان هیچ ربطی به دومی ندارد. به شهید مدرس گفتند شما هیچ رایی نداشتید که ایشان فرمودند پس یک رای خودم چه شد؟استدلال شما تداعی این را می کند که انتخابات یازدم مسئله داربوده است؟!ضمنا رای اصولگرایان شما یعنی تندروهای پایداری، قطعا خیلی کمتر از همان آراء داده شده به جلیلی بوده است. آنهایی که به جلیلی رای دادند، بدون مطالعه سیاسی روز و بر اساس تبلیغات مداحان و صداوسیما و ... محافلی رای دادند که از جیب مردم تغذیه کرده و برای خودشان کار می کنند. خداوند عاقبت همه ما بخیر کند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین