کد خبر: ۲۹۷۶۹۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
آمریکا از دهه 80 تا کنون به 14 کشور مسلمان حمله کرده

چرا آمریکا در خاورمیانه مداخله می‌کند؛ مبارزه با تروریسم، اتحاد با ایران، محافظت از نفت و ...

روز به روز دامنه اثرگذاری آمریکا در خاورمیانه افزایش پیدا می‌کند و البته آتش جنگ و نابسامانی شعله‌ورتر می‌شود. آمریکا در حالی که برای پیدا کردن دوستانی جدید در خاورمیانه تمامی تلاش خود را می‌کند، همواره برای تثبیت دوستی‌های قدیمی‌تر نیز اقداماتی می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل: برای جلب رضایت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، پیرامون توافق هسته‌ای ایران و 6 قدرت جهانی، روز پنجشنبه باراک اوباما با دیکتاتورهای فئودالی این کشورها گرد یکدیگر آمدند. اوباما طی این ملاقات بار دیگر خاطرنشان کرد که کمک‌های نظامی خود به این کشورها را ادامه خواهد داد و اگر لازم باشد، کمک های بیشتری را نیز روانه خواهد کرد.

به گزارش «آفتاب» به نقل از هافینگتون‌پست، پس از ترمیم خدشه‌ای که به رابطه شخصی نتانیاهو و اوباما وارد شده بود، ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که  دولت و کنگره بیش از پیش در راه کمک‌رسانی و فروش اسلحه به عربستان ترغیب شده‌اند؛ که البته سوبسید عربستان از فروش اسلحه به عربستان تامین خواهد شد.

اگر بنا باشد، نگاهی عمیق‌تر به دخالت آمریکا در خاورمیانه که روز به روز بیشتر می‌شود، بیاندازیم؛ باید این سرنخ را دنبال کنیم که امروزه آمریکا با دشمنان پیشین خود، متحد شده است.

در حالی که آمریکا از دهه 80 میلادی تا کنون، به 14 کشور مسلمان حمله کرده، بر سر مردمانش بمب ریخته و بر آنها سرسختانه تاخته است. پس از هدر رفت میلیاردها دلار و از بین رفتن زندگی هزاران آمریکائی، چیزی که بر جا مانده جز تلی خاکستر و اجساد انسانی نیست.

امروزه آمریکا، به دنبال اسلام‌گرایان تندرو در سراسر جهان است که آن را خطری برای مردم غرب می‌داند. این در حالی است که طی 13 سال قبل، آمریکا تلاش‌های بسیاری را برای بی‌ثباتی خاورمیانه کرده است. اما هم اکنون تلاش می‌کند تا به سیستم مخدوش جبران‌ناپذیر گذشته خود برگردد. اما موقعیت آن مانند قماربازی است که از ترس شکست، بر روی مبالغ بیشتر و بیشتر شرط‌بندی می‌کند و در حالی که تلاش می‌کند غرور و امیدش را حفظ کند، خود را در چاهی بزرگتر می‌اندازد.

از طرف دیگر، دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان، بدون تاکتیک در عرصه سیاست خارجی عمل می‌کنند و باید گفت که هیچ‌کدام نمی‌خواهند که از خود بپرسند که آیا لازم است آمریکا در خاورمیانه دخالت کند؟  ممکن است یک شهروند آمریکایی از خود بپرسد که چرا آمریکا برای دخالت در خاورمیانه تا این اندازه هزینه می‌کند؟ پاسخ رئیس جمهور این است که چون این دخالت و جنگ در خاورمیانه به نفع ملت ما است.

تلاش‌های آمریکا برای مداخله در خاورمیانه به طور کلی به 4 بخش تقسیم می‌شود: مبارزه با تروریسم، اتحاد با ایران، محافظت از نفت و دفاع از اسرائیل.

شاید اگر آمریکایی‌ها به دلایل دولت خود برای مداخله در خاورمیانه به صورت مجزا نگاه کنند، این دلایل را بی‌معنی بدانند، اما در یک نگاه جامع و بررسی آنها به عنوان یک مجموعه نشان‌دهنده صحت این حرف است که منفعت آمریکا در جنگ در خاورمیانه است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
0
جمع اضداد!!
امریکا مردم بی گناه سوریه ،عراق ، یمن و حتی مردم افغانستان را تروریسم می داند و از القاعده و داعش .... و دیگر گروه های آدمکش حمایت می کند. با ایران هم به خاطر دفاع از بیگناهان سر جنگ دارد و حتی اگر مردم ایران از دینشان و حتی از غیرت و انسانیت هم دست بردارند باز هم به خاطر نفت و گاز ترجیح می دهد مردم ایران ....
اصلا زمین برای انسان غربی کوچک شده و می خواهد همه مردم کشورهای دیگر را هلاک کند تا فقط عربی ها بمانند.
جوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
0
چون فوضول و پرو تشريف دارند...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین