کد خبر: ۲۹۷۵۹۴
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵

فرکی: مردم آذربایجان فریب نخورید/ برای این قهرمانی جان کندیم

حسین فرکی بعد از دومین قهرمانی پیاپی اش در لیگ‌برتر اکنون به همراه تیمش در صدر اخبار قرار دارد، هر چند معتقد است عده ای قصد دارند قهرمانی او به همراه سپاهان را لوث کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
سپاهان به شکلی دراماتیک موفق شد به عنوان شانس سوم قهرمانی لیگ چهاردهم را به نام خود کند. هر چند اتفاقات رخ داده در هفته آخر باعث شد عده ای تراکتورسازی را قربانی بزرگ لیگ بنامند. حسین فرکی که بعد از قهرمانی به همراه فولاد، در هفته هفتم لیگ چهاردهم به سرمربی سپاهان جایگزین زلاتکو کرانچار شد، موفق شد در نهایت به همراه زردپوشان عنوان قهرمانی را کسب کند و دومین جامش را به صورت پیاپی به دست بیاورد. 

به گزارش آفتاب، فرکی در گفت‌وگو با "ورزش سه"، درباره اتفاقات منجر به قهرمانی تیمش و حاشیه های دیدار تراکتور ـ نفت و نیز آینده کاری اش در سپاهان صحبت کرد که در ادامه می‌خوانید.

به خاطر تیم‌ملی پیشنهاد سپاهان را قبول کردم
درباره دلایل رفتنم به سپاهان بارها صحبت کرده ام. نمی‌خواستم در آن فضا که مرا به عنوان جانشین کی‌روش معرفی می‌ کردند، برای تیم‌ملی حاشیه ساز شوم و به همین منظور پیشنهاد سپاهان را پذیرفتم. دوست دارم در فضایی وارد شوم که باب میلم باشد و از این انتخاب خوشحالم. 

دوست دارم کارهای سخت را انجام دهم
کار و مسوولیت سختی را قبول کردم. سپاهان تیم بزرگی است و سابقه خوبی در فوتبال کشور، لیگ و آسیا دارد و من هم دوست دارم کارهای سخت را انجام دهم. تلاش زیادی کردیم و به همراه همکارانم روزهای سختی پشت سر گذاشتیم. در ابتدا یکسری مشکلات داشتیم و نیاز به زمان داشتیم که با گذشت زمان شرایط تیم بهتر شد. بردیم، باختیم و یک جاهایی امیدوارتر شدیم. در سال جدید ورای نتیجه با صبای قم 6 بازی پی در پی را بردیم و این 6 برد ما را به قهرمانی رساند.

نقاط ضعف و قوت لیگ؟
نمی‌ توانم به نقاط ضعف لیگ اشاره کنم. سازمان لیگ باید برنامه هایش را با همکاری و هماهنگی تیم‌ملی انجام می‌ داد و تیم‌ملی نیز جام‌ملت‌های آسیا را در پیش داشت. ما 4 نماینده هم در لیگ قهرمانان آسیا داشتیم و سازمان لیگ می‌ خواست کمک کند. اگر بخواهم به ضعف لیگ اشاره کنم، باید از وقفه های آن نام ببرم که آن هم سازمان لیگ بی تقصیر بود. اتفاق خوب لیگ هم جایی بود که در هزینه ها صرفه جویی شد و در ضمن جوانگرایی مورد توجه ویژه باشگاه قرار گرفت.

تغییرات در سپاهان اذیتمان کرد
ما خیلی اذیت شدیم؛ هم خودم و هم کادرم و این به این دلیل بود که در مقطعی که نتیجه نگرفتیم. به هر حال سپاهان در زمان کرانچار با 3 مدافع بازی می‌ کرد و با حضور من آن را تغییر دادیم و با تغییر سیستم 2ـ4ـ4 بازی کردیم. این همان سیستمی بود که پیش از این هم در سپاهان اجرا می‌ شد و البته در ابتدا ابزار لازم برای این دفاع را نداشتم و بعضا می‌باختیم و گاهی می‌بردیم. در 6 هفته آخر 1ـ3ـ2ـ4 و 3ـ3ـ4 بازی کردیم و نتیجه هم داد.

می‌خواهند قهرمانی ما را لوث کنند
راجع به اتفاقات تبریز نمی‌ خواهم پاسخی دهم و دنبال کسب اطلاعات بیشتر هستم و مطمئنا با به دست آوردن آنها کامل صحبت خواهم کرد. اما این خیلی بد است که بخواهند به ما اتهام بزنند. این مساله هیچ ارتباطی به ما نداشت. در شرایطی بازی کردیم که دو دیدار کاملا همزمان بود و ناظر و داور همزمان سوت بازی ها را به صدا درآوردند. در شرایطی که بازی همزمان انجام می‌ شود چرا دنبال توجیه هستند؟ می‌ خواهند قهرمانی ما را لوث کنند در صورتی که سپاهان در اتفاقات رخ داده، بی تقصیر است، کاملا بی تقصیر است.

چطور ما نتیجه تبریز را می‌ دانستیم؟
ما و تمام بازیکنان و تمام 10 هزار هوادار حاضر در استادیوم از نتیجه بازی تراکتور باخبر بودیم. چطور در عصرارتباطات چنین بهانه ای می‌ آورند؟ من و همکارانم از طریق 10 هزار هوادار سپاهان از نتیجه بازی تراکتور باخبر می‌ شدیم. سکوتشان، شادی شان و هر چیز کوچکی باعث می‌ شد متوجه شویم آن طرف قضیه چه خبر شده. تلویزیون اتاق داور هم روشن بود و در جریان کامل بازی بودیم. پس بهتر است این بهانه ها را نیاورند. گزارشگر تبریزی هم نتیجه دیدار ما را می‌دانست، پس چطور می‌ گویند راه های ارتباطی قطع شده؟ این ها همه اش توجیه و اتهام زنی است. با اقتدار قهرمان شدیم و اگر دیدار تراکتور و نفت مساوی نمی‌ شد، دوم می‌ شدیم و حقمان را می‌ پذیرفتیم فوتبال است و در ثانیه نتیجه تغییر می‌ کند.

به خواهرخواندگی مان لطمه ای وارد نمی‌ شود
فکر نمی‌ کنم این اتفاقات باعث شود رابطه مناسب دو تیم که پیوند خواهرخواندگی هم بسته اند، لطمه ای وارد شود. برای طرفداران تراکتور احترام قائلم و همیشه گفته ام آنها جزو بهترین هواداران هستند.

مردم آذربایجان فریب نخورید
در پایان بازی که نتیجه مشخص شد بازیکنانم به رختکن رفتند، دوش گرفتند تا استیج برای مراسم آماده شود. ما از نتیجه باخبر بودیم و مطمئنا آنها هم همین شرایط را داشتند. لطفا توجیه نکنید و با این مسائل از زیر بار مسوولیت خودتان را خالی نکنید، مردم ارزشمند هستند و نباید آنها را فریب داد. باز هم می‌ گویم برای مردم تبریز و هواداران تراکتور احترام قائلم و از آنها می‌ خواهم فریب نخورند. مردم حقشان نیست اینگونه با آنها برخورد شود آنها آمدند فوتبال دیدند، تشویق کردند و زحمتشان را کشیدند و نباید آنها را فریب داد.

برای این قهرمانی جان کندیم
از افتخاری که کسب کردیم خوشحالم و برای آن تلاش کردیم و زحمت کشیدیم و جان کندیم. من 7 سال با نیت خالصانه برای فوتبال ملی کار کردم و در 4، 5 سال اخیر نیز در باشگاه ها برای رسیدن به موفقیت تلاش کردم. جا دارد از کسانی که زحمت کشیدند از جمله مدیران، بازیکنان، کادرفنی و طرفداران و تمام کسانی که برای قهرمانی تلاش کردند، تشکر کنم. من یک سهم از این افتخار دارم و دیگران نیز در آن سهیم هستند. این قهرمانی برایم لذتبخش و شیرین بود و خوشحالم در دومین سال بعد از قهرمانی به همراه فولاد، با سپاهان نیز قهرمان شدیم.

هواداران را حلال کردم
تعداد محدودی از هواداران علیه ما شعار می‌ دادند و البته آنها بعد از این قهرمانی نزد ما آمدند و بابت آن عذرخواهی کردند. من به این مسائل توجهی ندارم در همه تیم ها تعداد محدودی هستند که رفتاری احساسی دارند. من وقتی که کار برایم سخت شود تلاش بیشتری انجام می‌ دهم و فکر و تمرکزم را بیشتر روی کار می‌ گذارم. شعار هواداران زیبنده نبود و همان ها هم آمدند و بعد از قهرمانی حلالیت طلبیدند. این اتفاقات برای هر تیم و مربی ای قابل پیش‌بینی است و باید مصمم تر و با کار بهتر به دنبال پایان خوب بود.

فعلا می‌ خواهم استراحت کنم
من با سپاهان قرارداد مکتوب دارم و اما فعلا می‌ خواهم استراحت کنم و بعدا درباره فصل آینده تصمیم می‌گیریم. خیلی خوشحالم به آسیا برگشتیم و به این قهرمانی و حضورمان در آسیا افتخار می‌ کنیم. برای تقویت تیم بعدا صحبت می‌ کنم و برای صحبت درباره این موضوع زمان زیاد است. اولویت حال است و می‌ خواهیم از این قهرمانی لذت ببریم.

تشکر از اصحاب رسانه
از تمام اصحاب رسانه که در طول این یک سال با پوشش درست اخبار به رشد و ارتقای فوتبال و تیم سپاهان کمک کرده اند تشکر می‌ کنم و برایشان آرزوی موفقیت دارم و این قهرمانی را نیز به هواداران سپاهان تقدیم می‌ کنم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۶
ارسلان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
10
30
آقای فرکی کسی شک ندارید شما جان کندید، ولی نفت و تراکتور بیشتر جان کندند.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
30
17
ما سپاهانیم و حالا حالاها قهرمانیم
منصف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
24
29
آقای فرکی قهرمانی با تبانی و ناداوری افتخار نداره. ما مردم آذربایجان فریب نمیخوریم بهتره بگم فریب شما و امثال شمارو نمیخوریم
عموک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
9
22
دانستن نتیجه هیچ. حق با شماست فقط به دو بازی تراکتور با نفت و با سپاهان فکر کنید جمعا چند اشتباه داوری شده که داور یکی بود آیا اتفاقی بود اگر اتفاقی هست باشه قبول آقای فرکی با دوستانش جون کندند
فرفریدون
|
Germany
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
22
12
باعرض سلام خدمت دوستان باید بگویم تیم نفت با خوش اقبالی وشانس به اینجا رسیده بود و درمورد ترکتور این تیم اگه قهرمان میشد کیفیت بازیهای لیگ برتر زیرسوال میرفت من سپاهانی نیستم ولی فکر میکنم جام جایی رفت که باید میرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
سلام دادا هنوز تو اصفهونی
فرفریدون
|
Germany
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
12
12
باعرض سلام خدمت دوستان باید بگویم تیم نفت با خوش اقبالی وشانس به اینجا رسیده بود و درمورد ترکتور این تیم اگه قهرمان میشد کیفیت بازیهای لیگ برتر زیرسوال میرفت من سپاهانی نیستم ولی فکر میکنم جام جایی رفت که باید میرفت
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
12
15
شما نگران فریب خوردن ما نباش. برای همه کسانی که میخواهند این خیانت علنی رو لاپوشانی کنند متاسفم
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
15
16
تا هیث زئیسه فدراسیون اصفهانی هستند معلوم قهرمان کیه
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
16
12
ما سپاهانيم و حالا حالا ها قهرمانيم
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
10
17
همون فقط مونده شما براي ما تعيين تكليف كني كه گول كي رو بخوريم و گول كي رو نخوريم...
اشکان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
12
15
آقای فرکی عزیز بهتره با اون قهرمانی حرف وحدیث دارتون فعلا خوش باشین تا ببینیم حقیقت چطوری برملا میشه بعدش هم بهتره بدونید جنابعالی در برابر عظمت فوتبال تراکتور با اون همه هوادار میلیونیش خیلی کوچک هستید
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
4
7
فرکی تو این کار دستی نداشته این کار حساب شده و برنامه ریزی شده بود توطئه از لحظه گل سوم تراکتور با اخراج آندو شروع شد. چون می دونستن آندو ستون تیم بود تو نیمکت هم جایگزینی نداره داور منتظر یه بهونه برا اخراجش بود.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
6
6
دست فغانی درد نکنه که برای قهرمانیتون خیلی مایه گذاشت
علی
|
-
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
3
5
جون کندن فغانی عالی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
0
1
قصد تهمت ندارم
ولی سال پیش هم تو فولاد بودید شرایط طوری رقم خورد قهرمانیو از پرسپولیس گرفتن.
یادتونه دیگه گل افساید دقیقه آخر؟! فحاشیهای شدید تماشاگرها و .. . که هیچ اهمیتی بهش ندادن
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین