کد خبر: ۲۹۷۲۳۸
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵

حضور 8 وزیر در کمیسیون‌های تخصصی مجلس

کمیسیون‌های تخصصی مجلس در هفته آینده میزبان وزرای جهاد کشاورزی، صنعت،‌ راه،‌ نیرو، بهداشت، امور خارجه، کار و آموزش برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان و بررسی عملکرد وزارتخانه‌های متبوع خواهند بود.
آفتاب‌‌نیوز :
دستور جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس در هفته ‌آینده به شرح زیر است:

کمیسیون اصل 90
اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس روز سه‌شنبه با وزیر علوم پیرامون بورسیه‌ها لجسه خواهند داشت. نشست با مسئولان وزارتخانه‌های نیرو، جهاد کشاورزی، دادگستری و سازمان بازرسی کل کشور درباره نحوه اجرای قانون تعیین تکلیف نحوه ساماندهی چاه‌های کشور نیز در دستور کار هفته آینده این کمیسیون قرار دارد.

همچنین کارگروه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، ارتقای سلامت اداری، قضایی و سیاسی نظامی کمیسیون اصل 90 نیز جلساتی برای رسیدگی به شکایات واصله و پرونده‌های مربوطه تشکیل می‌دهند.

کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل 44
اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی روز دوشنبه برای ادامه رسیدگی به طرح تحقق اقتصاد مقاومتی اعاده شده از شورای نگهبان تشکیل جلسه می‌دهند.

همچنین بررسی و تصویب گزارش کمیسیون درباره راهکار بهبود رابطه ایران در فضای کسب و کار و راهکارهای توسعه صادارت در شرایط اقتصادی با حضور رئیس مجلس، وزرا و مسئولین مربوطه در دستور این کمیسیون قرار دارد.

کمیسیون آموزش و تحقییقات
اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز برای بررسی مشکلات مربوط به صندوق رفاه دانشجویان با حضور معاونین دانشجویی فعلی و سابق وزارت علوم و روسای فعلی و سابق صندوق رفاه دانشجویان تشکیل جلسه می‌دهند. کمیسیون آموزش همچنین ساماندهی نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش را بررسی خواهد کرد.

کمیسیون اجتماعی
در جلسه هفته آینده کمیسیون اجتماعی علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخگویی به سوال حسین طلا نماینده تهران در مورد معیشت کارکنان شرکت دخانیات، رایتل و عدم اجرای بند 2 ماده 26 قانون برنامه پنجم توسعه حاضر خواهد شد.

اعضای کمیسیون اجتماعی همچنین نشستی با مسئولین سازمان بهزیستی کشور خواهند داشت و طرح یک فوریتی الحاق یک تبصره به ماده 5 قانون گزینش معلمان و کارکنان آموزش و پرورش و همچنین طرح شفاف سازی اعلام کتبی نمرات، رتبه و نتایج آزمون‌های استخدامی به داوطلبان استخدام و ممنوعیت بکارگیری‌های غیرقانونی را نیز بررسی خواهند کرد.

کمیسیون اقتصادی
کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه این هفته خود به ادامه بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم اعاده شده از سوی شورای نگهبان می‌پردازد. همچنین اعضای این کمیسیون نشستی با فرمانده و معاونین پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء برای استماع گزارش عملکرد آنها خواهند داشت.

کمیسیون اقتصادی در جلسه روز سه‌شنبه خود نیز به ادامه بررسی طرح استفساریه قانون پولی و بانکی کشور می‌پردازد.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان سه‌شنبه هفته آینده برای پاسخ به 8 سوال نمایندگان در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی حاضر می‌شود.

کمیسیون انرژی
اعضای کمیسیون انرژی نیز در جلسه هفته آینده خود به استماع گزارش مسئولین سازمان انرژی اتمی و وزارت امور خارجه درباره مذاکرات اخیر هسته‌ای می‌پردازند. همچنین بررسی طرح الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ملت با حضور مسئولین این سازمان‌ها در دستور کار قرار دارد.

کمیسیون انرژی همچنین از وزیر نیرو برای پاسخگویی به سوالات 9 نماینده مجلس دعوت به عمل آورده است.

کمیسیون برنامه و بودجه
اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در جلسه هفته آینده خود درباره طرح توسعه مجلس شورای اسلامی و تحقیق و تفحص از آن تصمیم‌گیری می‌کنند.

همچنین رسیدگی به درخواست عده‌ای از نمایندگان جهت بررسی عملکرد جمعیت هلال احمر در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

اعضای کمیسیون برنامه همچنین میزبان وزیر و مدیران وزارت بهداشت جهت ارائه گزارش عملکرد بند ط تبصره 9 قانون بودجه سال 93 کل کشور و برنامه‌های این وزارتخانه در سال 94 خواهند بود.

کمیسیون بهداشت
به گزارش ایسنا، کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در هفته آینده نشستی مشترک با مسئولین موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی خواهند داشت و از بخش‌های مختلف این موسسه بازدید خواهند کرد.

همچنین رئیس جمعیت هلال احمر جهت ارائه برنامه‌های سال جاری این مرکز و نحوه کمک‌رسانی به مردم مظلوم یمن در این جلسه حاضر خواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز قرار است گزارشی در خصوص برنامه‌های این سازمان در سال جاری ارائه دهد.

کمیسیون شوراها
به گزارش ایسنا، کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در جلسه هفته آینده خود به ادامه بررسی طرح استانی شدن حوزه‌های انتخابیه می‌پردازد.

همچنین طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

کمیسیون صنایع
اعضای کمیسیون صنایع در جلسه هفته آینده خود ضمن استماع گزارش رئیس سازمان استاندارد ملی ایران، به بررسی ضرورت انجام تحقیق و تفحص از شرکت دخانیات ایران می‌پردازند.

همچنین نعمت زاده وزیر صنعت برای پاسخگویی به 10 سوال نمایندگان در جلسه این کمیسیون حاضر می‌شود.

کمیسیون عمران
وزیر راه برای ارائه گزارشی از عملکرد سال‌های قبل و برنامه‌های سال 94 وزارت راه در حوزه احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و سکونتگاه‌های غیررسمی به کمیسیون عمران می‌رود.

همچنین اعضای کمیسیون عمران به ادامه بررسی گزارش کارگروه طرح یک فوریتی بهینه‌سازی مصرف آب شرب و افزایش جمعیت بهره‌مند روستایی کشور از آب شرب می‌پردازند.

بازدید اعضای این کمیسیون از سازمان هواشناسی نیز از دیگر دستورات کمیسیون عمران در هفته آینده است.

کمیسیون فرهنگی
کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درجلسه هفته آینده خود علاوه بر انتخاب دو نفر از نمایندگان به عنوان ناظر در هیأت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور، استماع گزارش مسئولین دیوان محاسبات در خصوص عملکرد فرهنگی کشور را در دستور کار دارد.

همچنین اعضای این کمیسیون قرار است طرح حمایت از مدیریت، تجهیز و نوسازی مساجد و نمازخانه‌های کشور را که از سوی شورای نگهبان اعاده شده مورد بررسی مجدد قرار دهند.

کمیسیون قضایی
اعضای کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در جلسه هفته‌ آینده خود به بررسی لایحه موافقتنامه انتقال محکومین به حبس بین دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قبرس می‌پردازند.

همچنین بررسی تحقیق و تفحص جمعی از نمایندگان از سازمان‌ زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی و بازداشت‌گاه‌ها در دستور کار اعضای این کمیسیون قرار دارد.

کمیسیون قضایی قرار است جلسات مشترکی نیز با رئیس سازمان حکومتی و مسئولین ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور داشته باشد.

کمیسیون کشاورزی
اعضای کمیسیون کشاورزی در هفته آینده جلسه مشترک با وزیر جهاد کشاورزی و معاونین ویبرای استماع گزارش عملکرد و برنامه‌های آتی این وزارتخانه خواهند داشت. همچنین انتخاب 9 نفر از اعضای کمیسیون جهت عضویت در کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح یک فوریتی ساماندهی خدمات‌رسانی به روستاها در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایسنا، اعضای کمیسیون کشاورزی لایحه موافقتنامه همکاری در خصوص آب و هواشناسی دریای خزر و لایحه الحاق دول جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون پیشگیری از آلودگی دریایی ناشی از تخلیه پسماند را نیز بررسی خواهند کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین