کد خبر: ۲۹۸۴۲۰
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲

دیدار نخست وزیر عراق با پوتین/عکس

نخست وزیر عراق که به دعوت رسمی «ولادیمیر پوتین» به روسیه سفر کرده روز گذشته با وی دیدار و گفتگو کرد.
آفتاب‌‌نیوز : «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق که به مسکو پایتخت روسیه سفر کرده است، با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

پوتین در این دیدار که روز پنج‌شنبه برگزار شد با اشاره بر اینکه عراق هم پیمان قدیمی و قابل اعتماد در منطقه است بر لزوم گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه فناوری نظامی تاکید کرد.

رئیس جمهور روسیه گفت: روابط ما به خوبی در حال توسعه است... شرکت‌های ما در حال کار در کشور شما هستند و ما درباره سرمایه گذاری چندین میلیارد دلاری گفتگو می‌کنیم.

نخست وزیر عراق نیز در این دیدار با تاکید بر گسترش همکاری‌ها با روسیه، گفت: ما بر توسعه روابط در همه زمینه‌ها از جمله همکاری در فناوری‌های نظامی، توسعه همکاری‌های اقتصادی و همکاری در صنایع نفت و گاز تمرکز داریم.

العبادی که به دعوت رسمی ولادیمیر پوتین برای گفتگو در خصوص گسترش روابط دوجانبه و تقویت همکاری‌های نظامی و امنیتی میان دو کشور و نیز مسائل منطقه‌ای و بین المللی به مسکو سفر کرده است، روز پنج شنبه همچنین با دیمیتری مدودف نخست وزیر روسیه دیدار و درباره گسترش روابط دو جانبه گفتگو کرده بود.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز پیش‌تر گفته بود مسکو از هر تلاشی برای کمک به عراق برای شکست گروه تروریستی داعش کوتاهی نمی‌کند.

سفر نخست وزیر عراق به روسیه در حالی صورت می‌گیرد که نیروهای امنیتی عراقی در تلاش برای آزاد سازی استان الانبار و مرکز آن شهر الرمادی از دست تروریست‌های داعش هستند.

تروریست‌های داعش هم اکنون کنترل بخش‌هایی از عراق از جمله استان الانبار را در اختیار دارند.









بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین