کد خبر: ۲۹۸۴۰۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱
رئیس انجمن صنفی انبوه‌سازان در گفت‌وگو با آفتاب تشریح کرد؛

تاثیر افزایش وام مسکن و رفع تحریم‌ها بر بازار مسکن چگونه خواهد بود؟

ایرج رهبر، رئیس انجمن انبوه‌سازان ایران تاثیرگذاری افزایش وام مسکن بر بازار را منوط به سقف پذیرش متقاضیان این تسهیلات دانست.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اقتصادی- بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار سقف فردی تسهیلات مسکن به خانه اولی‌ها از محل این طرح در شهر تهران، شهرهای بزرگ بالای 200 هزار نفر جمعیت و سایر مناطق شهر به ترتیب به میزان 80، 60 و 40 میلیون تومان  تعیین شده است.

ایرج رهبر رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان ایران به تبیین شرایط این وام پرداخته و به خبرنگار «آفتاب» گفت: «تاثیرگذاری این وام به عداد واحدهای سالانه این اعتبارات مرتبط است. اگر این سقف این تسهیلات تعداد قابل توجهی از واحدهای مسکونی را درنظر بگیرد، می‌تواند تاثیرات مثبتی داشته باشد در غیر این صورت چندان تاثیرگذار نیست.»

 رئیس انجمن انبوه‌سازان تاکید کرد: «ما در در حال حاضر به یک میلیون وپانصدهزار واحد مسکونی نیاز داریم و اگر سقف تعداد واحدهای این تسهیلات به میزان هفتاد یا هشتاد هزار برسد، چندان تاثیر مثبتی در خروج از وضعیت رکود مسکن نخواهد گذاشت.»

ایرج رهبر تاثیر مستقیم تحریم‌ها در وضعیت مسکن را درحد حدس و گمان دانسته وگفت: «وضعیت مسکن از وضعیت کلی اقتصاد و قدرت خرید مردم منشا می‌گیرد. اگر رفع تحریم‌ها در بهبود کلی اقتصاد تاثیر بگذارد، این بهبود و رونق خودش را در رونق مسکن نیز نشان خواهد داد اما این که بگوییم رفع تحریم‌ها یا ادامه آن‌ها مستقیما باعث افزایش و یا کاهش آنی قیمت مسکن می‌شود در حد حدس و پیش‌بینی است.»

گفتی است رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده است اعطای تسهیلات ساخت مسکن با رعایت سقف مشارکت مدنی بانکها یعنی حداکثر 80 درصد خواهد بود رئیس کل بانک مرکزی گفت: این مصوبات  ابتدای هفته آینده به همه بانکها ابلاغ می شود و از زمان ابلاغ آن بانکها می توانند این مصوبات را اجرا کنند وی ابراز امیدواری کرد: با این مصوبات شورای پول و اعتبار بخش مسکن از رکود فعلی خارج و وضعیت بهتری پیدا بکند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
0
0
من که دریک روستا زندگی میکنم وهیچ خانه ای پروانه وپایان کار ندارد وسی میلیون پولم چهارماه بانکه باید چکارکنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
0
0
من هجده ساله که مستاجرم . از کجا باید بیارم خونه بخرم؟ وام مسکن هم که میگیری باید با کلی سود پس بدی .
امير
|
United States of America
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۸
0
0
سلام
من فقط يه سوال دارم لطفا بفرماييد در كجاي دنيا و در كدام كشور اسلامي يه وامي كه از ريشه و ١٠٠٪‏ سود بهش ميخوره و در كدام شرع اسلامي اين وام حلال وار است با اين همه منت بر سر قشر بي خانه و كم درامد .

ايا نيازي نمي بينيد به طور جدي با اين قشر مظلوم صادق باشيد و اگر نظرتان كمك هست اينقدر با شعور اين خلق خدا هر روز توهين نكنيد

من ٤٨ ساله شاغل شرافتمند مستاجر و مجرد و اهل تهران

اين انصاف كه تا اين سن هنوز نتونستم خانه دار و ازدواج كنم ؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین